Cazul „Cap de astronaut”: Câteva considerații de natură epistemologică(I)

Felix Tzele
Investigații Ocultiste FTDO
3 min readJun 22, 2018

Recent, o sursă de-a mea din Vălenii de Munte mi-a trimis prin poșta electronică un careu de ași. Ca inveterat cartofor, am mușcat bluful și am preluat mâna. Tovarășul meu susține că pe malul Oltului ar fi fost descoperite două statuete cioplite în piatră, aproape de un sat care acum este cartier al municipiului Râmnicu Vâlcea (și unde se pot vizita niște piramide de pământ).

Fotografie din “colectia privata” a prietenului meu. Am studiat sute de poze cu statuete asemanatoare pe internet, n-am reusit sa-i dau de urma. Nici google images nu m-a ajutat, nici reverse search. Daca stiti vreo aplicatie de image matching, dati de veste.

Trebuia verificată informația la sursă, așa că m-am deplasat la biblioteca județeană din Râmnicu Vâlcea, unde am găsit balustradele din interiorul clădirii înfășurate în steaguri imperialiste românești. Pentru că centenar.

Am exagerat pentru efectul stilistic, nu sunt balustrade infasurate in tricolor, sunt doar niste steaguri si o harta cu imperiul Romania.

La sala de periodice am cerut numărul din septembrie 1971 al ziarului local „Orizont” și, în timp ce un senior încerca s-o corupă pe bibliotecară să imprime pe banii instituției vreo 20 de pagini din referatul lui despre un pește pe cale de extincție din râul Argeș, am înțeles că pontul primit de la văleanul montan are oareșce validitate.

Faceti cunostinta cu aspretele despre care am auzit la Valcea, hidrocentralele construite in capitalism de stat si capitalism salbatic l-au adus aproape de extinctie. FGM capitalism.

Da, articolul despre statuetă există, apare la rubrica de fapt divers a ziarului și nu este semnat. Autorul folosește câțiva termeni speculativ nedemni de o relatare obiectivă, tocmai ca să ne trimită pe noi, oamenii care ne-am dori să credem în paleocivilizații extraterestre progresist-comuniste, într-o aventură donquijotească de care avem nevoie ca de aer: „Pe cap poartă un fel de cască de cosmonaut, în dreptul urechilor apârînd două orificii asemănătoare unor căști radiofonice.”

După ce am terminat de fotografiat articolul, l-am întrebat pe seniorul cu aspretele despre misteriosul cerc „Prietenii Istoriei”, dar nu cred ca m-am facut inteles, e vina mea:

Am aflat mai tarziu de la un arhivist batran care inca lucreaza ,la Arhivele Statului cateva detalii despre acest cerc, voi reveni cu un SCOOP pe subiect in episoadele urmatoare.

Deci cine a scris, oare, acest articol? Care era atmosfera din redacția ziarului „Orizont” în anii 70? Cum se validau aceste știri și cum treceau ele de cenzură? Mai apar și alte știri despre capul de astronaut în alte ziare locale? Răspunsul la toate întrebările, în afară de ultima, este NU știu momentan.

Dar răspunsul la ultima întrebare este DA, apar detalii noi despre capul de astronaut într-un ziar central(info neverificată încă) și într-un ziar local din Brașov(info verificată).

Despre asta vă vom vorbi în numărul viitor al Cazului „ cap de astronaut”.A relatat pentru dumneavoastră,

FTDO

Susține-mi munca de teren aici cu 1$ măcar: https://www.patreon.com/detectivulocultist

--

--