photo by pexels.com

Hangisi daha iyi WooCommerce mi? Opencart mı?

Gürolcan Altaş
Gürolcan Altaş
Published in
5 min readJun 29, 2017

--

E-ticaretin geliştiği şu zamanlarda bir sürü şirket e-ticaret için yazılımlar çıkartıp satmaya başladı büyük ciro yakalayanlar da var elbette ama iş düşük bütçeli girişimcilere gelince bu yazılımlar oldukça pahalı olabiliyor.

Opencart’ı duymayanınız kalmamıştır herhalde en çok kullanılan yazılımlardan birisi çalıştığım 2 medya hatta babamın kendi sitesi bile Opencart altyapısını kullanıyor aslında ücretsiz olan bu altyapıyı 2.000'den başlayıp 5.000TL ücrete kadar çıkarıyorlar tabi lisanslı temasından tutun lisanslı modüllerine kadar kurulum yapan kişilere hiç bir lafım yok onlara helal olsun.

WooCommerce desem? Wordpress ile haşır neşirseniz illa ki duymuşsunuzdur ama hiç kullandınız mı? Woocommerce, Wordpress’in yapımcıları tarafından çıkartılan bir e-ticaret pluginidir yani kimin yaptığı belirsiz bir şey değildir. Artık Wordpress e-ticaret sitesinden tutun forum sitelerine kadar kullanılabiliyor.

Sen Hangisini Önerirsin?

Ben WooCommerce kullanmanızı öneririm. Neredeyse 1 yıldır WooCommerce ile ilgileniyorum ve kişisel deneyimlerim sonucu WooCommerce kullanmayı ve kullandırtmayı tercih ediyorum ayrıca burada anlattığım her şey kişisel görüşümdür yani Opencart’ı yerden yere vurmuyorum sadece bana göre Opencart neden kötü bunu açıklıyorum.

WooCommerce’ü Opencart’dan Üstün Yapan Ney?

1- Opencart’ın Tema/Sürüm uyum sıkıntısı

Opencart’ın belki de en gıcık özelliği budur. Aldığınız tema kullandığınız Opencart sürümü ile uyumlu olmalı yani temanız kullandığınız sürüm için yazılmış olmadı eğer 1 üst sürümünü veya alt sürümünü kullanırsanız temanız sıkıntı çıkarır. Bundan dolayı 500TL kadar bir param yandı.

O temanın sürümünü bul diyenler için her sürümün düzgün çalışanı maalesef bulunmuyor 3–4 tane buldum denedim ancak sonuç sıfır.

2- Opencart’ın panelden ürün arama sorunu

Babamın internet sitesinden bir ürün

Sorunlara panelden ürün aramakla başlıyorum, ürünümü seçtim. Ürünün adı “2476 CEI No Frost Buzdolabı” şimdi ürünü arayalım.

Ürünün adının başını arattığımızda çıkan sonuç

Güzellll! Ürünün ilk kısmını arattığımızda direkt olarak ürünü bulabiliyoruz buraya kadar her şey tamam ama asıl sorun şimdi başlıyor. Ürünün en başını yani “2476” kısmı hariç aratırsanız ürünü bulamazsınız.

Ürünü bulamadık!

Tam olarak bunu kastediyorum eğer çok ürünlü bir siteniz varsa ya da yeni biriyseniz bu sorun bütün ürünleri tek tek aramanıza sebep olacaktır ki çok ürünlü siteniz varsa şimdiden kolay gelsin.

3- Opencart Tema Ayarlarını bulmak ve ayar yapmak

Eklentiler > Eklentiler > Modüller

Ali, Veli gibi daha önce hiç yazılım kullanmamış ya da bilgisiz birinin bu kısmı bulması gerçekten zor ben ilk başladığımda Google’da araştırıp bulmuştum bulduğum zamanda az laf söylememiştim.

Modüller kısmında ki ayarlar

Modüllerin ayarlar kısmına zaten laf söylemek istemiyorum o kadar dağınık ve karışık ki sıfırdan başlayan birisi için anlaması gerçekten zor bir sistemleri var. Onların içinde de o kadar karmaşık ayarlar var ki bilen birisini bile zor durumda bırakabilir.

4- Eklenti seçeneklerinin az ya da paralı olması

Opencart’ın kendi eklenti sayfası

Eklenti konusunda Opencart çok geride diyebilirim zaten temaya para verdiniz, alan adı ve hostinge de para verdiniz bir de eklentilere para vermeniz gerekiyor hatta bazen “parasını veriyim alayım” bile diyemiyorsunuz.

30.06.2017 tarihinde 1 Dolar 3,5TL

20 dolara 1 özellik satın almak çok da ucuz bir şey değil 1 doların bile şuanda 3,5TL olduğu vakitte 20 dolar 70TL demek

ve bu sadece 1 özellik için geçerli tabi o aldığınız eklenti de çalışırsa bunda da aynı temalardaki gibi sürüm/eklenti uyumu olayı var yani eklentiniz orada verilen sürüme uygun bir eklenti oluyor yani hem temanız hem de eklentileriniz uyumlu olucak eğer olmazsa geçmiş olsun.

5-Kategori arama özelliği yok

Bazı kategorilerde düzenleme yapmanız gerekiyorsa ve siteniz kapsamlı bir e-ticaret sitesiyse yandınız, kategorileri tek geç geçip bulmanız gerekiyor

6-Kaynak yetersizliği

Bir sorun olduğunda Google’da arama sonuçlarına bakarsanız genelde 2013–2015 arası içerikleri görürsünüz çok az içerikler 2016–2017 arasıdır onlarda sorununuzu çözerse artık yani bir sorununuz olursa o sorunla baş başasınız diyebilirim.

7-Arayüzün hantallığı ve karışıklığı

Opencart kullandığınızda daha iyi anlayacaksınız ama şöyle anlatayım arayüz tasarımı o kadar karışık ki bazen içinde kaybolabiliyorsunuz ayrıca renkleriyle de sizi bilemem ama ben boğuluyormuş hissine kapılıyorum tabiii bu yeni sürümlerle birazda olsa düzeltildi ama eski sürümleri kullananlar, görenler bilir. Bilmeyenler için en alta bir ekran görüntüsü bıraktım

Opencart ürün düzenleme paneli
Menü düzenleme kısmı
Opencart’ın eski ama en çok kullanılan sürümlerinden

Eee WooCommerce de ne varda öneriyorsun?

Yukarıda saydıklarımın hiçbiri WooCommerce’de yok zaten Wordpress’i kullandığı için arayüzü sade ve özelleştirilebilir.

WooCommerce ürünler kısmı

Ürünler gayet anlaşılır, kategoriye göre ürünleri görebilme ve arama çubuğunda harfe göre o harfin olduğu ürünleri listeleme özelliği yani “Polygon Geyik Tişört” ürününü “olyg” diye aratırsanız size o ürünü bulur

Sayısız ücretsiz ya da ücretli eklentiler ile sürüm sıkıntısı yaşamadan kullanabilirsiniz aynı şekilde tema kurulumunda da sıkıntı yaşamazsınız. Oluşan sorunlar ya da diğer sorular için çeşitli ve güncel kaynaklar var.

Temanın ayarlarını yapmak çok kolay temaya göre ya canlı önizleme ile ya da özel bölüm ile yapılabilir.

--

--