Pet razlogov, zakaj imam raje CBD kot THC

Boljše delovanje brez zmedenosti

Jason Budd
Jason Budd
5 min readMar 22, 2019

--

Fotografija: Element5 Digital (Unsplash)

English version here.

Torej, da. Nekaj moram priznati. Jaz, Jason Budd, že več kot 20 let bolj ali manj z veseljem uporabljam konopljo. Na začetku je bila zgolj sredstvo za zabavo in druženje, kaj kmalu pa je postala zame pomembna tudi na drugih življenjskih področjih. Med študijem mi je pomagala prebroditi težke čase, moje telo pa jo je zlahka presnovilo in si nato opomoglo. Konoplja pa ni bila zgolj precej boljša izbira od pijančevanja po barih in klubih, zaradi nje je bil tudi trening v telovadnici precej zabavnejši. Se kdo najde v tej zgodbi? Ker je konoplja še vedno ogromen tabu, je to pogosto težko povedati na glas. Ste opazili, da so le redki pripravljeni odkrito spregovoriti o tej temi ?

»Ganđa« je bila tudi moje zdravilo za vse bolezni — od kožnih izpuščajev do aken in bolečin, pridobljenih pri tekmovalnih športih. Ker smo se s prijatelji vedno imeli tako dobro, smo se vsa ta leta čudili pomanjkanju uradnega priznanja njenih zdravstvenih koristi. Kot bi rekel Andy Dufresne v znamenitem filmu Kaznilnica odrešitve: »Kako so lahko tako zabiti

Uradno nasprotovanje konoplji ni nikoli zatrlo mojega prepričanja v njene koristi, zato sem se začel spraševati o namenih, ki se skrivajo zadaj. Zadeve so postale precej bolj razumljive, ko je britanska vlada razrešila profesorja Nutta z mesta glavnega svetovalca za droge, potem ko je naznanil, da je konoplja manj škodljiva od alkohola in tobaka. Takrat je postalo jasno, da je politika zaradi lastne koristi dolgo časa ignorirala znanstvene dokaze o konoplji.

Zdaj sem star približno 45 let in še vedno imam rad konopljo ter vse njene pozitivne lastnosti. Le občutka zadetosti ne maram več. Zdaj, ko postajam nekoliko starejši, si želim od te rastline drugačne stvari. Čeprav THC na vsakega posameznika vpliva na različne načine, mene ne privlači več tako kot nekoč, še zlasti ne z umetno povečano močjo. Sorte konoplje so v samo nekaj letih postale vse močnejše, zato sem začel uporabljati samo konopljo CBD. Poleg tega, da je popolnoma zakonito na voljo v nekaterih državah članicah EU, denimo v Italiji, Avstriji in Sloveniji, bom spodaj navedel še nekatere precej presenetljive prednosti, ki sem jih opazil:

1. Opustitev tobaka

Fotografija: Patrick Brinksma (Unsplash)

Tobak sem v jointe dodajal samo iz dveh razlogov — da je joint lažje gorel in da sem ga nekoliko »razredčil«, da ni bil tako močan. Tobak sem kadil od najstniških let, zato se te navade nikakor nisem uspel otresti, dokler nisem začel kaditi samo CBD. Zdaj me okus tobaka sili na davljenje in bruhanje, moje divje razmerje s to resnično zlobno zeljo pa je enkrat za vselej končano. Naredil sem še korak naprej in vršičke CBD uporabljam tudi v vaporizatorju. Zato se res počutim precej bolje.

2. Lajšanje socialne tesnobe

Že od mladih nog sem se na družabnih dogodkih počutil nelagodno. Izogibanje zabavam in srečanjem je postal moj način delovanja, moj modus operandi. Če sem kadil jointe, sem postal samo še bolj zadržan in vase zaprt, predvsem zaradi visokih ravni THC-ja v sortah konoplje, ki so priljubljene na črnem trgu. Zato se zdaj, ko so zakonito na voljo jointi CBD, zagotovo počutim precej bolj sproščeno in udobno v družbi drugih. Nobene zastrašujoče paranoje ali nerazumne zaskrbljenosti glede zadev, ki so se ali pa niso zgodile. To je lahko precej izčrpavajoče in če povem po pravici, sem izjemno vesel, da se mi s tem ni treba več ubadati. Občutek umirjenosti v družbi drugih je nepričakovana, hkrati pa tudi ena najdragocenejših prednosti CBD-ja.

3. Spanje in sprostitev

Fotografija: Adi Goldstein (Unsplash)

Ena glavnih skrbi uporabnikov konoplje z visoko vsebnostjo THC-ja je, da ne bodo mogli hitro in globoko zaspati, če začnejo uporabljati zakonite vršičke CBD. Toda jaz po kajenju CBD-ja spim ravno tako dobro, to pa je zame (in tudi za številne druge) ključnega pomena. Kot številni drugi tudi jaz menim, da so tablete za spanje škodljive, zato se jih na daleč izogibam. Res je, da dolga leta nikakor nisem mogel dobro zaspati, če nisem pokadil vsaj polovice jointa. Zdaj pa po samo nekaj vdihih vršičkov CBD po vsem telesu občutim mirnost in sproščenost brez občutka zadetosti v glavi.

4. Družbena sprejemljivost

Fotografija: Katya Austin (Unsplash)

Samo omenite črke »THC« prijatelju, sodelavcu ali sosedu in opazujte zgroženost na njihovih obrazih. Čeprav je ta refleksni odziv popolnoma nerazumen, pa žal zgolj otežuje vsesplošno sprejetje te čudovite rastline. Če pa začnete govoriti o CBD-ju, se bodo oči teh istih oseb opazno zasvetile. Govorimo o dveh različnih kanabinoidih v popolnoma isti rastlini, vendar je reakcija našega telesa na vsakega od njiju osupljivo drugačna. Če dobro pomislite, je to dokaj pomembno — prijatelji in sorodniki bodo končno lahko razumeli, zakaj se okoli tega vseskozi dviguje toliko prahu!

5. Odskočna deska

Če ste med bolj dojemljivimi, boste ugotovili tudi, da je konoplja CBD pomembna odskočna deska za širšo razpoložljivost konoplje THC po vsem svetu. Če podjetja, ki se ukvarjajo s konopljo (denimo Vutra, Responsible Pot, EasyJoint in druga v EU), dokazujejo, da lahko varno ravnajo z 0,2 % THC-ja, se poraja vprašanje, če bi to mejo lahko dvignili na 1 %. To je trenutni prag v Švici, državi, ki ni članica EU, vendar pogosto služi kot odličen vzor, kako bi zadeve morale potekati v EU. Tako bi postavili čvrste temelje za vsesplošno sprejetje konoplje z normalno vsebnostjo THC-ja s strani evropske družbe.

Po zaslugi vršičkov konoplje CBD (in tudi olj) bolje spim in sem bolj miren. Pomagali so mi tudi pri prizadevanju, da popolnoma opustim tobak. Ti izjemni vršički pospešujejo tudi vsesplošno sprejetje konoplje, in to v urejenem, davčno organiziranem, sledljivem, odgovornem ter celovito preskušenem okolju.

Kaj nam je v tej zgodbi torej lahko všeč in kaj ne? Svoje izkušnje z vršički/olji CBD mi zaupajte v komentarjih spodaj!

--

--