Tweedehands winkelen in Den Haag

Sara Reijnders
Haagse Handen
Published in
5 min readMay 22, 2018

Blogger Sara Reijnders over zes van haar favoriete tweedehands winkels.

Paulien van Evy’s Vintage.

Door kleren een tweede leven te geven hoeven er in theorie minder nieuwe kleren geproduceerd te worden. Dit voorkomt afval en bespaart grondstoffen, landgebruik, water en energie. Kortom, tweedehands is goed voor het milieu. Met dit idee ging ik september 2016 voor het eerst op zoek naar de tweedehands winkels in Den Haag. Dit was een ontzettend leuke ontdekkingstocht. Inmiddels zijn er nieuwe tweedehands pareltjes bijgekomen en ben ik getipt op winkels die ik nog niet kende. Afgelopen week ging ik weer op pad om het overzicht van tweedehands winkels in Den Haag completer te maken.

BEELD: Sara Reijnders

De winkels die in het rood worden aangegeven worden in deze blog beschreven.

JUST — Used Treasures
De naam van deze winkel vind ik echt geweldig. JUST — Used Treasures is nu net drie maanden open en ik hoop echt dat dit een blijvertje is. Vanbinnen ziet de winkel eruit als een boetiekje. Alle kleding die er te koop is, is tweedehands. Naast kleding kan je er ook woonaccessoires kopen, hiervan is een deel tweedehands en een deel nieuw.

Ik zag meerdere leuke kledingstukken hangen die ik wel in mijn kast zou willen hebben. Uiteindelijk heb ik een schattig bloemenvestje gekocht.

Openingstijden: dinsdag tot en met zaterdag van 11:00 tot 17:00 uur.
Adres: Molenstraat 43, 2513 BJ Den Haag
Website: www.just-denhaag.nl

JUST — Used Treasures ziet er vanbinnen uit als een boetiekje.

Second Best
Bij Second Best verkopen ze veel merkkleding, van casual tot cocktail tot en met maat 46. Zelf vind ik de meeste kleding iets te ouwelijk voor mijzelf, maar daarmee wil ik niet zeggen dat je hier niet langs moet gaan. Ik zag er wel een leuk gebloemd blouseje hangen, maar het paste helaas niet, net iets te groot.

Openingstijden: dinsdag tot en met zaterdag van 11:00 tot 17:00 uur.
Adres: Korte Molenstraat 7, 2513 MB Den Haag
Website: www.secondbestdenhaag.nl

In Second Best hingen ook heel veel broeken.

Heet Strijken
Een mooi aangeklede, frisse, vrolijke winkel met vintage kleding voor mannen en vrouwen. De winkel voelt voor mij een beetje als een snoepwinkel. Veel van de kleren die in de winkel hangen hebben leuke kleuren en printjes. Wat ik opvallend vond, is dat er vintage zwemkleding verkocht wordt. Ook hangen er kledingstukken van jonge designers in de winkel. Zelf heb ik mijn oog laten vallen op een heel leuk pakje: een kort shirt met een hoog zittend broekje. Nieuw, maar gemaakt van vintage stoffen.

Openingstijden: dinsdag tot en met zaterdag van 11:00 tot 18:00 uur en zondag van 12:00 tot 17:00 uur.
Adres: Prins Hendrikstraat 30b, 2518 HT Den Haag
Website: www.heetstrijken.nl

De kleding van Heet Strijken heeft veel kleur en veel print.

Zusjes vintage boetiek
Als je de winkel instapt krijg je het gevoel dat je even terug in de tijd stapt, en dat is positief! De winkel heeft wel iets weg van de art nouveau stijl. In de winkel worden vintage kleren, schoenen en sieraden verkocht. Mocht je toevallig op zoek zijn naar een trouwjurk, daar hebben ze er ook een aantal van.

Openingstijden: dinsdag tot en met vrijdag van 11:00 tot 19:00 uur en zaterdag van 11:00 tot 18:00 uur.
Adres: Boekhorststraat 93, 2512 CM Den Haag

Zusjes vintage boetiek heeft een Jugendstil-stijl.

ReShare Store Den Haag
De ReShare Store is een winkel van het Leger des Heils. Het is een grote winkel met kleren voor mannen, vrouwen en kinderen. Omdat het Leger des Heils de kleding voor iedereen betaalbaar wil houden, is de kleding hier verrassend laag geprijsd. Mocht je op zoek zijn naar sportkleding, dat wordt hier ook verkocht.

Openingstijden: dinsdag tot en met vrijdag van 10:00 tot 18:00 uur en zaterdag van 10:00 tot 17:00 uur.
Adres: Paviljoensgracht 35, 2512 BL Den Haag
Website: www.resharestore.nl

In de ReShare Store Den Haag is alles lekker laag geprijsd.

All labels
Een grote, volle winkel met allerlei verschillende merken door elkaar. Er hangt tweedehands en vintage en er zijn kleren voor mannen en voor vrouwen van maatje xs tot xxl. Het is hier dus echt schatzoeken. Zelf kwam ik een leuk kort broekje tegen, waar ik al een tijdje naar op zoek ben. Helaas was deze net te groot. Tot slot, de kleding is hier ook verrassend laag geprijsd.

Openingstijden: dinsdag tot en met vrijdag van 11:00 tot 17:00 uur en zaterdag van 12:00 tot 17:00 uur.
Adres: Stationsweg 55, 2515 BJ Den Haag
Website: www.all-labels.nl

All labels heeft alles.

Er zijn nog veel meer tweedehands winkels die ik (nog) niet op deze kaart heb gezet. Dat betekent niet dat ik een winkel niet leuk vind; ik ben alleen nog niet langs geweest. Over een tijdje zal ik weer een rondje maken voor een update. Tips zijn altijd welkom en ik hoor het graag als je tweedehands gaat winkelen in Den Haag.

Deze blog verscheen eerder op mijn eigen website. Meer lezen over tweedehands winkelen? Neem dan een kijkje op mijn blog www.groenmetsaar.nl.

--

--

Sara Reijnders
Haagse Handen

Mijn blogs zijn voor inspiratie om groen te denken en te doen. Succes met jouw groene stappen. Meer lezen: www.groenmetsaar.nl