Eğitim Almadan Önce Mutlaka Göz Atmanızın Faydalı Olabileceği 11+1 Çevrimiçi Site

Kadir Çamoğlu
İyi Yazılım Paylaşımları
4 min readOct 24, 2022

Bu yazımda size hem IT alanındaki becerilerinizi hem de “soft skill” tabir edilen iletişim, zaman yönetimi, önceliklendirme gibi yetkinliklerinizi geliştirmek için alternatif bir seçenek olarak değerlendirebileceğiniz 11+1 çevrimiçi eğitim portalını paylaşıyorum.

Sizinle paylaşacağım listedeki iki portal hem Türkçe hem de İngilizce eğitimlere sahip. Portallardan dört tanesi tamamen Türkçe içerik geliştirmeye odaklanmış. Bunlardan bazılarını çok büyük ihtimalle duymuşsunuzdur. Yine de bir göz atmanızda fayda var. Belki de daha önce karşılaşmadığınız ve size faydası olacak bir eğitim portalına rastlayabilirsiniz.

İngilizce İçerikli Eğitim Siteleri

SkillShare

Aklınıza gelebilecek herhangi bir şeyi öğrenmenizi sağlayacak 35.000'den fazla eğitim içeriğine sahip bir site. Ücretli bir site. Aylık/yıllık abonelik sistemi var.

LinkedIn Learning

Kullanıcılarına 16.000'den fazla eğitim sunan abonelik temelli bir platformdur. Ağırlıklı kariyer alanında ve “soft skills” eğitimleri olmakla beraber IT alanında da içeriğe sahip ve bu başlıkta da gelişecek gibi görünüyor. (Bilenler için söyleyeyim linked-in Lynda.com’u bünyesine katarak Learning projesini oluşturdu.)

Coursera

Coursera ile Yale, Columbia, John Hopkins ve Duke gibi dünyanın en iyi üniversitelerinden, en iyi eğitmenleri tarafından isteyebileceğiniz herhangi bir konuya dair profesyonelce hazırlanmış binlerce eğitime erişebilirsiniz. Online degree ve mastertrack programları eğer üniversite onaylı sertifika almak isterseniz ücretli. Ama eğer sertifika almak istemezseniz çoğu eğitimin audit seçeneği var. Böylece bazı kısıtlamalar olsa da eğitim içeriğine ulaşabiliyorsunuz.

edX

Harvard ve MIT tarafından kurulmuş olan edX en iyi üniversiteler ve kâr amacı gütmeyen eğitim enstitüleri tarafından eğitimler sunuyor. Şu an için eğitimleri açık kaynaklı ve kâr amacı gütmeyen tek “Kitlesel Açık Çevrimiçi Ders (MOOC)” platform. edX sanat, ekonomi, finans, hukuk, kodlama, bilgisayar mühendisliği ve mimarlık gibi çeşitli konular üzerine hepsi açık kaynaklı olmak üzere binlerce eğitim sunuyor.

CodeAcademy

Codecademy programlama dilleri, veri analizi ve web geliştirme alanlarında kendilerini geliştirmek isteyenler için oluşturulmuş yazılım eğitimleri ağırlıklı geniş bir platform. Kısacası kodlama yeteneklerinizi üst seviyelere çıkarmak istiyorsanız, en iyi alternatiflerden biri. Aylık abonelikle ücretlendirme sistemi var. Ayrıca öğrenciler için biraz daha avantajlı bir seçenek de sunuyorlar.

Alison

BT de dahil olmak üzere birçok farklı alanda binlerce online eğitime sahip bir portal. Abonelik haricinde herkesin erişebileceği ücretsiz (reklam destekli) bir kategoriye sahip. Gerçi insanı bunaltacak derecede reklam gösteriyorlar ama eğer bütçeniz yoksa katlanmak kaçınılmaz. Belirli bir konuda eğitim almak istediğinizde bu siteyi de bir alternatif olarak incelemekten zarar gelmez.

Türkçe İçerikli Eğitim Siteleri

Açıkçası bu gruptaki sitelerden sadece Vidobu’yu aktif olarak kullandım. Diğerleriyle ilgili bir deneyimim yok. Bu yüzden onların sadece linklerini veriyorum. Eğer bu sitelerden herhangi birini kullandıysanız lütfen yorumlarda düşüncelerinizi paylaşın.

Vidobu

Vidobunun bilgi teknolojileri de dahil birçok farklı alanda 630'dan fazla eğitimi ve 11.000 den fazla video içeriği mevcut. İçerikler alanında uzman eğitmen ve üniversite akademik kadrosu ile hazırlanıyor. Site aylık/yıllık abonelik sistemiyle çalışıyor.

Hem Türkçe Hem De İngilizce İçerikli Eğitim Siteleri

Udemy

100.000'den fazla eğitime sahip, çevrimiçi eğitim denince akla ilk gelen seçenek. 50'den fazla dil seçeneği sunan sitede ücretsiz eğitim seçenekleri ve büyük oranda indirimlerin yapıldığı kampanyalar var. Eğer şimdiye kadar udemy’yi ziyaret etmediyseniz hemen şimdi bir göz atmanızı öneririm.

https://www.udemy.com/

IIENSTITU

IIENSTITU’de bu yazıyı yazmak için araştırma yaparken denk geldiğim bir site. O yüzden herhangi bir yorum yapamayacağım. Ancak anladığım kadarıyla Türkçe ve İngilizce içeriklere sahip ve kurs bazında ücretlendirme yapıyor.

Artı Bir

Artı birinci kaynağımız da 21 farklı BT alanı kariyer patikasında ücretsiz eğitim sağlayan 1milyonistihdam projesinin portalı. Sadece teknik konularda değil kariyer patikasını desteklemek üzere gerekli “soft skills” eğitim içeriklerine de sahip olan bu portalı eğer kariyerinize yeni başlayacaksanız mutlaka incelemenizi öneririm.

Originally published at https://www.linkedin.com.

--

--

Kadir Çamoğlu
İyi Yazılım Paylaşımları

Kadir Çamoğlu (Ph.D., Computer Engineering) is a problem solver, consultant, teacher, author, practitioner, and architect of system and software solutions.