O ανασφαλής προγραμματιστής

Millennial Makers
Millennial Makers
Published in
4 min readMar 20, 2017

Μετέτρεψε την ανασφάλεια σε πλεονέκτημα σου.

Tου Tsaraboulidis Agisilaos

Δεν μπορούσα να αποφασίσω σχετικά με το πως να ξεκινήσω αυτή την ιστορία. Θα ήθελα να μοιραστώ μαζί σας την ιστορία μου σχετικά με την ανασφάλεια και πως προσπαθώ να ξεπεράσω αυτό το συναίσθημα.

Νιώθοντας ανασφαλής

Αν θα έπρεπε να ξέρετε κάτι για μένα, αυτό είναι ότι είμαι απίστευτα ανασφαλής σε πολλούς τομείς της ζωής μου και φυσικά στην ενασχόληση μου με τον προγραμματισμό. Νιώθω ότι δεν είμαι αρκετά καλός ή ότι δεν ξέρω αρκετά όσον αφορά το επάγγελμα μου. Το σύνδρομο ανασφάλειας ή ίσως πιο γνωστό ως το σύνδρομο του “απατεώνα” είναι κάτι που εμφανίζω συχνά από όταν ξεκίνησα να εργάζομαι ως προγραμματιστής για iOS.

Η ιστορία μου

Ως φοιτητής πανεπιστημίου έψαχνα μια πρακτική για το καλοκαίρι. Έστειλα αιτήσεις σε αρκετές εταιρείες αλλά οι περισσότερες από αυτές με απέρριψαν. Αυτό με επηρέασε πολύ, με έκανε να νιώσω πιο ανασφαλής και χαζός. Απέτυχα σε πολλές προκλήσεις κώδικα.

Αγχώθηκα πάρα πολύ και σε πολλές από αυτές δεν μπόρεσα ούτε να ολοκληρώσω την απάντηση μου στο πρόβλημα που δινόταν. Δεν ήμουν αρκετά γρήγορος και αυτό μαζί με όλα τα υπόλοιπα συναισθήματα με έκαναν να αμφιβάλλω ακόμα περισσότερο για τον εαυτό μου.

Οι προκλήσεις κώδικα σε πίνακα (κουίζ και ερωτήσεις-γρίφοι) είναι ΛΑΘΟΣ

Επίτηδες αναφέρθηκα στις προκλήσεις κώδικα για μια πρακτική ή για θέση πλήρους απασχόλησης διότι κατάλαβα ότι πολλοί όταν αποτυγχάνουν σε αυτές, στενοχωριούνται ή νιώθουν πιο ανασφαλείς.

Το αίσθημα της απόρριψης

Μπορεί να είναι δύσκολο να δεχτείς την απόρριψη από μια πρακτική ή μια θέση εργασίας αλλά τι συμβαίνει όταν δέχεσαι 9–10 απορρίψεις, τη μια μετά την άλλη; Φανταστείτε πως ένιωσα, όταν βρέθηκα σε αυτή την θέση.

Το να διαβάζεις emails όπως: «Σε ευχαριστούμε για την αίτηση αλλά αποφασίσαμε ότι δεν μπορείς να συνεχίσεις στην επόμενη φάση» ή «σε ευχαριστούμε για το ενδιαφέρον για την εταιρεία μας αλλά δεν είσαι αρκετά διαφορετικός για μας» , με στενοχωρούσαν και με έκαναν να νιώθω ότι δεν αξίζω τίποτα.

Το ξέρω ότι είναι κάπως δύσκολο να εξηγήσουν σε κάθε υποψήφιο ξεχωριστά τον λόγο για τον οποίο τον απέρριψαν αλλά πιστεύω ότι είναι κάτι που πρέπει να συμπεριλαμβάνεται στη διαδικασία. Για παράδειγμα: Τι στο διάολο σημαίνει «Δεν είσαι αρκετά διαφορετικός;»

Ξεπερνώντας το αίσθημα της ανασφάλειας

1. Μίλα με τους φίλους και τους συνεργάτες σου

Αυτή η συμβουλή είναι πολύ σημαντική. Το να μιλήσεις μαζί τους θα σε βοηθήσει να χαλαρώσεις και να βρεις κίνητρα για την δουλειά σου.

Το να δεχτείς συμβουλές από τους φίλους σου θα σε βοηθήσει να καταλάβεις ότι, για παράδειγμα, στην περίπτωση που ανέφερα παραπάνω σχετικά με τις προκλήσεις κώδικα, το πρόβλημα δεν σχετίζεται με εσένα αλλά με την ανούσια διαδικασία που ακολουθούν πολλές εταιρείες και αγχώνει και στενοχωρεί τους προγραμματιστές.

Θα ήθελα να συνδέσω αυτή την συμβουλή με την δική μου περίπτωση: όταν ένιωσα περίεργα και ήμουν στενοχωρημένος μίλησα με την Cat Noone και με βοήθησε πραγματικά με τις συμβουλές της σχετικά με το ότι αυτό είναι ένα φυσιολογικό συναίσθημα και ότι θα το ξεπερνούσα συνεχίζοντας να εργάζομαι στο αντικείμενο που αγαπώ πραγματικά.

Επίσης πρόσφατα μίλησα με τον Viktor Wu από το Gitlab λόγω της πρωτοβουλίας Out of office hours και κατάλαβα ότι είναι οκ το να μην τα πάει κάποιος καλά σε αυτού του είδους τις προκλήσεις. Δεν σημαίνει ότι δεν είσαι αρκετά καλός.

Ούτως ή άλλως αυτού του είδους οι γρίφοι και τα κουίζ δεν θα σε βοηθήσουν στην καριέρα σου ή στην καθημερινή σου εργασία. Η συζήτηση μας με βοήθησε να νιώσω πιο σίγουρος για τις ικανότητες μου.

2. Συνέχισε να προσπαθείς μέχρι να πετύχεις τον στόχο σου

Μπορεί να είμαι ένας από τους πιο ανασφαλείς ανθρώπους που γνωρίζετε άλλα ταυτόχρονα είναι πολύ αφοσιωμένος, ενθουσιώδης και δουλεύω σκληρά. Είμαι ένας άνθρωπος που θα αποτύχει πολύ αλλά θα συνεχίσει να προχωρά μέχρι να πετύχει το στόχο του. Πιστεύω ότι πρέπει να προσπαθήσετε να κάνετε το ίδιο. Πρόκειται για έναν περίεργο συνδυασμό, σωστά; Χα!

Είναι δύσκολο να το κάνω αλλά θέλω να μοιραστώ μαζί σας τις σκέψεις μου και την ιστορία πίσω από αυτές.

Αφού με απέρριψαν τόσες πολλές φορές, ήμουν στενοχωρημένος αλλά συνέχισα να στέλνω αιτήσεις για θέσεις πρακτικής. Ήμουν σίγουρος για τις ικανότητες μου παρόλο που πολλοί άλλοι/πολλές εταιρίες δεν πίστευαν το ίδιο. Την ίδια στιγμή δούλευα πάνω σε ένα περίεργο σφάλμα στην iOS εφαρμογή Iris, και αφού το διόρθωσα ένιωσα μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση.

Αν θέλεις κάτι τόσο πολύ όσο κι εγώ, πρέπει να δουλέψεις σκληρά και στο τέλος θα το πετύχεις, ανεξάρτητα από το τι πιστεύουν οι άλλοι.

Τέλος θα ήθελα να προσθέσω ότι είναι καλό να νιώθεις ανασφαλής και την ίδια στιγμή να προσπαθείς να βελτιώσεις τις δεξιότητες σου. Κατά την άποψη μου, και όπως ανέφερε και η Cat Noone, είναι καλύτερα να νιώθεις έτσι παρά να έχεις υπερβολική αυτοπεποίθηση για τον εαυτό σου και τις ικανότητες σου. Επιλέγω να θεωρώ την ανασφάλεια ως πλεονέκτημα ενός ανθρώπου και όχι ως αδυναμία.

Ελπίζω αυτό το post να βοηθήσει πολλούς ανθρώπους να ξεπεράσουν τους φόβους τους και να βελτιώσουν τις ικανότητες τους!

❤️ Άγης

Ο Αγησίλαος Τσαραμπουλίδης είναι φοιτητής στην Ελλάδα, προγραμματιστής για iOS στην Iris & ο δημιουργός του SoundMemory Rush.

Μετάφραση για τους Millennial Makers: Μαρία Πισκιούλη

Δείτε το αγγλικό άρθρο εδώ: http://bit.ly/unsecure_developer

Για περισσότερα νέα & συνεντεύξεις, ακολουθήστε το Millennial Makers, στα social media!

FacebookInstagramTwitter

--

--

Millennial Makers
Millennial Makers

Millennial #Makers is a #digital space with remarkable inspirational stories from #achievers (Makers) around the world.