Сладки изкушения — мъфин градината на Силвия Кръстева | Интервю

Ivan Cheresharski
I Couldn’t Help But Wonder
4 min readMar 22, 2024
Снимки: Личен архив

Тя е майка и съпруга, а от съвсем скоро е и творец. Със Силвия се познаваме се от години и винаги ни е изкушавала с прекрасния ястия и феноменални десерти. Отскоро започна да прави мъфини, върху които има…

Цветя.

Разбира се, не са истински, но когато човек ги види, може съвсем спокойно да се обърка и да ги сметне за такива. Нямаше как да не си поговорим за новото й начинание и ви гарантираме, че ще ви бъде сладко и много приятно.

Снимка: Личен архив

Силве, кога дойде кулинарията и най-вече сладкарството в живота ти?

Кулинарията винаги е била част от живота ми, но печенето на сладкиши ми носи най-голямо удоволствие! Винаги съм радвала близки и приятели с торти, но работех в други сфери и нямах свободно време да развия тази моя страст.

В кой момент си каза, че искаш да се занимаваш със социални мрежи и сладкарство?

В днешно време, както се шегувам, важи в пълна сила максимата: “Ако не е публикувано, то не се е случило.” Реших да споделя гордостта си с приятели. Публикувах мъфините си и получих много голяма подкрепа, което ми даде енергията да продължа да се усъвършенствам.

Снимка: Личен архив

Как се запали по тези изкушаващи цветни мъфини? Какво те вдъхнови? Как се научи да ги правиш?

Видях ги случайно в работата на дамата, която ме научи как да ги правя, и така открих моята сбъдната мечта. На минутата й писах, записах се на курс при нея и още на следващия ден започнах да пека. Разнесох готовите мъфини на всички съседи, за да се похваля. Резултатът беше приличен, но аз бях много доволна!

На какво най-много се наслаждаваш, когато правиш тези цветни мъфини? Какво те мотивира да продължаваш да ги правиш?

Това е един прекрасен начин да се откъсна от ежедневието, концентрирам се максимално и ми носи такова удоволствие, че е като медитация. Така си почивам. Радост за очите, за сетивата!

Снимка: Личен архив

Има ли специални техники или инструменти, които използваш, за да постигнеш тези зашеметяващи резултати?

Най-важните техники и инструменти научих от курса, а към днешна дата гледам постоянно видеа в социалните мрежи, обменяме опит със сладкари по цял свят и черпя идеи от тях. Никой не крие нито техника, нито инструменти, така че стига да има човек желание, информацията е неизчерпаема.

Приемаш ли поръчки за мъфини и ако да, кои са някои от най-запомнящите се? Имало ли е популярни личности, които са ти поръчвали кексчета?

Правя подаръци постоянно, но много хора са ми поръчвали за всякакви поводи. Най-запомнящата поръчка беше за сдобряване с гадже! Дано да съм помогнала! 😁 Популярни личности, опитвали са ги.

Снимка: Личен архив

Какво се надяваш хората да изпитват, когато видят и опитат твоите мъфини?

Те не могат да скрият емоцията си още когато ги видят! Определено се усеща любовта, която съм вложила. А за мен обратната връзка и факта, че се обаждат за още и още, са напълно достатъчни.

Имаш ли планове да разшириш хобито си в нещо по-голямо, като това да отвориш сладкарница или онлайн магазин?

В най-близко бъдеще смятам да превърна хобито си в професия. Уверена съм, че дори да не съм сладкар по професия, когато влагам сърцето си в работата, просто няма как да не се получи. Разбира се, курсове, обогатяване на техники и знания, това върви ръка за ръка със следващата стъпка.

Какво би посъветвала начинаещите сладкари, които искат да направят първи крачки в сладкарството?

Ако това е мечтата на човек — смело да действа, но да подбере внимателно школа или преподавател. Ако ще се впуска с цел бизнес, мисля, че ще отнеме много време и енергия, и няма да доведе до желаните резултати толкова бързо, колкото човек се надява.

Има ли нещо, което не съм те попитал, а би искала да споделиш?

Мисля, че бяхме изчерпателни към момента, а в близките месеци се задава нещо доста интересно, така че нека засега остане за в бъдеще.

Не забравяйте да последвате Силвия в Instagram на: @silvies_cupcake_garden, @silviapetrova__; и в TikTok на: @silviapetrova7

Снимка: Личен архив

--

--

Ivan Cheresharski
I Couldn’t Help But Wonder

And just like that… Here you’ll find all about lifestyle and culture, and... relationships. Enjoy your time here!