‘Wat heb jij een gave baan!’

#incacademie

INC
Inc. Academie

--

We zijn weer een week verder en deze week vertelt Ilse waarom ze deelneemt aan de Inc. Academie.

Ilse ter Haar,
regisseur bij Inc. en deelneemster Inc. Academie

Veel mensen kennen mij misschien al via Inc. Ik werk hier nu officieel een jaar als regisseur, waarbij ik de regie voer op projecten en ervoor zorg dat de Inc. trein rijdt en blijft rijden. Misschien dat je je nu afvraagt: je hebt toch een leuke baan, waarom doe je dan mee aan de Inc. Academie?

Bij Inc. krijgen wij alle ruimte om onszelf op persoonlijk vlak te ontwikkelen, om uit te vinden waar onze passie ligt en wat we hiermee willen en kunnen doen binnen de organisatie. De Inc. Academie is dus niet alleen voor jongeren die op zoek zijn naar een (nieuwe) baan, werkervaring op willen doen of een carrièreswitch overwegen. De academie is er ook voor medewerkers van Inc., zoals ik. Mijn motivatie om deel te nemen aan de Inc. Academie is dat ik het lastig vind om in de dagelijkse hectiek echt stil te staan bij vragen als: ‘Wie ben ik?’, ‘Wat wil ik?’ en ‘Waar ben ik goed in?’. Binnen de Inc. Academie heb ik de ruimte gekregen om hiermee aan de slag te gaan. Het heeft mij nu al heel veel mooie nieuwe inzichten gegeven waar ik mee verder kan.

Oergondisch eten

Eén van die inzichten is dat je je talenten vindt door je af te vragen waar je energie van krijgt. Dit kwam sterk naar voren bij mijn passie voor ‘oergondisch’ eten: natuurlijk eten zonder al teveel bewerkingen. Eten zoals de natuur het voor ons bedoeld heeft, vers, biologisch en rijk aan smaak. Ik kreeg hier ontzettend veel energie van: het zoeken van lokale biologische producenten/leveranciers, recepten verzamelen, producten bereiden en uiteindelijk zorgen dat er binnen mijn budget een heerlijke maaltijd op tafel stond.

Ik heb er enige tijd over nagedacht om hier mijn werk van te maken. Het grappige is dat ik dezelfde principes toepas tijdens mijn dagelijkse werkzaamheden. Een project regisseren is eigenlijk niet veel anders dan het bereiden van een oergondische maaltijd: het beheersen van verschillende krachtenvelden en dat binnen de gestelde termijn en middelen. Je gaat vaak voorbij aan jezelf doordat je focus op iets anders ligt. De mooie vorm lonkt, terwijl de principes hetzelfde zijn.

Het team van Inc. aan een volle en gezonde lunchtafel

Het opvallende is dat wat ik heel ‘normaal’ vind om te doen dat voor anderen heel bijzonder kan zijn. Enige tijd geleden zei een klant tegen mij ‘Wat heb jij een gave baan!’. Dat heeft mij aan het denken gezet, want ja, die heb ik ook! Enorm dankbaar ben ik dat ik bij de Inc. familie hoor, de kans krijg om mijzelf te ontwikkelen en gaaf werk mag doen. Veel dingen zijn voor mij ‘normaal’ geworden, maar nu ik er zo over nadenk doe ik onwijs veel gave dingen! En oergondisch eten doe ik nog steeds, net als al mijn collega’s. Dagelijks geniet ik van onze volle en gezonde lunchtafel. “Van je passie je werk maken” zeggen ze wel eens. Je zou ook kunnen zeggen dat je van je werk je passie maakt. Het is maar hoe je er naar kijkt. Ik pas dagelijks mijn passie toe bij Inc. en daar ben ik trots op!

Ilse ter Haar

Volgende week vertelt Lieke over haar ervaringen. Tot dan!

--

--