Een stad vol superhelden: wat zijn jouw heldendaden?

Sara Reijnders
Haagse Handen
Published in
2 min readNov 22, 2018

Blogger Sara Reijnders over Het Hedendaagse Heldenboek.

Ik wil iedereen aanraden Het Hedendaagse Heldenboek te lezen. Rachel van de Pol, de held die die boek geschreven heeft, heeft een jaar lang elke dag een heldendaad verricht. Ze heeft een oude mevrouw helpen oversteken, waste stiekem de ramen van de buren, leerde vrouwen van buitenlandse afkomst fietsen, ruimde parken op, versierde de daklozenopvang, pompte banden op van vreemden en leende haar stofzuiger uit via Peerby. Na een jaar lang heldendaden verricht te hebben heeft ze een boek geschreven met tips voor iedereen die ook een hedendaagse held wil zijn.

Ik vind het boek heerlijk geschreven, positief, heel herkenbaar en met handige tips voor hedendaagse helden. Ik vond het interessant om te lezen waarom ze besloten heeft om een hedendaagse held te worden, waar ze tegenaan liep en wat ze allemaal heeft gedaan.

Een paar van de Haagse helden die op Haagse Handen te zien zijn.

Haagse Hedendaagse Helden
Na het lezen van dit boek denk ik dat ik mijzelf, maar ook alle andere mensen die voor Haagse Handen schrijven of geïnterviewd zijn, een Hedendaagse Held kan noemen. De een ruimt zwerfafval op, de ander gaat het weggooien van (oud)brood tegen, het hondenpoep probleem wordt aangepakt en ga zo nog maar even door. Daar mogen we best trots op zijn!

Een van mijn heldendaden is het opruimen van zwerfafval! Ik vond bijvoorbeeld deze bril.

Wat zijn jouw heldendaden?!
Ben jij ook een Hedendaagse Held? Of ben je van plan er een te worden? Ik ben heel erg benieuwd naar al jullie heldendaden 😊 Inspiratie nodig? Lees het boek, kijk verder rond op Haagse Handen en kijk op mijn blog Groen met Saar voor duurzame heldendaden 😉

--

--

Sara Reijnders
Haagse Handen

Mijn blogs zijn voor inspiratie om groen te denken en te doen. Succes met jouw groene stappen. Meer lezen: www.groenmetsaar.nl