Resumé

#incacademie

INC
Inc. Academie

--

Vorige week vertelde Lieke dat het erom gaat dat je je hart volgt. Deze week deelt Tom zijn ervaringen.

Het einde van mijn eerste drie maanden op de arbeidsmarkt komt in zicht. Wat dit betekent? Dat ik me heb aangepast aan ‘the working scene’. Elke ochtend de wekker om 07:00, snel douchen en bammetjes smeren om vervolgens acht uur lang te fungeren als loonslaaf. Daarna, op een avond zonder verplichtingen een paar uurtjes voor mezelf en de dag erop herhaalt deze cyclus zich weer, 52 weken per jaar en met een beetje geluk slechts tot mijn 68ste. Maar ach, wat loop ik te klagen? Ik heb in ieder geval een baan! Op werkloosheidsmeter.nl zie ik dat op het moment van schrijven er maar liefst 877.587.400 werklozen zijn in Nederland en dat dit percentage elke dag verder oploopt met maar liefst 700 personen!

Kwaliteit boven kwantiteit

Hetgeen ik hierboven beschreven heb is wellicht voor velen ‘another day at the office’, maar voor mij is het een doemscenario. Hier, binnen de Inc. Academie, werkt het echter anders. Iedereen begint wanneer hij of zij dat wil en waar diegene zich prettig bij voelt. Voor de lunch wordt gezorgd en naast mijn werkzaamheden binnen Oons is er ook voldoende ruimte om je eigen initiatieven te ontplooien! Ook ik had eerst mijn vraagtekens bij deze manier van werken, want er moet toch gepresteerd worden, geld in het laatje komen? Nu, met de eindstreep in zicht, kan ik zeggen dat dit DE manier van werken is. Kwaliteit in plaats van kwantiteit. Eén van de initiatieven die symbool staat voor deze manier van werken is de duurzame bal.

Dit idee is gestart met mede ‘Academiepionier’ Kees. Na een aantal brainstormsessies bleek dat het oorspronkelijke hersenspinsel potentie heeft. Het idee is daarna uitgegroeid tot een concreet plan om Nederland aan het sporten te krijgen. Sport verbroedert namelijk en het kan culturele verschillen verzachten. Het uitwerken van dit plan geeft energie in plaats van dat het energie kost. Het grote voordeel is dat bij Inc. iedereen enthousiast is en zijn steentje wil bijdragen. Dit stimuleert om het plan verder uit te werken. De afgelopen dagen hebben we meerdere partijen gesproken en aan enthousiasme ontbreekt het allerminst! We verwachten daarom ook dat je binnen afzienbare tijd meer van ons hoort!

Volgende week is het de beurt aan Kees. Tot dan!

--

--