Moje denní rutina v této době

Magdalena Těžká
Inflow — KISK
3 min readOct 30, 2020

Máme tu ne úplně příjemnou a jednoduchou dobu. Pro všechny.

Ráda bych Vám pro to dala pár minut, pár chvilek klidu, které získáte čtením mého článku. Sedněte si, dejte si dobrý čaj, dobré kafé, něco na zub a jen v klidu čtěte.

„Domácí škola“ mi (nám všem — ale budu mluvit výhradně za sebe) začala vlastně v březnu, přesněji 11. března tohoto roku. Byla jsem vlastně dva měsíce před maturitou, absolutně jsem nevěděla, co a jak bude, BUDU JÁ VŮBEC MATUROVAT? Bude všechno zase v pohodě? Kdy? Začala jsem tedy domácí „pohodu“. Když pominu moji nemoc, při které jsem neviděla na levé oko a chodila denně na kapačky do nemocnice, tak jsme nevěděli nikdo, co a jak bude. Vůbec. Každopádně jsem začala číst jeden mail za druhým od učitelů a plnila postupně úkoly. Samozřejmě jsem se těšila na dny strávené s rodinou, protože v době, kdy byla normálně škola, tak jsem na to neměla tolik čas, jako právě teď.

Přeskočím léto, které bylo normální, alespoň po té stránce, že jsme si ho všichni užili a prožili po svém.

Nastalo září a my tu máme znovu to stejné jako na jaře, jsme doma. Začala jsem chodit na vysokou do prváku, konečně! Jenže tam chodím, nechodím. Chodím tak akorát doma z patra do patra pro pití, jídlo, popovídat si s rodiči. Jo, chodím ještě ven s pejsky. Ale ve směs jsem doma u sebe v pokoji na židli, u stolu, kde poslouchám v teamsech přednášky, ať už povinné, nebo nepovinné, jsem na všech.

Teď k mojí rutině.

Ráno vstanu většinou okolo 8. hodiny, záleží, pokud mám ráno výuku nebo ne. Když ano, tak vstanu před 8., samozřejmě. Pak mé kroky vedou do koupelny, kde si vyčistím zuby a pleť.

Hned na to se jdu převléct do domácího (většinou černé legíny, dlouhé pohodlné tričko a nějaké barevné ponožky, které mi zvednou náladu), potom mířím dolů, do kuchyně, kde si udělám v klidu vodu s citrónem a vypiji si ji. Dám si vitamíny, abych byla zdravá, protože mám období, kdy je rýma na mém denním pořádku. Ke snídani si dávám nejraději vajíčka se zeleninou a nějakým tmavým pečivem, když zrovna nemám vajíčka, tak si dávám dost často jogurt s nějakým müsli, moc jsem si teď i oblíbila zelený čaj s medem a citrónem.

Pak si sednu k počítači, kde mám buď přednášky, nebo jdu dělat nějaké úkoly na další dny do školy.

K mým velmi oblíbeným koníčkům, které dělám kdykoliv, kdy mám čas, patří rozhodně také editování videí, či nahrávání podcastů (to jsem možná říkat ani neměla, protože teď mi dlouho žádný nevyšel, ale já se držím názoru, že pokud nemám náladu a nápad, neženu se do ničeho, co nemám samozřejmě povinné). Takže čas, který nevěnuji škole, tak věnuji rozhodně mým zálibám, nebo mé rodině.

Když jsem teď z velké části doma, tak jsem si docela oblíbila vaření a pečení. Baví mě na tom to, že si u toho odpočinu a natočím do mých videí na YouTube něco nového. (O mé YouTube „kariéře“ bych moc ráda napsala někdy v budoucnu samostatný článek.) Samozřejmě výsledek pak chutná i ostatním a udělám jim tím alespoň radost.

Večer si většinou už jen lehnu s knihou, kterou aktuálně čtu, teď je to už spíš jen povinná četba (:D). Hodně často koukám i s mými rodiči na nějaký seriál dole v obýváku. Když je u mě zrovna přítel, tak si pouštíme nějaké videa nebo seriály všichni společně.

Před spaním kontroluji ještě emaily, zda tam nemám nějaký nový od učitelů, nebo jiný, který nesmím přehlédnout. Nesmí chybět IS.

Pak už je moje rutina čistě kosmetická a hygienická, jdu do koupelny, kde si čistím pleť a čistím zuby. Osprchuji se a pak už jdu jen do postele a usínám… v tom najednou uslyším ze spodního patra Arynku, naše malé štěňátko, jak kňučí, tak za ní jdu, pomazlíme se, hned mám v náruči i druhou, její starší „ségru“ Bellu, taky jezevčík a taky ještě pořád štěňátko.

Pak už jdu opravdu do postele a spím. Nebo se o to alespoň snažím.

A jak prožíváte Vaši „denní rutinu“ v této době vy?

--

--