Başlamak işin en önemli parçası!

Bora Yılmaz
Girişimciye Tüyo
Published in
2 min readJun 6, 2015

Plato demiş bunu. Doğru da demiş… Başlamak gerek!

2014 başlarında ilk #GirişimciyeTüyo ‘yu paylaşmıştım Twitter’dan. O günden beri çok uzun zaman oldu ve bir çok da paylaşım. En azından bir kaç kişinin işine yaradığını görmekten mutluyum. Ama tüyoların çok daha erişilebilir, söylenenlerin daha derli toplu ve detaylı sunulabilmesi için Twitter’ın yanlış/yetersiz olduğunu farketmiş olsam da bu blogda yazmaya başlayabilmem için neredeyse 1.5 yıl gerekti! Tüm bu zaman için bir çok bahanem var, yazmayacağım. Hepsi de haklı şeyler. Ama hiç bir anlamı yok. Çünkü başlamadıktan sonra, hiç bir şey olmuyor… Bahanelere sığınmadan, başlamak gerek!

Burada bir yatırımcı gözünden yatırımcıların beklentilerini, yapılan yanlış ve doğruları, tavsiyelerimi, fikirlerimi, vs. paylaşacağım. Kısa kısa, uzatmadan yazmaya çalışacağım. TR’de çok fazla kaynak yok, biraz işin tekniğine de girmeyi planlıyorum, nedir ne değildir diye. Çok detaylı şeyler olmasa bile en azından temel bilgileri. Hatta merak ettiklerinizi Twitter ‘dan yazın, konuları çeşitlendirelim, bildiğim kadarıyla cevaplamaya çalışayım. İleride konular daha da gelişir, yenileri eklenir. Kısacası girişimciler için bir şeyler olacak burada ama tam olarak ne olacağını zaman gösterir… Bir başlayalım da gerisi gelir..

…Demiştim 2015 yılında. Ama daha çok erişim ve daha kolay yönetim için artık tüm yazıları Medium’da toplayarak blog’u kapatmaya karar verdim. Soru işaretiniz olabilir, Medium’da yazıları Medium’un paralı üyelik sistemi arkasında yayınlamıyorum, buradan da bir gelir beklemiyorum, yani ücretsiz erişebilirsiniz hepsine.

Bu yazıyı her şeyin nasıl başladığını ve ne yapmaya çalıştığımı anlattığı için taşımasam olmazdı. Taşıdığım son yazı.

Eski blogda bir okuyucu şöyle bir yorum yapmıştı:

Paylaşımlarınız için çok teşekkür ederim, hepsi çok faydalı yazılar. Mevlana’nın çok sevdiğim bir sözü vardır, bu kadar özenle ve üşenmeden yazılmış yazılarınızı okuyunca aklıma geldi. Bu söz benim de hayat felsefemdir; “Bir mum diğer mumu tutuşturmakla ışığından bir şey kaybetmez .” Tebrik ve takdir ettim.

Şu yorum bile daha çok yazmak için bir sebep.

Başlamak önemli, ama devam ettirebilmek de öyle. O zaman, devam!

Originally published at http://www.girisimciyetuyo.com on June 6, 2015.

--

--