Ben & iOS & Yazılım

Davut
iOS.development.turkey
3 min readMar 28, 2018

Bu yazımın daha çok kendim ve yazacağım konu hakkında bilgi olmasını istiyorum. Ve böyle başlayacağım.

Ben

Türkmenistanlı bir iOS Developer, İstanbul Üniversitesinde “Bilgisayar öğretmenliği ve teknoloji eğitimi” öğrencisi.

iPhone ile tanışma süreci

Ben ilk defa Apple ile 2012'de iPhone 5 ile tanıştım. Açıkçası iPhone kullanmadan önce kesinlike ve kesinlikle android taraftarıydım çünkü iPhone’un bazı sınırları vardı (dosya paylaşımı, iTunes kullanma zorunluluğu vs…). iPhone’u elime aldıktan sonra iPhone hayranı “aşığı” olmaya başlamıştım. Bilmiyorum hiç denk geldiniz mi ama genellikle iPhone aşıkları ve android fanları diye karşılaştırırlar fanlarını.

Bu konuyla ilgili şu anda Stanford Üniversitesinde CS193P dersi veren ve zamanında Steve Jobs’un kendi teklifiyle Next Computer’a alınan Paul Hegarty bir dersinde Steve Jobs anısına bir konuşma yaparken bahsediyor,

Kısaca:

New York Times’da yayınlanan bir yazıda, çok iphone kullanan insanların beyni beyin araştırması yapan insanlar tarafından taranmış. Bekledikleri sonuç bağımlı insanların beyin dokularına benzer bir beyin dokusu iken aşık olan insanların beyin dokularıyla aynı dokuya sahip oldukları ortaya çıkmış.

Paul Hegarty:

Belki “Aşık” değilimdir ama büyük bir iPhone fanıyım diyerek ilerlemek istiyorum.

Ve Yazılım

Yazılımla tanışmam 10. Sınıfta olmuştu. Türkmenistanda liselerde ayrım olmadığı için (sadece düz lise) meslek lisesi seçip yazılıma yönelme gibi bir şansım olmadı. Ama bilgisayar öğretmenimin özel uğraşlarıyla bilgisayarlara ve yazılıma hayran olmaya başlamıştım. Adobe Flash ile android’e uygulamalar geliştiriyordu. Neden iOS geliştirmiyorsunuz diye sormuştum, iPhone için yıllık 99$ (Türkiyede 279tl) ödemesi gerektiğini o yüzden de sadece androide yöneldiğini söylemişti. Benim içime takılmıştı bu kesinlikle iOS’a uygulama geliştirmeliydim.

Lise bitmişti ama hala iOS’a uygulama geliştirme hakkında bir bilgim yoktu. Hep öğretecek birilerini beklemiştim ve şu anda yaptığım en büyük hatalardan biri olarak görüyorum bunu eğer siz de düşünüyorsanız ama hala birilerini bekliyorsanız hiç beklemeyin internet diye bir kaynağımız var herşey orada. Öğretecek kişi size kendi bilgisini aktarır ama internette bir çok yazılımcıdan öğrenirsiniz.

En son bekleye bekleye üniversite 2. Sınıfın başında kendim giriştim ve başladım. İnanın çok zordu çok git-gel yaşadım ümidimi yitirmedim herkesin böyle yoldan geçtiğini okudukça, izledikçe motivasyonum arttı ve devam ettim…

Gelecek Bloglar

Bundan sonraki yazılarımda Swift*, iOS ve yazılım dünyası ile ilgili yazılarım olacak takipte kalın

*Swift yeni dil olduğu için türkçe kaynak az. Umarım bu sorunu kapatabilmek için bir damla bile olsa katkı sağlayabilirim, sonraki yazılarda görüşmek üzere 👋🏻

Herhangi bir durum için yorum yapmaktan çekinmeyin :)

Kaynakça:

Öne çıkan görsel -> Photo by Clint Adair on Unsplash

--

--