Uzaktan Eğitim

Uzak Kaldık…

Aslı Zal
İzole
Published in
2 min readMay 10, 2020

--

Şüphesiz ki Koronavirüs ile birlikte hayatımızın her alanında değişikler oldu. Özellikle öğrenciler için artık eğitim sadece uzaktan öğretim şeklinde. Bu durum eğitimin devam etmesi açısından iyi olsa bile fırsat eşitsizliğini de beraberinde getirdiğini düşünüyorum, çünkü her ne kadar teknoloji çağında yaşıyor olsak da her öğrencinin internete ve bilgisayara erişimi bir değil. Bazı durumlarda bunun maddiyatla da ilgisi kalmıyor, çünkü öğrenci yazlığına ya da memleketine gitmiş olabiliyor ve internete zar zor erişim sağlıyor. Üstelik tüm dersler gibi sınavlar da internet üzerinden gerçekleştiriliyor.

Avantajlar-Dezavantajlar

İnternet bağlantı sorunları ve sistemsel sorunlar gibi nedenlerle online olarak verilen eğitim ne denli yararlı olabiliyor. İzmir Demokrasi Üniversitesi’nde okuyan Mert Kağan Korkmaz görüşlerini bizlerle paylaşıyor.

Mert Korkmaz

Stüdyo ya da laboratuvar gerektiren derslerde ne yazık ki eğitimler eksik kalabiliyor. Mimarlık Fakültesi öğrencisi Naz Çortoğlu bu eksikliği yaşayanlardan biri.

Naz Çortoğlu

Öğrenciler uzaktan eğitimden memnun mu yoksa değil mi kafalar karışık. Evdeyken eğitim almak şüphesiz büyük rahatlık, ama??? İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü’nde okuyan Alara Coşkun bu rahatlığın eksilerden bahsediyor.

Alara Coşkun

Öğrenciler zor geçen bu süreçte hem okul arkadaşlarıyla görüşememekten hem de artan iş yükünden şikayetçi. Bunun en gerçek örneği ise İzmir Ekonomi Üniversitesi’nde okuyan Yaren Katırcı.

Yaren Katırcı

Online eğitimin öğrenciler için hiç mi artı yönü yok? Tabii ki var. Trafik çilesi çekmemek, hazırlanmakla vakit kaybetmemek ve evdeyken tek tıkla derslere ulaşmak bunlardan bazıları. Psikoloji bölümü son sınıf öğrencisi Alp Demirmen online eğitimin artı ve eksilerini anlatıyor.

Alp Demirmen

Sonuç olarak bu süreçte eğitim hiç verilmese büyük bir eksilik olur, yüz yüze eğitim verilse riskler yüzünden hiç istenmeyecek sonuçlar ortaya çıkar. Uzaktan eğitim eskileri barındırsa bile şu etapta en güvenli yol gibi görülüyor.

#evdekal #guvendekal

--

--