UK Global Talent Visa — Birleşik Krallık Global Yetenek Vizesi

Sercan Çidem
Global Talent
Published in
4 min readMar 7, 2024

Merhaba! 1 buçuk sene önce Global Yetenek Vizesi aldım ve artık Birleşik Krallık’ta daha önce sahip olmadığım özgürlüğe sahip oldum. Hükümete bildirmeksizin işimi istediğim kadar değiştirebilirim, kendi işimi kurabilirim, üniversitede veya kolejde okuyabilirim ve istiyorsam iş hayatıma bir süre mola verebilirim. Bu haklar daha önceki vizemde (Innovator) mümkün değildi.

— Global Yetenek Vizesi hakkında daha fazla bilgi edinmek ve sizin de bunu nasıl alabileceğinizi öğrenmek isterseniz, lütfen izlemeye devam edin.

**
Neden Birleşik Krallık Global Yetenek Vizesi En İyi UK Vizesidir?

Merhaba, ben Sercan. Londra’da yaşayan ve çalışan bir yazılım mühendisiyim. Şu anda global yetenek vizesine sahip olmaktan gerçekten çok heyecanlıyım çünkü bu, objektif olmak gerekirse bir göçmenin Birleşik Krallık’ta sahip olabileceği en iyi vizedir. Oy kullanma ve devletten sosyal yardım alma dışında, İngiliz vatandaşının sahip olduğu tüm çalışma haklarına sahipsiniz :) Şirket kurabilirsiniz, herhangi bir işte part time full time çalışabilirsiniz, ve hatta maddi imkanınız varsa hiç çalışmayıp sadece Birleşik Krallık’ta beş sene yaşayarak sürekli oturuma başvurabilirsiniz. Diğer vize türlerinde, vizenizin ne yapmanız gerektiği konusunda belirli beklentileri vardır. Örneğin, bir iş vizeniz varsa, işvereniniz için çalışmanız beklenir ve bu ilişki dışında yapabileceğiniz iş miktarı çok sınırlıdır. Eğer bir öğrenci vizeniz varsa, öğrenim yapmanız beklenir ve belki yanında biraz iş yapabilirsiniz ama vizenizin asıl amacı öğrenim yapmaktır.

Global Yetenek Vizesi’nde, gerçekten yapmanız gereken herhangi bir beklenti yoktur. Aslında, neredeyse her şeyi yapmanıza izin verilir. Daha önce de belirttiğim gibi, hükümete bildirmeksizin işinizi değiştirebilirsiniz, kendi işinizi kurabilirsiniz, üniversite veya kolejde okuyabilirsiniz ve isterseniz iş hayatınıza bir mola verebilirsiniz.

Bu harika vizeyi almak için İngiltere’de bir iş teklifi, üniversite diploması veya hatta İngilizce bilmeniz gerekmez.

Global Talent Vizesi ile İngiltere Pasaportunu Nasıl Alabilirsiniz?

Ayrıca, bu vize size sadece üç (promise — beş) yılda İngiltere’de sürekli ikamet hakkı ve sadece dört (promise — altı) yılda İngiliz pasaportu alma hakkı verir. Dört yılda dünyadaki en iyi pasaportlardan birini alabileceğiniz bir vizeyi almak hayal bile edilemez.

Neden Herkes Global Yetenek Vizesi İçin Başvurmuyor?

Peki, eğer bu kadar harika bir vizeyse neden herkes bu vizeye başvurmuyor? İlk neden, dünya genelinde hala herkesin bunun var olduğunu bilmediğine inanıyorum. İngiliz hükümeti bu vizeyi tanıtmak için çok çaba harcıyor ve dünyanın dört bir yanından en iyi yetenekleri İngiltere’ye çekmek için çok çalışıyorlar. Ancak, ikinci neden bence daha önemlidir. Bu vizyonun varlığından haberdar olan insanlar bile başvurmaya karar vermiyor ve hatta başvurmayı denemiyorlar çünkü bu vize hakkında gerçekten yanlış bir algıları var. Yani, Global Yetenek Vizesi’ni almak için bir tür dahi olmanız gerektiği yönünde bir düşünce var. Yani, bir Nobel ödülüne veya benzer derecede önemli uluslararası bir ödüle sahip olmanız gerekiyor ki yılda sadece bir kişi alabilir. Belki de uluslararası bir ünlü olmalı ve birçok TED konuşması yapmış olmalısınız. Ayrıca, çok başarılı bir başlangıç kurmuş olmanız ve belki de bir endüstriyi değiştiren bir startup kurmuş olmanız ve ardından Google gibi büyük bir şirket tarafından satın alınmanız gerektiği fikri var. Yani, bu özel insanlar için bir vize olduğu fikri var ve çoğumuz o kadar özel değiliz, o kadar istisnai değiliz ve o kadar ünlü değiliz. Global Yetenek Vizesi hakkında hikayeleri ararsanız, YouTube’da birçok etkileyici hikaye göreceksiniz ve ben de ilk kez bu vizyayı duyduğumda bunu yaptım. Bana hiç benzemeyen insanların hikayelerini dinledim, bu hikayeler beni motive etmedi ve gerçekten yardımcı olmadılar. Kendi başarılı startup’ları olan insanlar, Oxford gibi yerlerden yüksek lisans veya doktora dereceleri almış insanlar gibi hikayeleri dinledim ve bu hikayeleri dinlediğimde, tamam, gerçekten güzel, çok memnun oldum ama direk benim kariyerime uygun değillerdi ve motivasyonumu düşürücü örneklerdi.

Her insan farklı bir başarı hikayesine sahip. Ben vizeyi hak etmeden önce, MilSOFT, Aselsan ve Gopuff gibi büyük isimli şirketlerde çalışma deneyimine sahiptim. Google Play’de 100 binden fazla indirilmiş uygulamam vardı. Amerika’da Carnegie Mellon University’de konuşma yapmıştım. O zaman kurmuş olduğumuz startup 120 bin dolar yatırım almıştı ve de fikrimizin inovatif, genişletilebilir ve bizim yapabilecek kapasite olduğumuz Techstar tarafından onaylanmıştı. Bu nedenle, diğer örneklere benzemesem de benim bu vizeyi alabileceğimi düşündüm. Şu anda bu vizem var ve avukatsız, hiçbir yardım olmadan, kendi başıma aldım. Kendi araştırmalarımın çoğunu yaptım, bu vize hakkında bilinen her şeyi okudum ve başvuruda bulunmak için hazırlanırken ve kendi belgelerimi hazırlarken, insanların bu vizyon hakkındaki algıları ve fikirleri üzerinde çalışırken, bu vizeyle ilgili tüm algıları ve fikirleri öğrendim. Sadece çok özel kişiler için bir vize olduğu fikri sadece yanlış değil, saçma.

Global Talent Vizesi İçin Güçlü Bir Başvuru Nasıl Oluşturulur?

İlk başta vize için yeteriz olduğunu düşünüyorsanız da, 6–12 ay içinde bu belgeleri bulup ya da oluşturabilirsiniz. Belgelerin oluşturulması derken, belgeleri sahtecilik anlamına gelmez. Kastedilen şey, İngiliz hükümetinin sizden beklediği şeyleri yapmanız gerektiğidir.

Yani, internette Global Yetenek Vizesi hakkında bir şeyler okursanız, bir gereksinim veya belge olarak göstermeniz beklenen seçmeli seçeneklerden birinin hackathonlara veya diğer programlama yarışmalarına katıldığınıza dair kanıt olduğunu görebilirsiniz. Eğer birçok insan gibiyseniz, bu satırı okuduktan sonra kendi kendinize şunları düşünebilirsiniz: “Tamam, hiçbir zaman bir hackathona katılmadım, bu yüzden bu benim için olmayabilir.” Ancak, tamamen farklı bir şey yapmanızı istiyorum. İnternetten önümüzdeki birkaç hafta veya belki birkaç ay içinde gerçekleşecek ve uygun olabileceğiniz bir hackathon bulun ve sadece ikinciye kaydolun. Bir hackathona katıldığınızda, bir mucize olacak ve birdenbire hackathona katıldığınıza dair belgeye sahip olacaksınız. Bu gerçekten basit, değil mi?

Aynı prensip diğer belgeler için de geçerlidir. Yani, size bazı kamusal konuşmalar yaptığınızı veya konferanslarda, buluşmalarda konuştuğunuzu, belki biraz öğretim yaptığınızı veya gönüllü çalışmalar yaptığınızı veya diğer belgeleri göstermeniz bekleniyorsa, bunu yapabilirsiniz. Başka neler yapabileceğinizi göstermek için. Önümüzdeki yazılarımda, Global Yetenek Vizesi için gereken belgeler hakkında konuşacağım. Bu konuyla ilgileniyorsanız, lütfen kanalıma abone olun. Okuduğunuz için çok teşekkür ederim ve bir sonraki yazımda görüşmek üzere. Hoşça kalın!

--

--