Gönüllülük Deneyimlerimin İş Hayatında Faydaları

Kübra Bilğiç
Huawei Developers - Türkiye
4 min readDec 25, 2023

Gönüllülük hikayem 2013 yılında başladı. Şuan gönüllülük hikayem devam ediyor. Bu hikaye nasıl başladı. Gelişim sürecime katkıları neler oldu? Hangi kurumlarda gönüllülük yaptım? Sizlere onlardan bahsedeceğim. Hazırsanız başlayalım!

Paramı Yönetebiliyorum Habitat Derneği Eğitmenlik Eğitimi (Ankara,2015)

🌎 Liderlik Becerileri

Gönüllülük, liderlik becerilerini geliştirmenin harika bir yoludur. Ekip yönetme, motivasyon sağlama ve sorumluluk alma gibi yetkinlikler, gönüllülük yoluyla pratik yapılabilir.

🎡Farklı gruplarda gönüllü liderlik yaptım ve iş hayatında kariyerime ilk insan kaynakları yöneticisi olarak başladım. Hiç iş tecrübem olmamasına rağmen gönüllülük sürecimde yaptığım liderlik iş hayatında ekip yönetimlerinde yol gösterici oldu.

https://youtu.be/TzXgpOvv6iw?si=3g_u4eVajaF3mFAy

🗣️ İletişim Yetenekleri

Gönüllülük, insanlarla etkileşimde bulunma ve iletişim kurma konusunda fırsatlar sunar. Bu deneyimler, iş hayatında iletişim becerilerini geliştirmeye yardımcı olabilir.
🎡 Üniversite döneminde katıldığım etkinliklerde ve konferansta tanıştığım konuşmacılar ve katılımcı arkadaşlarla iletişim kurmak farklı bakış açıları ve deneyimler kattı. En yakın arkadaşlarımı ve hayal ortaklarımı bulmamda yardımcı oldu✨

Women in Tech GDSC YTÜ

🤝 Takım Çalışması

Gönüllülük, farklı insanlarla bir araya gelerek takım çalışması becerilerini geliştirmeyi sağlar. Bu, iş ortamında işbirliği yapabilme yeteneğini artırabilir.

🎡 Eskişehir Fikir Üretme Kampı (GGK Eskişehir) ilk katıldığım takım çalışma yarışmasıydı. 1. sınıf öğrencisi olarak yaşadığım 3 günlük süreç gönüllülük hikayemin net olarak başladığı süreç oldu. Sosyal fayda çalışmaları, farklı ekipler, fikirler, organizasyon sürecinde yer almak ufkumu açmıştı. Gönüllülük hikayemde tecrübeden dolayı iş hayatında katıldığım tüm ekiplerde hızlı bir adaptasyon yaşadım.🦾

Tepebaşı Gençlik Meclisi (Eskişehir, 2017)
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Paramı Yönetebiliyorum Eğitimi (2016)

🕊️Sosyal Sorumluluk ve Duyarlılık

Gönüllülük deneyimleri, sosyal sorumluluk duygusunu ve empati yeteneğini artırabilir. Bu da iş yaşamında daha duyarlı, etik ve topluma karşı daha sorumlu bir tutum geliştirmeye yardımcı olabilir.

🎡Üniversite döneminde Eskişehir Kızılay Kulübü ile sayısız sosyal sorumluluk projesi yaptık. Gençlik Spor Bakanlığı Kamp Liderliği yaptığım dönemde projelere katıldım. 2022 itibariyle Zekeriyaköy Rotaract Kulübü projelere dahil oluyorum. Sosyal fayda için yapılan çalışmalarda yer almak benim en iyi versiyonuma ulaşmamda fayda sağladı.🌼

Eskişehir Genç Kızılay Kulübü (2016)
Kuşadası GSB Kamp Liderliği (2016)

🌎 Ağ Oluşturma

Gönüllülük, farklı sektörlerden ve farklı pozisyonlardan insanlarla tanışma fırsatı sunar. Bu, iş dünyasında geniş bir ağ oluşturmanıza yardımcı olabilir.

🎡 Üniversitede ve iş hayatında sürdürebilir network ağı oluşturmam bana her zaman fayda sağladı. Tanışmayı bile hayal edemediğim bir çok iş insanı ile tanıştım. Farklı işbirlikleri sağladık. Sürdürebilir ağ oluşturmak gönüllülük hikayemin en önemli kısmıdır❗️

Huawei Ar-Ge Buluşması (Gaziantep, 2023)
Zekeriyaköy Rotaract Kulübü (İstanbul, 2023)

🧩 Problem Çözme Yetenekleri

Gönüllülük deneyimleri, çeşitli sorunlarla karşılaşma ve bu sorunları çözme becerilerini geliştirme şansı verir. Bu da iş hayatında problem çözme yeteneğinizi artırabilir.

🎡8 Mart Kadınlar Günü Finansal Okuryazarlık Eğitimi (Hanımeli Sokağı Eskişehir ,2016) Paramı Yönetebiliyorum eğitimini verdim. Bu eğitimi sokakta verdiğim için laptop vs açma şansım yoktu. Renkli kağıtlara slayt gibi bir seri oluşturarak eğitim vermiştim. Gönüllülük sürecinde yaşadığım birçok problemi iş hayatında yaşadım. Önceden yaşamanın verdiği öngörü ile süreçleri daha rahat atlattım.🛎

8 Mart Kadınlar Günü Finansal Okuryazarlık Eğitimi (Hanımeli Sokağı Eskişehir ,2016)

🎖️Kariyer Gelişimi

İyi bir gönüllülük geçmişi, işverenler için çekici olabilir. Bu deneyimler, özgeçmişinizi zenginleştirebilir ve kariyerinizde fark yaratabilir.

Mükemmelik Zirvesi — Kalite Derneği ( Eskişehir ,2015)

Eskişehir’de başlayan gönüllülük hikayemde Huawei Student Developers Türkiye topluluğun profesyonel çalışarak Eskişehir’de 10 yıl önce hayalini kurduğum sahnede konuşmacı olma şansı buldum.💙

Eskişehir Huawei Ar-Ge Buluşması (2023)

Gönüllülük hikayemde yaşadığım mükemmel deneyimler beni her zaman şaşırtmaya ve mutlu etmeye devam etti😍

Peki senin yaşadığın unutmaz gönüllülük deneyim anıların var mı?

Yorumlarda buluşalım💙

Bir sonraki medium yazımda görüşmek üzere 💌

🎡 bento.me/kubrabilgic

--

--