ההתמחות שלי בהיי בוב: מההתחלה ועד היום

Justin Simms
HiBob.com
Published in
3 min readNov 14, 2019

יושב ליד השולחן שלי במשרדים של היי בוב בתל אביב, בידיעה שלצערי בקרוב אני עוזב את ישראל חזרה הביתה, אני מתחיל לשחזר את החוויה שחויתי הקיץ. מלגור במרכז ההיפסטרים של תל אביב- פלורנטין, ללטייל ברחבי ישראל היפה, ללהכיר אנשים מדהימים מ TAMID, כל יום היה מיוחד בפני עצמו והעצים את הערכה והאהבה שלי לישראל. למרות שכל יום היה שונה מקודמו, החוויה היומיומית של להיות מתמחה נתנה לי הזדמנות להיות חלק מפרוייקטים מענייים ולפתח כישורים מקצועיים חשובים.

ההיכרות שלי עם היי-בוב

חוץ מהראיון עבודה, ההיכרות הראשונית שלי עם התרבות הארגונית של היי בוב, הייתה ברביעי באפריל בשרשור מיילים בקשר לקוד הלבוש של המשרד. הסביבה הנינוחה של ההייטק הישראלי ובנוסף הסביבה המסורתית הפשוטה של של סטארט-אפ אמריקאי, חשבתי שאולי אוכל להשתלב עם חולצה מכופרת ומכנס חאקי לעבודה בכל יום. הרגשתי מגוכח כשהבנתי שרוב האנשים לובשים טי-שירט, ג׳ינס וסנדלים. למרות שעדיין לא עליתי על הטיסה לארץ, הרגשתי שקיבלתי את הטעימה הראשונה שלי לתרבות הישראלית.

ההתחלה בהיי בוב

הימים הראשונים שלי היו ימי התאקלמות לישראל יחד עם שאר חבריי לתוכנית TAMID. בבוקר של ה16 ליוני, היום הראשון להתמחות שלי, התעוררתי, התקלחתי ועליתי על האוטובוס שעתיים לפני שהייתי אמור להגיע למשרד (בכל זאת לא הכי התמצאתי בתחבורה הציבורית עדיין). להפתעתי גוגל מפס היה ממש אינטואטיבי והגעתי הרבה יותר מוקדם מהנדרש. על מנת להעביר את הזמן לפני ההגעה למשרד, ישבתי בבית קפה עם בעלים רוסי, האנגלית שלו הפכה את התקשורת איחד עם השני לכמעט בלתי אפשרית, אבל קניתי לי אספרסו ודיברנו על מה אני הציפיות שלי מהקיץ. דיברנו על החיים שלו, איך הוא עלה לארץ, והתוכניות שלו לעתיד.

ככל שהמשיכה השיחה חשבתי על המטרות שלי בחיים, איזה מסלול קריירה הייתי רוצה, ואיפה אני רואה עצמי בעוד עשור. למרות שזה היה מעט תלוש, זאת הייתה התחלה מצויינת ליום הראשון שלי בהיי בוב. זה איפשר לי לחדד את המטרות שלי לקיץ: להתפתח מקצועית ולחוות חוויות משמעותיות שאוכל ליישם בבית ספר ובעתיד.

האמת שלא ידעתי למה לצפות לפני ההגעה למשרדי היי בוב ברחוב שונצינו 3. השתמשתתי בקוד שקיבלתי לפתוח את דלת הבניין, עליתי במדרגות ומיד נדהמתי מהעיצוב המגניב של המשרד. הרצפות אפורות בטון ורהיטים שחורים מאט שנתנו קונטרה, נתנו הרגשה של מקום באמצע סוהו במנהטן ולא מרכז תל אביב.

במבט לאחור העיצוב הייחודי של המשרדים התאים לתקופה המצויינת של ההתמחות שלי בהיי בוב: מודרני, רענן ובקצב גבוהה.

מה למדתי

החוויה שלי בתור מתמחה בהיי בוב הייתה חוויה מדהימה, בזכות עבודה משמעותית שביצעתי על בסיס יומי, בנוסף לעמיתים מעניינים וחברותיים. הגיוון וההיקף של המשימות שקיבלתי הם באמת הבידול של ההתמחות שלי אל מול ההתמחות של אחרים. ממחקר מתחרים מעמיק לכתיבת תוכן על מנת לשלוח ללקוחות פוטנציאלים, תמיד הרגשתי שהעבודה שלי מוערכת נחוצה בחברה. זאת ועוד כל משימה שירתה מטרה ייחודית בפיתוח המקצועי שלי, לאפשר לי להשתפר בכישורי הכתיבה וניתוחים שלי. ךעבוד ביחברה שהמוצר שלה מכוון לעזור לחברות אחרות להתחבר, לנהל, ולשמר עובדיהם, אני הרגשתי בכל רגע נתון שהיי בוב מבינה מה אני רוצה לקבל מההתמחות שלי הקיץ. בנוסף, התרבות האירגונית, הורגשה בדרכים שונות כמו ארוחות הצהריים יחד, אירועיי חברה, מה שהעצים את התחושה שאני בר מזל לעבוד במקום בוא אני עובד.

החוויה שלי לעבוד ולגור בתל אביב התעלתה על כל הציפיות שלי מכל המחינות. תל אביב עיר מדהימה וצבעונית, היופי הטבעי של ישראל בלתי יתואר, תוכנית TAMID הייתה מצויינת והכי חשוב ההתמחות שלי בהיי בוב הייתה מלמדת, מסקרנת, ומחברת. בזמן ששיפרתי את הכשרונות המקצועיים שלי, עבדתי בחברה בשוק מסקרן, בבירת הסטארטאפים. לא יכולתי לבקש קיץ חוויתי יותר. אני בר מזל שנינתה לי ההזדמנות ואני יודע שאני אזכור לעד את התקופה הזאת.

--

--

Justin Simms
HiBob.com

Economics major at Cornell University; loves sports, travel, and American presidential fun facts.