05.11.19

Inga Skogvold Rygg
Inga&Christian i London
2 min readFeb 1, 2020

Tur i parken og Londons mange landsbyer

Når man går rundt litt utenfor sentrum av London er det veldig tydelig å se at det er en by som har vokst seg inn og gjennom mange, mange små landsbyer og steder. De har blitt slukt av storbyen, men det fine er at de har fått beholde særegenheten og personligheten.

Leiligheten vår ligger midt i smørøyet, med fire fine områder rundt seg. Mot nord har vi Camberwell, mot øst Peckham og mot sør East Dulwich.

Mot vest ligger Dulwich Village, og en dag tidlig i november bestemte jeg meg for å utforske den siste himmelretningen fra leiligheten vår. Det var en 20 minutters tur, men da jeg vandret inn i hovedgata kom jeg inn i et område jeg ikke hadde sett for meg at man kunne finne innen en times radius fra sentrum.

Det var en skikkelig søt liten landsby, med rødbrune mursteinshus og fine butikker. Atmosfæren var rolig, og helt malplassert i London. Jeg vekslet mellom å tenke “Dette var nydelig!” og “Dette er starten på en skrekkfilm!”.

De hadde en kjempestor park, med ei elv, egen lekeplass og masse hunder. Jeg nøt (den relative) stillheten en liten halvtime før jeg gikk tilbake. Dette er nok ikke et område jeg kommer til å besøke veldig mye, men hyggelig å ta en tur når man føler at London blir mye!

--

--