Girişimcilik Vakfı Hikayem

Naim Yalçın
Girişimcilik Vakfı

--

Birkaç giriş cümlesi yazıp sildikten sonra kısaca merhaba diye giriş yapmanın yeterli olacağını düşündüm 😊 Hepinize merhaba 👋

Final sınavlarımdan sonra hala oturmuş ders çalışıyorum. Hızımı alamadığımdan değil tabii ki. Aramızda kalmasın birkaç bütünleme sınavım var. Çalışırken hem kısa bir ara olur benim için hem de yeni yılda her ay bir blog yazısı yazma sözümün ilk yazısını yazmış olurum dedim ve geçtim ekranın karşısına. Size Girişimcilik Vakfı Fellow’u olma sürecimin başvuru aşamasından bahsetmiş olacağım bu yazımda ve daha çok burada olmak isteyen genç girişimci adayları için yazıyorum.

Üniversiteye başladığımdan beri girişimcilik başlığını mercek altına aldım diyebilirim. Bazen kendi üniversitemde bu konu özelindeki konferanslara katıldım bazen farklı bir şehirdeki zirveye bazen de pandemi sürecinde artan online eğitim ve programlara… Ve en sonunda girişimcilik ekosistemine ilgili olan neredeyse herkesin bildiği ve takip ettiği Girişimcilik Vakfıyla tanıştım. Ardından sosyal medya hesaplarımdan takip ettim.

Girvak sosyal medya hesaplarını ve web sitesini inceleyerek daha fazla bilgi sahibi oldum. Bir de Fellow programından haberdar oldum. Haberdar oldum olmasına da son başvuru tarihi de geçmiş. Tüh be dedim nasıl da kaçırmışım, keşke daha önce haberdar olsaymışım. Neyse ki başvuru sürecinin özenle yapıldığını görünce zaten son aşamaya kalmam zor görünüyor dedim. Sonraki başvuru senesine kadar hangi yanlarımı geliştirebilirim, neleri daha farklı yapmam gerekiyor gibi sorulara cevap aradım ve bu konular üzerinde durdum. Peki bu konular nelerdi diye soracak olursanız bunları sizinle de paylaşabilirim:

  • Öğrenci topluluklarındaki çalışmalarda yer almak.
  • Girişimcilik özelinde okumalar yapmak ve gelişmeleri takip etmek.
  • Girişimcilik özelinde programlara katılmak. ( Bana çokça faydası olan Endeavor Case Campus’u söylemeden geçemeyeceğim.)

Tabii ki bunlara siz kendi ihtiyacınıza göre başka şeyler de ekleyebilirsiniz.

Son olarak başvuru süreci aşamalarına da değinip yazımı yavaştan sonlandırmak istiyorum ( Bir yandan aklım ders çalışmakta 😊)

İlk aşama sizlerin de tahmin edeceği üzere en kolay aşama. Bu aşamada bir CV dolduruyorsunuz. Burada size vereceğim pek bir tüyo yok aslında.

İkinci aşama bence en eğlenceli ve aynı zamanda en yorucu aşama. Bu aşamada ‘’Neden Girişimcilik Vakfı Fellow Programına dahil olmak istiyorsun? ‘’ Bu soruyu cevaplayacak maksimum 3 dakikalık bir motivasyon videosu çekmeniz isteniyor. Bu aşamada herhalde 3-4 farklı video kurguladım. Kararsız kalınca açıp önceki başvurular için yüklenmiş videoları izledim ve bunun çok faydasını gördüm. Bunları izlerken de şunları yapmamalıyım şeklinde küçük notlar aldım. Sonrasında videomu düzenleyip yükledim ve heyecanlı bekleyiş başladı. ( Nasıl da unuturum deyip hızlıca geri dönüp yazıyorum, Mehru Hanım’ın bu aşama için Girvak sosyal medya hesabında yaptığı canlı yayını kesinlikle kaçırmayın benden demesi 😊)

Üçüncü aşama bir ön mülakat şeklindeydi. Yaklaşık 15 dk sürüyor. Bu aşamadan önce tavsiyem birkaç mülakat simülasyonu yapmanız. ( Ben LinkedIn den bir İK uzmanına ulaşıp simülasyonu birazcık daha öteye taşıdım :D . Emin olun LinkedIn de derdinizi güzel bir üslupla anlatıp destek alamayacağınız şey yok diye.) Dipnot: Bu aşamada gerçekten beklemediğiniz sorular olabiliyor. Bir uzaylı tarafında kaçırıldığınız mesela diye bir soruyla karşılaşırsanız şaşırmayın :D

Dördüncü aşamada küçük bir değişiklik olmuştu bu sene. Önceki senelerde bir Visual Questionary aşaması iken bu sene Eleştirel Düşünme Testi olarak revize edilmişti. Size tavsiyem soruları dikkatle okuyup cevaplamanız. Gerçekten odaklanılması gereken sorular var burada.

Ve geldik son aşamaya, eminim kalpler en çok bu aşamada hızlı atmıştır. Dört beş aylık başvuru sürecinizin akıbeti burada belli olacak. Bunları dedim diye heyecanlanmanız elbette normal. Heyecanlanmayın sakın falan da demeyeceğim. Her türlü heyecan oluyor bence :D Önemli olan bunu kontrol edebilmek ve öncesinde hazırlık yapmak. Mülakat için pratik yaparken benim tavsiyem ezberlemeyin! Elbette bir yayın akışınız olsun kendinizden bahsederken ama ezberleyince doğal olmuyor ve duygudan eksik kalıyor. ( YetGen mülakat simülasyonu vardı tam o zamanlar, şanslıydım. İzlerken bunları not almıştım.) Doğal olun ve gerçekten ne düşünüyorsanız o cümlelerle konuşun. Ve şunu da unutmayın her şeyin sonu değil sonraki sene tekrardan başvurabiliyorsunuz.

Ee bu kadar çabadan sonra mükafatı da güzel oluyorrr. Onu da sonraki yazılarımda sizlerle paylaşmış olacağım. Bir sonraki yazımda görüşmek üzere sağlıcakla ve sevgiyle kalın..

--

--

Naim Yalçın
Girişimcilik Vakfı

SÜ Civil Engineering 22🎓 | Türkiye Girişimcilik Vakfı Fellow'2020