700+ Shopify Mağazasının Ürün ve Varyant Sayısı

Emincan Özcan
Huawei Developers - Türkiye
2 min readJun 30, 2022

Giriş

Shopify, tüm dünyada popülerliğini her geçen gün daha da arttıran bir online mağaza altyapısı. Shopify üzerinde yer alan mağazalara ait bazı bilgiler çeşitli amaçlar için çok kullanışlı olabilir. Ben de Shopify mağazalarının ürün ve varyant sayısıyla ilgili gerçekleştirdiğim çalışmayı paylaşmak istedim.

Bu bilgiye ihtiyaç duyabileceğini tahmin ettiğim birkaç profil var.

  • Bir Shopify projesi üzerinde çalışan geliştiriciler,
  • Shopify hizmeti sağlayan dijital ajanslar
  • Shopify’da mağaza sahipleri

Ben bu listedeki ilk elemandım. Dolayısıyla Shopify kullanan 700'den fazla websitesinin adresini topladım ve Shopify API’lerini kullanarak ürün ve varyant sayılarını getiren bir script yazdım.

Mağaza adres listesinin kaynağı nedir?

Eğer Google’da İngilizce arama yaparsanız, çeşitli alanlarda öne çıkan Shopify mağazalarını bir liste şeklinde paylaşan onlarca içerik bulabilirsiniz. Paylaşılmalarının popülerlikten tutun ilham vericiliğe kadar pek çok farklı sebebi olabilir. Veri kümesindeki web sitelerinin çoğunu bu tarz içeriklerden buldum.

Ek olarak, eğer veriyi elde etme yöntemimi düşünecek olursanız, paylaştığım listedeki Shopify mağazalarını baz alarak Shopify geneli için “ortalama” bir değere ulaşmak mümkün değil.

Veriler ne zaman oluşturuldu?

Verilerin oluşturulma tarihi 6 Haziran 2022.

Sonuç

Bu verilerin pek çok kullanım amacı olabilir. Geliştirdiğiniz uygulamanın ne kadar ürün işleyeceğinden tutun marketing tarafında alabileceğiniz aksiyonlara kadar pek çok konuda fikir verebilir. Umarım sizin de hayatınızı benimkini kolaylaştırdığı kadar kolaylaştırır. ✌🏻

Listeyi aşağıdan inceleyebilirsiniz, eğer daha rahat incelemek ve doğrudan indirmek isterseniz alttaki gisti takip edebilirsiniz:

https://gist.github.com/emincanozcan/641080c5ed4cb1d413e9c9cb1c600217

--

--