Hungarian UI/UX Designers Medium publikáció

Norbi Gaal
Hungarian UI/UX Designers
2 min readJul 6, 2017

Elérkezett ez a pont is! YAY \o/

Mikor megalapítottam a csoportot, már tudtam — és ezt azóta többször is említettem — ha a csoport létszáma eléri a “kritikus” létszámot, szeretném kiterjeszteni a csoport “scope”-ját. Ennek érdekében nem is olyan rég, megtartottuk az első workshopot, ahol remélem hasznos információval tudtam szolgálni. A személyes élményem maximálisan pozitív volt, és talán ezt alátámasztja az utána lévő másfél órás beszélgetés is. Ebben a cikkben a következő lépésről szeretnék nektek írni.

Mediumos publikáció

Az elmúlt évek alatt nagyon sok tapasztalatot szereztem a Facebook csoportok működésével kapcsolatban. Egyedüli admin vagyok a csoportban, ami sok munkát és nagy felelősséget jelent. Nagyon kevés olyan nap telt el, amikor valamennyire ne kellett volna foglalkozni vele. Sokat posztoltam, sokat commenteltem, és figyeltem ahogy kialakul egy közösség. Szerencsére hamar megtörtént és napjainkban ti, akik olvassátok ezt a posztot vagytok azok, akik legitimmé teszik a csoport működését. A 2017-es UX népszámláláson azt mondtátok, hogy a Hungarian UI/UX Designers csoport az egyik releváns hely, ahol informálódni tudtok. Ez volt az indíttatása ennek a lépésemnek.

Ahogy említettem, a Facebookos csoportok működése nagyon érdekes, izgalmas, tele előnyökkel és limitációkkal is. Hogyan is működünk mi, UI/UX iránt érdeklődő felhasználók? Tagjai vagyunk csoportoknak, feliratkozunk különböző blogokra (többnyire releváns, jó minőségű írásokat külföldön találunk), olvasunk Mediumon, követünk embereket Twitteren etc. Ez adta az ötletet:

Célom egy olyan, mindenki számára elérhető szakmai platform kialakítása, ahol a felhasználó magas minőségű tartalomhoz jut.

Nem titkoltan, az egyik jelenleg is jól működő példa/példakép erre a uxdesign.cc Portugál nyelvű változata. More info, ők miért tartják ezt fontosnak.

Miért csinálom ezt?

Alapvetően hiszek a tudásmegosztásban. Ez mindennek az alapja. Hiszem, hogy a tudás birtoklása magában hordozza a felelősségét a tudás megosztásának. Ezt szeretném itthon is evangelizálni. Ez volt a célom a csoporttal, a workshoppal és ez a célom a Mediumos platformmal is. Szeretném, ha azok az itthoni szakemberek, akiknek a munkásságát én is követem és tisztelem, szintén megszólalnának ezen a felületen.

Milyen topicok lesznek érintve?

Amit biztosan szeretnék látni: UX research, Pszichológia — kognitív tudományok, Usability, Design tool-ok, személyes tapasztalaton alapuló sztorik, példák, problémák, trendek, szakmai fejlődés, eventek, workshopok, etc. (plusz minden, aminél azt látom, hogy valós igény van rá.)

Hogyan segíthetsz nekem?

  • Jelezd, hogy aktív résztvevője vagy a folyamatnak. Likeolj, mentionölj, commentelj, tweetelj, kövess, oszd meg etc. Egy biztos: ez nélkületek nem megy. Ahhoz, hogy mindez működjön, egy olyan feedback kell nekem, ami validálja, hogy nem csak az időmet töltöm hanem tényleg hasznos, ami itt történik.
  • Jelezd milyen topicok érdekelnek, miben fejlődnél és olvasnál tartalmat.
  • Ajánlj cikkeket. Rengeteg jó cikkünk van, amik a neten tengődnek. Frissítsük fel őket. Küldjétek el emailben, amit hasznosnak és érdemesnek találtok arra, hogy itt is megjelenítődjön.

Addig is…

Addig is, amennyiben tetszik a kezdeményezés és kíváncsi vagy a részletekre, iratkozz fel és tudj meg mindent első kézből.

Első cikk: Heurisztikus analízis a tervezésben | Usability elemző technikák

--

--

Norbi Gaal
Hungarian UI/UX Designers

I ♥ UX, Cognitive Psychology and Product strategy. Founder of @cognitiveuxd | working @mkbfintechlab