Wat is helweek?

Xtofke
Helweek
Published in
2 min readMar 16, 2017

Je kunt meer dan je denkt. Je kunt het als je het wilt. Je hoeft alleen eerst maar te weten wat je wilt.

Eind 2016 ging ik door een lastige periode en wist even niet goed in welke richting ik mijn leven wou sturen. Alles leek uitzichtloos.

Door de boeken Genadeloos, Helweek en Nu! van de Noorse mental trainer Erik Bertrand Larssente lezen kwam ik tot het inzicht dat ik actie moest ondernemen als ik vooruit wou. En ook de (of een) manier waarop dat kon.

Helweek is het tweede boek uit de trilogie.

Helweek: doe alles waarvan je weet dat je het zou moeten doen — in één enkele week!

De dagen vliegen. De weken vliegen. De jaren vliegen. Als we geluk hebben, leven we een onvoorstelbare hoeveelheid weken. Maar hoeveel van die weken kun jij je herinneren? Van welke weken heb je het meeste geleerd? In welke weken heb je iets bereikt? Welke weken waren belangrijk? Welke brachten je dichter bij je doel, je droom?

Het boek neemt je mee in de belangrijkste week van je leven, van maandag 5 uur ’s ochtends tot zondagavond 22 uur. Je stapt uit je comfortzone, je doorbreekt je dagelijkse routine en leer verder reiken dan normaal. Als je tachtig jaar wordt, heb je in totaal 4160 weken geleefd. Helweek is een week die daar met kop en schouders bovenuit steekt.

Welkom in Bertrands helweek.

De gouden regels van HELWEEK

  • Start maandagochtend en stop zondagavond
  • Sta elke ochtend om 5.00 uur op
  • Ga elke avond om 22.00 uur naar bed
  • Werk de hele week extreem hard. Wees gefocust, bewust en plichtsgetrouw
  • Blijf trouw aan je plan
  • Wees bewust van je modus en focus
  • Wees je bewust van de verschillende rollen die je in de loop van een dag vervult en vervul ze met glans
  • Probeer de hele tijd blij, positief en oplossingsgericht te zijn
  • Wees daadkrachtig en proactief
  • Neem weloverwogen, kwalitatieve rust
  • Besteed extra aandacht aan kleding en uiterlijk
  • Laat alle privéaangelegenheden tot de avond wachten
  • Gebruik geen sociale media onder werktijd
  • Beperk praatjes met collega’s tot een minimum
  • Train minstens één keer per dag, het lieftst ’s ochtends
  • Eet de hele week uitsluitend gezond
  • Laat de tv uit

En dat is dus precies wat ik ga doen van 2 tot 9 april 2017!

www.helweek.nl

--

--