Pandemi Sonrası Eğitim

Canan Ulyana Başer
Girişimcilik Vakfı
4 min readSep 2, 2020

Daha iyi günlerin gelmesini umut ediyoruz ama bunun için gerçekten çabalıyor muyuz? Pandeminin sona ermediği ve yakın bir gelecekte de tamamen sona ermeyeceği bariz. O halde var olan problemlere odaklanıp onları çözmek için harekete geçmeliyiz!

Geçtiğimiz dönem, dünyayı kasıp kavuran COVID-19 krizinden dolayı hemen her ülkede, her seviyeden okul, zaman olarak değişkenlik gösterse de uzaktan eğitime geçmişti. Öğrenciler evlerine gönderildi, online video eğitim araçlarından konular işlenmeye devam edildi. (mi?)

Uzaktan yani evde oturarak internetten ders işlemek, bizim için başlarda kolay gibi geldi. Sonra artan ödev ve projelerden dolayı pandemi öncesi eğitim hayatımıza geri dönmek ister olduk. Ancak bizim kadar şanslı olmayan büyük bir kesim de vardı.

Bu gidişatı tersine çevirmek mümkün değil mi?

Yaşanan bu problemin acı noktalarını çok iyi bir şekilde tanımlayıp, uygun personalar üzerinde gereken testleri yaparak ve müşteri görüşmelerini anlamlandırarak geliştirilebilecek, eşitlikçi bir eğitimi hedefleyen ürünlerle, girişimlerle bu gidişatı tersine çevirmek mümkün.

Bu noktada öncelikle eğitim alanında sorun yaşayan öğrenciler ve onların ailelerinin durumu hakkında, durup empati yapmamız gerekiyor. Ama bu durumu izlediğimiz onlarca diziden sonra kotamızı doldurduğumuz için yavaşlayan internet hızımızla bir tutamayız. Bunu bence en güzel Eğitim Reformu Girişimi’nin blog sayfasında yer alan çeşitli hikayelerden anlayabiliriz. Ve böylece ortaya güzel eğitim girişimleri koyabiliriz.

Keza şu an dünyada en çok yatırım alan sektörlere bakacak olursak, eğitim ve sağlık listenin en başlarında yer alıyor. Bu bağlamda eğitim teknolojileri dikeyinde kapsayıcı girişimler kurmanın tam zamanıdır diyebiliriz.

🗺 Dünyada neler oluyor?

  • Bu yılın Ağustos aynının sonu itibariyle, eğitim teknolojileri alanında dünyada toplam on dokuz tane unicorn girişim mevcut. Bunlardan dokuzu Çinli, sekizi Amerikalı, biri Kanadalı ve diğer biri de Hindistanlı girişimler.
  • Bu yıl yalnızca Nisan - Mayıs ayları arasında dört girişim, unicorn statüsüne ulaştı. (Udemy, ApplyBoard, Course Hero, Quizlet)
  • Geçtiğimiz yıl küresel olarak eğitim teknolojilerine yapılan yatırımlar, sadece 18,8 milyar dolardı. Ancak pandemiyle beraber bu durum oldukça değişti. Yalnızca Mart - Nisan - Mayıs aylarında eğitim teknolojilerine toplam 307 milyon dolar yatırım yapıldı. (MyBuddy.ai, Duolingo, Niche, Quizlet, Edsight, Masterclass, ApplyBoard,Course Hero, Udemy)
  • Eğitim teknolojileri girişimlerine Ocak - Temmuz ayları arasında yapılan küresel yatırımların miktarını yıl yıl ele alırsak: Geçtiğimiz sene Temmuz ayının sonunda 2,6 milyar dolar yatırım alan eğitim teknolojileri sektörünün, bu sene yine aynı zamanlarda almış olduğu yatırım miktarı son beş yılki yatırım rekorlarını kırarak 4,1 milyar doları buldu.
  • Eğitim ve eğitim teknolojilerinin 2030 yılına kadar 10 trilyon dolarlık bir pazarının olacağı tahmin ediliyor. Ve daha şimdiden 2021 yılı için bu alandaki girişimleri tahmini olarak on farklı kategoriye ayırmak mümkün.

⭐ Yenilikçi bir eğitim modeli

Günümüz eğitim modellerine yepyeni bir soluk getiren, eğitim ücretini iş bulduktan sonra alarak online kodlama dersleri sunan Lambda School, SpaceX gibi büyük şirketlere fon sağlayan Gigafund liderliğinde 74 milyon dolar yatırım aldı. Peki sizin iş modeliniz ne kadar yenilikçi?

Her bir yazıya 50 alkış atabileceğinizi biliyor muydunuz?

Konuyla ilgili sohbet etmek & görüş bildirmek isterseniz buradan yorum yapabilir ya da LinkedIn hesabımdan yazabilirsiniz.

Ek olarak bana baserulyana sosyal medya hesabımdan veya canan@gooinn.co mail hesabımdan her zaman ulaşabilirsiniz.

--

--

Canan Ulyana Başer
Girişimcilik Vakfı

çokça okur, bolca dinler, sınırsız severim | Podcaster @bimilenyumlu 🎧