街童本色

忍唔住要……寫啲嘢

Chui Siuchun
香港中文說唱研究
3 min readJun 10, 2020

--

PHOTO FROM Kidflow-黃禍

連日嚟睇到黃禍嘅成員不斷分享新歌《街童本色》嘅宣傳,終於都等到聽日就有新歌聽。話說上次喺「LMF XX Year Fest」大懶堂二十祭音樂會上,遇到擔任嘉賓嘅黃禍,知道佢哋正籌備緊新作品,已經好期待。近日黃禍放出宣傳,睇到歌名《街童本色》,引起唔少聯想 — — 先講明,我未聽過首歌 ,所以以下所講嘅,純粹我自己聯想,大家睇完,不妨又講吓你對「街童」有諗嘅法,一齊喺未聽新歌前,都講吓有咩想像!

《街童本色》MV 首播

PHOTO FROM Kidflow-黃禍

「街童」呢個詞語既親切又陌生。八九十年代嘅時候,我喺新市鎮屋邨長大,自細就喺街上見到唔少街童。點解我會見到街童?因為我都喺條街度囉!以前啲細路,無嘢做就落街打波、踢波,一班人玩到攰咪喺街度坐,坐坐下無聊咪撩吓行過嘅人,可能識到啲friend,可能打場交,可能被差人查……不過嗰份自由自在,無拘無束,點諗到今日會咁缺乏!

而且,而家邊有街童呀!莫講話喺街撩人玩嘢,球場都少咗好多人。啲細路而家唔落街,全部都上晒網,打緊機。機童就可能有一大班。

但近呢年,我覺得「街童」返返嚟。有班細路,落咗去條街度,唔係打波,唔係踢波,唔係無聊,唔係喺度坐;一大班一齊行,嗌口號,唱歌,做佢哋認為啱嘅事,做我哋呢啲中佬唔敢做嘅事。最終,佢哋可能識到啲friend,可能打場交,可能被差人查,甚至被人捉,被人告……我諗我哋都見到呢班「街童」,點解我哋會見到?因為我哋都喺條街度囉!還願,我哋可以本色地,有尊嚴地生活落去!

我唔知黃禍班人以前係唔係街童,不過見佢地喺大街上拍MV,肯定係「街佬」!《街童本色》究竟講啲乜,大家聽日拭目以待,洗耳恭聽啦!

--

--

Chui Siuchun
香港中文說唱研究

第一屆「賽馬會教師創新力量計劃」參與教師