Наші звичайні та надзвичайні хоббі. Професійний рибалка та QA

Читай англійською тут: https://bit.ly/2WWtIbe

Іннокоду вже скоро 9 років, а ми все одно кожен день дізнаємося один про одного різні цікавинки. Зокрема, хто чим захоплюється або захоплювався у минулому. Адже в нашому колективі щонайменше є людина, яка співала в хорі добрі 5 років, професійний масажист, український голос декількох аніме, КМС з тхеквондо та ще купа талантів!

Сьогодні ми поговоримо з найвищим іннокотиком, спортивним рибалкою та QA Innocode Юрою Волковим.

Юра, розкажи скільки років тобі було, коли ти захопився цим хоббі?

На першу рибалку батьки вивезли мене до водойми десь в рочок. Я, звісно, тоді просто лежав собі на травичці, поки тато ловив рибу. Але думаю, що вже тоді почалася моя рибацька доля. :) В три роки я отримав власну невеличку вудочку (десь 2 метри довжиною), і тато навчив мене її налаштовувати. Вже через рік я вмів сам закидати наживку та зловив першу рибку—невеличку верхоплавку. Після цього я по-справжньому міг називатися маленьким рибачком.

Як тебе тато заохочував? Чи не хотілося тобі замість рибалки пограти з друзями?

В тата не було мети привчити мене до рибалки. Звісно, в рік-два ти не дуже вибираєш, як і де проводити час. :) Але коли я став трохи старшим, я сам хотів їздити на водойми з мамою та татом. Рибалки для мене завжди були спільним проведенням часу з родиною. Класно, що майже кожні вихідні ми всі разом їздили на природу. Якщо не виходило вибратись до водойми та порибалити — це був певний нонсенс. Тим більше, в мене виходило добре і з часом любов до рибалки тільки росла. З’явився азарт, бо я бачив, як тато ловив більшу рибу, ніж я. Хотілось так само!

Якою саме риболовлею ти займаєшся та чому її вибрав?

Загалом є 5 основних видів спортивної риболовлі: карпфішінг, ловля хижої риби, риболовля з льоду — мормишка, фідер та поплавкова ловляю. З них я вибрав для себе тільки два. Скажу так: всім одразу професійно займатися неможливо. Адже треба багато часу на тренування та гроші на снасті, прикормку, наживку та інше.

Карпфішінг — ловля трофейної риби (карп, амур). Одна сесія може тривати 3 дні. Тому й тренування перед змаганнями займають щонайменше тиждень. Що стосується ловлі хижої риби (щука, окунь, судак) — це більше охота, бо ти за нею ходиш, відстежуєш і пробуєш виловити.

Мені більше подобається ловити мирну рибу, яку треба заманити до себе, втримати в потрібній точці та отримати максимальний улов протягом короткої спортивної сессії (5 годин). Цей режим якраз співпадає з моїми улюбленими різновидами: поплавковою ловлею та фідером. В цих дисциплінах я змагаюсь з іншими рибалками.

Отже, ти приймаєш участь в змаганнях. Круто! Тебе привів на них вперше тато?

Тато ніколи не займався риболовним спортом та не їздив на змагання до того, як я вирішив спробувати свої сили. Це сталося після того, як я побачив у риболовному львівському магазині рекламу. В ній всіх бажаючих заохочували прийняти участь у особистих змаганнях “Рибальські ігри 2012” на водоймі Прилбичі (Львівська обл). І я дуже захотів туди потрапити. Мені було 14 років, тому я попросив тата мене відвезти на змагання. Він підтримав мою ідею і ми поїхали!

Я приймав участь, а тато був тренером, стояв за спиною і дивився за тим, як все відбувається. Що мене найбільше зачепило та чому з’явився такий азарт до спорту та змагань — мені вдалося тоді виграти перше місце! І я зрозумів, що ми ловимо на досить високому рівні. Далі ми почали слідкувати за наступними змаганнями і дізналися, що існує федерація риболовного спорту.

Тому ви вирішили створити команду?

Так, адже на федераційних змаганнях зазвичай є два заліки: командний (2 людини) та особистий. Рейтинг підраховується по особистому заліку, а команда існує для того, щоб тренуватися разом, вибудовувати стратегію, розбиратися у водоймі, вибирати тактику. Ми з татом теж сформували свою команду. Довго думали над назвою та вирішили назвати команду Leo Family. Family, бо ми єдина в Україні команда, що складається з тата та сина. Та Leo, бо ми обидва леви. :)

Чим спортивна рибалка відрізняється від звичайної?

Філософія цього виду спорту полягає в популяризації принципу «зловив-відпустив» і дбайливого ставлення до риби, без нанесення шкоди. Аматорське рибальство — це просто відпочинок на природі. Немає ніякої атмосфери суперництва і можливості освоїти нові вміння та навички. У спортивнiй все по іншому. Спортивна ловля риби — це можливість показати себе, поділитися досвідом і знаннями і здолати навіть найсерйозніших супротивників. Коли ти просто їздиш на рибалку, то ти ніколи не задумуєшся над тим, як себе риба поводить. Наприклад, як багато вона їсть, та що буде, якщо її перегодувати. Або от в тебе є 5 годин і треба розуміти як за цей час зловити більше, враховуючи специфіку водойми. В тебе є обмежений час щоб показати найкращий результат.

І який в тебе був рекордний улов?

Я би розбив рекордний улов на два топіки: найбільша риба та в найбільший улов за спортивну сесію.

Моя трофейна риба — товстолоб вагою 17 кг 800 г. Я зловив його на звичайній рибалці в 2015 році і це сталося дуже неочікувано. Чому? Товстолоба важко ловити цілеспрямовано, він дуже дивно харчується. Тому можна вважати, що він фактично випадково зачепився. На виважування риби пішло 1,5 години.

У Львівській області немає так багато місць щоб показати великий улов в спортивній рибалці. В нас дуже дрібна риба, середня вага якої 30–50 г. За 5 годин у фідерній дисципліні зловити 6–7 кг — рахується багато, це близько 250 шт. Водойма, де можна отримати великий улов у Західній Україні — Бурштинський канал, що на Франківщині. Там цієї зими мені вдалося за 5 годин наловити 16 кг 300 г.

Яке улюблене місце для рибалки? Не обов’язково для змагань, а просто куди ти любиш приїжджати з родиною?

Є декілька таких місць і кожне з них призначене для певного виду ловлі. Одне з найулюбленіших — Прилбичі, на якому були мої перші змагання. Це місце відоме по всій Україні точно, може навіть і в ближньому зарубіжжі. Водойма спортивна, в ній багато різної риби, в тому числі трофейної. Рекорд, якщо я не помиляюсь — короп вагою 28 кг. Ми туди їздимо як на змагання та тренування, так і просто половити в свої задоволення.

До речі, про задоволення! :) Чи була змога порибалити за кордоном?

Так, тільки в Єгипті на Червоному морі під час відпустки. Взяли родиною на прокат яхту невеличку та вирішили порибалити таким методом морської ловлі, як тролінг. Вирішили, що наша мета — зловити хижу рибу тунця. Звісно, що зачепилась і більш мілка рибка. Але ми досягнули чого хотіли і витягнули тунця вагою під 3 кг. І на яхті його успішно приготували! :)

Які в тебе спортивні цілі?

В кожного, хто серйозно займається спортом, є амбіції потрапити на чемпіонат світу. Це захмарна мета, але треба починати з менших. Наприклад, потрапити у збірну області. Далі їхати на кубок України, пробувати себе там і отримати можливість показати себе далі. Я вже потрапив у збірну Львівської області і зараз ми готуємось командою до чемпіонату України, який буде в червні 2019 на Бурштинському водосховищі на Франківщині. Подивимось, які результати будуть на цих змаганнях! ;)

Чи перетинається твоє захоплення з роботою?

Я працюю QA на декількох проектах і що мені одразу спало на думку: підхід до робочого процесу. В середньому риболовна сесія триває 5 годин і треба просидіти цей час на платформі. Важливо протягом цього періоду часу не відлучатися і ловити в режимі нон-стоп. Тому своє місце треба завчасно правильно підготувати для швидкісної ловлі. Ти маєш скласти план ловлі, нічого не забути з потрібного спорядження, все врахувати. Важливо не втратити ні хвилини часу. Тому організований підхід до спортивної рибалки я переношу і в свою роботу.

Дякуємо Юрі за класну історію та фото. В наступній сттаті ми розповімо про вправного кухаря іннокотика. :) Що логічно — рибку наловили, тепер можна її і приготувати. ;)

--

--

Al Zhdan - all about Ukrainian Communities
Innocode Stories

in Community Management since 2012, ex-PMO Community Manager @ SoftServe