Seeds For The Future: Geleceğin Teknolojilerini Senin Gibi Genç Yetenekler Şekillendirecek!

Hatice Özbolat
Huawei Developers - Türkiye
4 min readAug 17, 2022

--

Nedir bu Seeds For The Future( Gelecek icin Tohumlar)? Huawei tarafından düzenlenen proje yüzü aşkın ülkede uygulanan global bir projedir. Projenin temel amacı yeni teknolojileri öğrenmek (AI, Bulut, IoT, Yeşil enerji gibi güncel teknolojiler) ve stratejik liderlik, kültürel farkındalık gibi kişisel gelişim eğitimleri almak.

Bizim ülkemizde 2015 yılından itibaren uygulanıyor ve pandemiden önce seçilen öğrenciler Çin’e götürülüyordu. Pandemi süresince 2 yıl boyunca online olarak devam etmiş. Bu yıl benim de içinde bulunduğum 20 kişilik ekiple eğitim kampı düzenledi. Bu eğitim kampı nasıldı? Neler öğrendim? Neler deneyimledim?

Seeds For The Future macerası nasıl başladı?

İlanı Instagram hikayesinde gördüm, daha fazla bilgi için yukarı kaydırdım ve hayatımın en güzel, en farklı anlarına sahip oldum.

Proje Çin kültürü ve güncel teknolojiler bir araya geldiği içintam benlik olduğunu fark ettim hemen başvuru yaptım. Başvurudan sonra video mülakat aşaması oldu ve artık benim için heyecanlı bekleyiş başladı çünkü bu süreçte programı araştırdıkça daha da ilgimi çekiyordu.

Kabul aldığıma dair e-posta gelince çok mutlu oldum ve eğitim kampının başlamasını dört gözle bekledim. Bu süreçte devamlı bizi bilgilendirdiler ve her konuda yardımcı olmaları beni en çok rahatlatan unsurlardan biri oldu.

Şakirpaşa Havalimanı’ndan Sabiha Gökçen Havalimanı’na ulaştığım anda eğitim kampı başlamış oldu.

Kampın ilk günü

Eğitim kampı nasıldı?

Eğitim kampının üç önemli kısmı vardı. Birincisi Tech4Good adlı global proje yapmak, bunun için mentor destekli bir dizi eğitim aldık. Bu eğitimler problem tespiti, süreç yönetimi, pazarlama, sunum gibi konular içeriyordu. İkincisi Huawei Cloud, R&D(Huawei Turkiye Ar-Ge Merkezi) neler yapıyor, Türkiye’deki işlevleri üzerine teorik bilgiler aldık ve Dünya’daki ekonomi ve ticaret hakkında Altay Atlı ile söyleşi yaptık. İstanbul’daki Huawei ziyaret edip bazı çalışmaları ilk ağızdan dinleme şansını elde ettik. Üçüncü ve son kısım olan Çin kültürünü yakından tanıma fırsatı oldu. Bir nevi hızlandırmış Çin kültürünü dersleri almış olduk. Ders dediğime bakmayın en eğlenceli ve en zevkli kısımdı. Kaligrafi, taiqi, Çin mantısı,Çin çayı yapmayı deneyimledik. Bu uygulamalı derslerde hem eğlendik hem de öğrendik. Ayrıca Çin kültürüne ait birçok yemek denedik, bunlardan en güzeli Hot Pot’du.

Kamp süresince yapılan etkinliklerden ve eğitimlerden anılar
Çin çayı etkinliğinde yüzümüzü gülümseten bir anı

Eğitim kampının temel olarak bu üç kısım etrafında döndü. Bunlar dışında da çok fazla şey öğrendim.

Neler öğrendim?

Proje yönetimi, takım çalışması gibi teknik kısımlarda edindiklerimden en önemlisi; takım senin söylediğin fikri uygulamasa bile takımın yükselmesi için elinden geleni yapmak gerektiği. Fikir çok güzel, uygulanabilir olsa bile takım olarak yapmadığın sürece ve takım arkadaşlarının birinin aklında şüphe varsa alınan kararı tekrar düşünmek gerektiğini öğrendim.

Ekip ile yaptığımız toplantılar, eğitimler ve eğlenceli anlardan kareler

Her zaman yan yana olduğumuz on dokuz kişinin her birinden hayata ve iş dünyasına bakış açısı anlamında çok farklı şeyler öğrendim. Öğrendiğim en değerli bilgilerden biri, bize yardımcı olan Sena ve Banu Hanım sayesinde daima yaptığın işini severek yapmak gerektiği oldu.

Özet

Bana bu imkânı sunan Huawei’e, bizi hiç yalnız bırakmayan Sena ve Banu Hanım’a ve yan yana çalıştığım tüm ekip arkadaşlarıma teşekkür ederim.

BTK Akedemi’de yapılan program sonu etkinliği

Program hakkında daha fazla bilgi almak için internet sitelerini inceleyebilirsiniz.

Kamp sürecini anlık olarak Twitter’da da paylaştık.

--

--