交換生月記(一)

已經過咗四分之一,然後呢?

Hadesophic 數字妹
Hadesophic
Feb 23, 2019

--

3點落堂嘅街景

常言道exchange第一個月嘅衝擊係最大,之後就開始對外地生活習以為常,所以想喺度留個月記,觀察下自己嘅變化。當然一千字係記唔曬成個月同自己嘅對話(aka自言自語)嘅,唯有之後再睇下有無時間(同動力)再慢慢解釋唔同嘅經歷啦。有題目想睇嘅話,記得highlight多啲!

又,寫月記嘅靈感係來自 H Fung嘅隨筆,只不過我實在太懶所以改成月記,希望唔好介意,哈哈~

關於消費。

今日係第36日,唔計租金、機票同中大學費(再講就咩都唔使計啦),呢個月總共用咗港幣一萬蚊,當中有二千六係去挪威奧斯陸四日三夜嘅使費。呢個價錢唔係最多、亦唔係最窮遊,若然你對茶葉/咖啡豆/粉紅岩鹽/蜜糖/風乾火腿/芝士/煙三文魚/牛扒/魚湯/OATLY/朱古力/sourdough無特別癖好嘅話,你又可以比我用少兩千蚊。

Oslo,亂咁影相又唔駛錢嘅

其實我覺得自己使錢唔算多(但食物質素高咗),而瑞典物價又未到買唔落手嘅地步,只不過喺香港有家人同住,啲買餸錢廁紙洗衣粉化妝棉膠布電話費都唔經自己手,於是就有exchange要使好多錢嘅假象。

關於理想。

呢個月以嚟一直諗自己可以做啲咩。面向自己,有時會諗「啊不如試下喺度搵internship/grad job」,但望住香港情況越黎越離譜嗰時,又會覺得自己離開係不負責任嘅行為。

我喺instagram(follow咗未呀~@hadesophic) bio話自己 “In search of Social Innovation in Gothenburg”,話要儘量善用呢度有既資源、network去了解社會創新,但其實香港無咩?點解喺香港嘅時候,我又唔擺咁多精力落去?

究竟係「隔離飯香」定瑞典喺社會創新上面有過人之處?

關於語言。

瑞典有九成人識講英文、容易接受外地文化係我揀佢嘅其中一個原因。我唔係為咗學少樣語言,而係想更加容易認識呢個國家。結果路牌、電車、MENY、告示全部都係瑞典文,喺超市要長開google translate。睇黎香港嘅雙語設計寵壞曬啲外國遊客了。

今日個午餐,飲左湯同食左舊包

關於學習。

啱啱考完第一個試,老實講我學到嘅野唔多,睇literature比喺lecture聽佢讀ppt更加有用;最諷刺嘅係我繼續上堂係為咗聽其他同學對歐盟嘅睇法,而唔係為個老師嘅見解。

大家講到北歐教育如何高質素,我暫時就未感受到,希望下個課程會有驚喜。

最近有新聞話芬蘭中小學放棄傳統教育模式好似好好咁,但芬蘭經濟比瑞典差,學生由細就必修瑞典文、唔少學生為左搵到好工連exchange都過黎瑞典等自己可以講得好啲,香港人知道嗎?

關於旅行。

有個週末去咗挪威奧斯陸,真係好貴(除左咖啡)。如果唔係為咗打卡去曬北歐大城市既話,窮遊奧斯陸未必係個好嘅選擇,尤其係自己一個去、無得share airbnb嘅話。對於旅行嘅意義同目的嘅疑問,容我期後另闢一角詳談。

關於埋堆。

可能係我住得遠,無得一齊煮飯,同其他香港同學都唔算熟。有段時間因為呢樣嘢而唔開心,見人地一起旅行好開心而我就埋唔到堆,但關係嘅野都唔係我一個人改變到。而家算係唸通咗,就算有得一起玩,以我性格我最後都會自己走去做其他野,咁我唔開心啲咩呢~

其實本來只打算point form每樣打幾句,結果太長氣,但又唔夠長獨立成章,兩頭唔到岸咁:(

一路以黎嘅經歷令自己懷疑理想嘅(外地)生活模式究竟係啲咩。入鄉隨俗同保留原居地文化嘅界線其實喺邊?嘗試新衝擊係文化交流嘅重點,但一直跟隨大眾步伐又會唔會太勉強自己?Am I just executing my ideal life(that I have always imagined), without facing challenges in the reality because I’m an exchange student?不過再問落去又一匹布咁長,不如聽吓大家點睇先。

--

--

Hadesophic 數字妹
Hadesophic

寫寫咖啡旅遊四拍文具社會創新生產力。鍾意捉錯別字,唔好介意:D Volunteering ¦ stationery ¦ ethical purchase ¦ travel ¦ Racketlon player | languages | hadesophic@gmail.com