Recenzja : Botanicula

Kalina Golędzinowska
Gry i komiksy
Published in
2 min readNov 29, 2015

Producent: Amabita Design
Platformy: PC/Mac/Linux
Gatunek: Przygodowa, Point&Click

Po sukcesie Machinarium i Samorostu czeskie studio Amanita Design stworzyło kolejne wspaniałe dzieło . Botanikula to gra, która wprowadza nas w tajemniczy i przepiękny świat lasu . Estetyka gry jest nie do opisania , jej piękno urzeka . Może zawładnąć serce każdego gracza .

Botanicula to dwuwymiarowa przygodówka , point & click , rozgrywająca się w cudownym świecie roślin , grzybów i mikroorganizmów . Gra opowiada historię pięciu bohaterskich leśnych stworków żyjących na potężnym drzewie . Celem głównych bohaterów jest ochrona rodzinnego drzewa przed bandą przebiegłych pasożytów . Piątka przyjaciół jest ze sobą połączona tzn gramy jednocześnie całą grupą. Podczas gry jednak łatwo możemy zmieniać lidera grupy. Każdy z piątki wybrańców ma swoją specjalną moc , której może użyć w różnych trudnych sytuacjach . Wśród głównych bohaterów możemy wyróżnić lidera , który podczas ostatnich rozgrywek będzie musiał sam przezwyciężyć zło . Na drzewie żyje wiele innych małych organizmów którym musimy pomóc podczas kolejnych partii gry .

W grze mamy wiele zagadek logicznych, jedne są prostsze , nad innymi trzeba bardziej się nagłowić . Postacie w grze nie porozumiewają się ludzkim językiem , a więc nie możemy ich zrozumieć . Wydają za to serię śmiesznych , słodkich i uroczych dźwięków podkładanych przez mój ulubiony czeski zespół DVA . Grupa ta idealnie wpisuje się w klimat gry , nadając jej niesamowity i tajemniczy nastrój . Muzyka którą stworzyli do tego projektu jest fenomenalna , sami nazywają ją połączeniem kuchennego beatboxu z freakfolkiem . Grę charakteryzuje wielka dbałość o szczegóły , mistrzowski dobór pastelowej kolorystki . Kształt i wygląd każdej napotkanej postaci zachwyca swoim urokiem .

Kupując tę grę miałam wielkie oczekiwania i twórcy tego dzieła jak zawsze mnie nie zawiedli. Gra Studia Amanita Design została świetnie wykonana .Każdy szczegół został dopracowany do perfekcji . Gra bardzo mnie wciągnęła i rozbawiła ,miło spędziłam czas z bohaterami z zaczarowanego drzewa . Poczułam że odkryłam w sobie dziecięcą radość . Z niecierpliwością czekam na kolejny produkt tego studia .

Grę oceniam na 5/5

--

--