Eğitimde Verimliliği Artırmanın Anahtarı: Eğiticinin Eğitim Programı

Cansu Tekneci
Huawei Developers - Türkiye
4 min readMar 28, 2024

--

Eğitim sektörü, hızla değişen eğitim teknolojileri, öğrenme teorilerindeki ilerlemeler ve toplumsal ihtiyaçlardaki değişikliklerle birlikte sürekli olarak evrim geçirmektedir. Bu değişimlere uyum sağlamak ve etkili bir şekilde öğrencilere rehberlik etmek için eğitim danışmanlarının kendilerini sürekli olarak geliştirmeleri gerekmektedir. İşte bu noktada, “Eğiticinin Eğitimi” programı devreye giriyor.

“Eğiticinin Eğitimi” programı, eğitim danışmanlarının profesyonel yetkinliklerini artırmayı ve mesleklerinde daha etkili olmalarını sağlamayı amaçlayan kapsamlı bir eğitim programıdır. Bu program, eğitim danışmanlarının sahnede olmalarını, yani eğitim verirken aktif bir rol üstlenmelerini ve öğrencileriyle daha etkili bir şekilde iletişim kurmalarını hedefler.

Program, üç temel modülden oluşur ve her biri eğitimcilerin farklı yönlerini ele alır:

Modül 1: Temel Eğitim Bilgisi ve Becerileri Bu modül, eğitim danışmanlarının temel eğitim prensiplerini ve becerilerini anlamalarını sağlar. Öğrenme teorileri, öğretim stratejileri, sınıf yönetimi gibi konuları kapsar. Katılımcılar, öğrencilerin farklı öğrenme stillerini tanımak ve onlara uygun öğretim yaklaşımlarını kullanmak konusunda yetkinlik kazanırlar.

Modül 2: Eğitim Teknikleri ve Araçları Bu modül, eğitim danışmanlarının çeşitli eğitim tekniklerini ve araçlarını etkili bir şekilde kullanmalarını amaçlar. Öğrenci merkezli öğretim, teknoloji entegrasyonu, öğrenci değerlendirme gibi konular bu modülde ele alınır. Katılımcılar, ders materyallerini hazırlama, etkileşimli öğrenme ortamları oluşturma ve öğrencilerin ilgisini çekme konularında yetkinlik kazanırlar.

Modül 3: Profesyonel Gelişim ve Uygulama Bu modül, eğitim danışmanlarının kendi profesyonel gelişimlerini sürekli olarak takip etmelerini ve mesleklerinde ilerlemelerini sağlamayı hedefler. Mesleki etik, liderlik becerileri, işbirliği ve iletişim gibi konuları içerir. Katılımcılar, kendilerini sürekli olarak yenileme ve geliştirme stratejileri geliştirirler.

Eğitim içeriği ve zamanı, uygun koşullara ve ihtiyaçlara göre esneklik gösterebilir; ancak temel düzeyde bu konuların işlenmesi önemlidir.

Programın sonunda, katılımcılar kendi seçtikleri bir konu üzerine bir sunum yapar ve eğitim danışmanları tarafından hazırlanan bir değerlendirme formu üzerinden genel bir puan alırlar. Bu değerlendirme anında geri bildirimlerle desteklenir ve katılımcılar, gelişim alanları hakkında danışmanlarıyla karşılıklı olarak konuşma fırsatı bulurlar.

“Eğiticinin Eğitimi” programı, eğitim danışmanlarının profesyonel gelişimlerini desteklemek ve onları daha etkili eğitimciler haline getirmek için önemli bir araçtır. Bu program sayesinde eğitim sektöründe hizmet veren herkes, sürekli olarak değişen ihtiyaçlara uyum sağlayabilir ve öğrencilere daha kaliteli bir eğitim sunabilir.

Kurum içi eğitmen havuzu oluşturmak, bir organizasyonun uzun vadeli başarısı için kritik öneme sahiptir. Özellikle teknoloji sektöründe faaliyet gösteren şirketler için, personelin sürekli olarak güncel bilgilere ve becerilere sahip olması hayati önem taşır. Bu noktada, Huawei ekibiyle gerçekleştirdiğimiz eğitim programı, kurum içi eğitmenlerin yetkinliklerini artırmak ve tüm eğitmenleri aynı seviyeye getirmek adına önemli bir adım oldu.

Eğitim programı, 3 haftalık yoğun bir süreç içerisinde gerçekleştirildi. Bu süre zarfında, ekip olarak bir araya gelerek eğitimin temellerini oluşturmak, yetişkin öğrenme modellerini incelemek, geri bildirim değerlendirme adımlarını öğrenmek, sahneye çıkma hazırlıklarını yapmak ve ses-nefes tekniklerini geliştirmek gibi çeşitli konular detaylı bir şekilde ele alındı.

Gelişim programları, sadece belirli bir eğitim dönemiyle sınırlı kalmamalıdır; aksine, sürekli öğrenim modeliyle devam etmelidir. Özellikle günümüz hızla değişen iş dünyasında, çalışanların yetkinliklerini sürekli olarak güncellemeleri ve geliştirmeleri gerekmektedir. Bu nedenle, kurum içi gelişim programları, katılımcıların sadece belirli bir eğitim dönemi boyunca değil, kariyerleri boyunca sürekli öğrenme ve gelişme fırsatı sunmalıdır.

Gelişim alanlarının sürekli olarak takip edilmesi, katılımcıların bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirleme ve onlara özelleştirilmiş bir öğrenme deneyimi sağlama açısından kritiktir. Bu takip süreci, düzenli olarak gerçekleştirilen performans değerlendirmeleri, geri bildirim oturumları ve bireysel gelişim planları oluşturma gibi yöntemlerle sağlanabilir.

Eğitim sonrası gelişim gözlemlemeye dayalı geri bildirim, katılımcıların ilerlemelerini takip etmeyi ve onlara ilerleme konusunda yol göstermeyi amaçlar. Bu geri bildirim süreci, eğitim programının etkinliğini değerlendirmek için de önemlidir. Katılımcıların geri bildirimlerine dayalı olarak, eğitim programı sürekli olarak iyileştirilebilir ve daha etkili hale getirilebilir.

Sürekli öğrenim modeli, katılımcıların bireysel ve profesyonel gelişimlerini desteklerken aynı zamanda kurumun uzun vadeli başarısını da güvence altına alır. Bu model, çalışanların motivasyonunu artırır, iş verimliliğini yükseltir ve kurumun rekabet gücünü artırır.

Huawei ekibiyle gerçekleştirdiğimiz eğitim programı, sürekli öğrenim modelini benimseyerek katılımcıların gelişimlerini desteklemiştir. Programın sadece bir eğitim dönemiyle sınırlı kalmayıp, eğitim sonrası gelişim ve geri bildirim süreçlerini içermesi, katılımcıların sürekli olarak öğrenme ve gelişme fırsatı bulmalarını sağlamıştır. Bu yaklaşım, şirket içindeki eğitim ve gelişim programlarının etkinliğini artırmak için önemli bir örnek teşkil etmektedir.

Bir sonraki makalemde görüşmek üzere 🔔💌

--

--