‘’Wat ik bij theater heel erg fijn vind, is dat ik iemand kan zijn die ik in het echte leven niet ben.’’

SekswerkOnline
Invisible Cities NL
5 min readDec 8, 2020

Het is maandag 23 november 2020, samen met een groot deel van journalistiek jaar 2 zitten we in een gebouw wat ooit van de Jehova’s was. Ieder groepje moest een eigen plek kiezen om elkaar te interviewen. Wij als redactie, kwamen achter een afgelegen ruimte. We zagen een oud zwembad waar nu twee banken stonden en besloten dat we daar gingen zitten. Aan het begin scheen de zon nog in onze ogen, maar naar mate de middag vorderde werd het steeds kouder en kouder. Ondanks die kou was er wel een warme en gezellige sfeer.

Journalistiek & Theater

Ondanks dat Beau de studie journalistiek volgt, droomt ze eigenlijk van het maken van theater of het spelen in films. Haar voorbeeld is dan ook Carice van Houten. Iemand waarvan we wel kunnen zeggen dat ze een succesvolle actrice is. Dus ik hoop voor Beau dat ze haar voorbeeld kan gaan volgen en straks iedereen weet wie Beau de Leeuw is. Want dat komt tijdens dit interview bij mij ook wel een beetje naar boven. De aandacht. Ik benoem dat en vraag of ze het misschien niet ook een beetje houdt van aandacht. ‘’In het middelpunt staan eerder. Ik denk dat dat het goede woord is. Ik vind het leuk om mensen te amuseren en mij visies mee te delen. Ik denk dat ik vroeger ook wel bepaalde dingen heb meegemaakt, waardoor ik dat nu fijn vind om nu met andere te delen zodat zij er wat van kunnen opsteken.’’

Uiteindelijk heeft Beau voor de opleiding journalistiek gekozen omdat ze niet werd toegelaten bij theater. Ze vindt journalistiek echt wel leuk, alleen theater toch iets leuker. Vooral het audiovisuele dan, zoals het presenteren en het filmen.

Als ik haar vraag naar hoe ze zichzelf zou omschrijven, noemt ze zichzelf onder andere creatief. Wat ze dan weer graag tot uiting laat komen wanneer ze theater speelt. Vandaar dat ze ook haar minor in theater heeft gedaan. Ik vroeg waar de fascinatie voor theater vandaan kwam: ‘’Wat ik bij theater heel erg fijn vind, is dat ik iemand kan zijn die ik in het echte leven niet ben.’’ Theater spelen maakt haar ook gelukkig. Ze haalt er veel energie uit en doet iets wat ze echt heel erg leuk vindt. Iets wat ze deze minor ook weer merkte.

Tegenwoordig is ze weer wat meer bezig met casting. Voor bijvoorbeeld een tv-oproepje of een kleine film. Dus wie weet zien we Beau binnenkort wel op tv, spelend in een reclame. Maar het is helaas heel moeilijk om die wereld in te komen.

Relatie

Beau heeft nu ruim een jaar een relatie met Sasa. Ze wonen sinds kort zelfs samen. Dat allemaal terwijl ze elkaar eigenlijk ook pas ruim een jaar kennen. ‘’Het is allemaal heel snel gegaan.’’ De ontmoeting was zoals Beau vertelde ‘’een leuk verhaal’’. Ze kwam nieuw in Ede wonen en kende daar helemaal niemand. Dus om af en toe te daten en vriendschappelijk mensen te ontmoeten had ze tinder gedownload. ‘’Dat is natuurlijk helemaal niet het idee van tinder, maar goed. Dat was wel mijn plan.’’

Na een tijdje had ze een match met Sasa. Ze viel eigenlijk helemaal niet op hoe hij er op de foto’s uit zag, maar hij ging ook naar festivals en daar houd zij ook van. Dus dat was gewoon leuk. Ze spraken verder ook niet heel veel met elkaar. Maar toen was daar een huisgenoot van Beau, die Sasa toevallig herkende toen ze op haar mobiel aan het ’kloten’ waren. Later die avond appte die huisgenoot of Beau even koffie kwam drinken of even kwam roken. Over die avond gaf Beau mij een mooie anekdote: ‘’Ik kwam net uit de douche, in mijn badjas, handdoek op mijn hoofd en toen had hij dus Sasa uitgenodigd als verrassing.’’ Iets wat Beau totaal niet had verwacht. Het was eigenlijk helemaal niet de bedoeling van Beau om een liefdesrelatie aan te gaan, maar ze hadden een leuke klik en zijn toen gaan daten.

Voordat Sasa in het leven van Beau kwam heeft ze al twee keer eerder een serieuze relatie gehad. De eerste had ze toen ze 14 jaar oud was. Ze vindt het zelf nu nog wat jong, maar ze is uiteindelijk toch twee jaar samen met hem geweest. Hij was vier jaar ouder dan Beau, dus misschien dat het daarom toch een al wat serieuzere relatie was vanaf in ieder geval zijn kant. Daarna heeft ze nog een korte, maar intensieve relatie met iemand anders gehad.

Ik kwam even terug op de eerste relatie, want ik vind een 18-jarige met een 14-jarige toch een beetje apart. Maar Beau geeft aan dat ze iemand is die doet wat ze zelf wilt en wat anderen daar van vinden maakt haar weinig uit. ‘’Ik heb echt wel opmerkingen gehad hoor, van ‘oh ja? Ga je met die pedo?’ dat ik dacht: nou jongens doe even normaal joh. Hij is vier jaar ouder. Kijk, als het een man van 40 is, dan snap ik wel dat mensen denken ’nou, Beau, misschien niet handig’. Maar jongens zijn ook sowieso altijd later in de pubertijd, dat is gewoon zo. Niet iedereen natuurlijk, maar de meeste jongens wel. En ik ben wel heel snel volwassener geworden, waardoor ik vaak in de relatie alsnog de oudere persoon was.’’

Gelijkheid

Als Beau iets in de wereld zou mogen veranderen, gaat ze voor gelijkheid. ‘’Ik ben heel erg voor gelijkheid, dus ik denk dat daar ook wel voor zou willen strijden. Gelijkheid tussen iedereen. Dus geen racisme, discriminatie, verschil tussen man en vrouw, dat soort dingen. Dat zou ik heel graag de wereld uit willen werken.’’ Nadat ze dit heeft gezegd, bedenkt ze ook nog wat anders. ‘’De stomme ziektes die allemaal in de wereld zijn. Als ik de macht zou hebben, zou ik die ook de wereld uit willen werken.’’ Een mooie afsluiter wat mij betreft. Het typeert Beau wat mij betreft ook goed. Ondanks dat ze zelf genoeg heeft meegemaakt en zelf heel erg druk is, toch blijven denken aan de medemens.

Auteur: Tom Bouman

Foto: Beau de Leeuw

--

--