Dr. Harun AKSAYA
Harun AKSAYA
Published in
1 min readOct 6, 2018

--

Okumak ve yazmak bana göre insanlığın en önemli iki kazanımı.

Şu an sahip olduğumuz kültürel, sanatsal ve teknolojik birikimin temelinde bu iki kadim eylem var.

Okuryazarlık sayesinde insanlık tarihini yazabilmiş, birikimlerini kuşaktan kuşağa aktarabilmiştir.

Diğer taraftan insanlığın %55'i halen okuma ve yazma bilmiyor.

Bizde ise durum şöyle:

TÜİK verilerine göre 6 yaş üzeri okuryazarlık oranımız %95. Buda yaklaşık olarak 2,4 milyon kişinin halen okuma yazma bilmediğini gösteriyor.

UNESCO okuryazarlığı; Toplumun geniş bir kitlesine hitap edebilmek, bilgisini ve gücünü geliştirerek hedeflerine ulaşması için bireye olanak veren olgu olarak tanımlıyor.

Ben bu tanımı çok önemsiyorum. Çünkü okuryazarlık dediğimiz şey okuma ve yazmayı bilmekten çok daha öte bir şey. Bunu suyun üzerinde batmadan durabilmek ile stilli yüzmeyi bilmek arasındaki farka benzetebiliriz.

Yazabilmek için çok okumak gerektiği de aşikardır. Ben yazabilmeyi bir bardağın dolup taşması olarak görüyorum. Taşabilmek için önce dolmak, dolmak içinde çok okumak gerekir.

Okumak bazen yaşadığın şehri, bazen tüm dünyayı, bazen geçmişi, bazen bugünü ve geleceği, bazen bir yabancıyı ve her daim kendini yeniden keşfetmektir. Okuduğunuz her kitapta bir yolculuğa çıkar, kitabı bitirip yolculuğu tamamladığınızda artık siz eski siz olmazsınız.

Şüphesiz, hiç bilenle bilmeyen bir olur mu….

Saygılarımla…

--

--

Dr. Harun AKSAYA
Harun AKSAYA

Ph.D. | Bilgisayar Bilimleri Uzmanı | Podcaster: Harun’un Not Defteri (Spotify, Apple Podcast)