EKİPLE TANIŞ!

JENESİS Studio
5 min readJan 4, 2023

--

Biz JENESİS dergisinin yaratıcıları ve İzmir Ekonomi Üniversitesi son sınıf öğrencileri olarak beş kişilik bir kız grubuyuz; #grlpwr. Bu bitirme projesinde beraber çalışmaktan ve bizim de üyesi olduğumuz Z kuşağına çeşitli içerikler hazırlamaktan oldukça keyif alıyoruz.

İşte ekibimizi ekip yapan bizler kimiz:

Selenay Özer, Prodüktör

Selam! Bir dakika çok heyecanlandım giriş yapamayacak gibiyim derken yaptım iyi oldu. Ailemin kararsız kalması sonucu aylarca isimsiz kalmışım, çok düşünüp koydukları isim de Selenay! (Utanmasalar benim koymamı bekleyeceklermiş) Evet ben Selenay. Aslında Hande Yener’den Hoşgeldiniz şarkısıyla karşılamak istedim seni ama karar veremedim. Bir Mayıs gecesi doğmam ve ikizler burcu olmam sonucu böyle kararsızlıklar yaşıyorum işte. Kim olduğumu yazmak için insanlara soru sordum ve genel cevap anormal mutluluğum ve yerli yersiz kahkahalarımla alakalıydı.. Doğru okudun anormal bi mutluluğa sahibim vücudumda bulunan fazla serotonin sonucu gün içinde beni her yerde kahkaha atarken ve kendi kendime espri yaparken görebilirsin (yaratıcı tarafından 1–0 önde getirilmişim dünyaya). Kendi kendime yaptığım şakalar sonucu genelde toplum içinde de deli sanılırım tabi. En büyük özelliğim de hiçbir şeyi yargılamamak ve hayattaki her şeyi normalize etmek. Bu yüzden çoğu arkadaşımın en yakın arkadaşıyımdır çünkü kim günah çıkarıp normalleştirmeyi sevmez ki? Çok konuştum bak yine.. Kişisel özelliklerimi yeteneklerimle birleştirmeye çalışıp medya ve iletişim alanına attım kendimi. Film setlerinden, odamda perdelerden yaptığım stüdyolara, profesyonel ekipmanlardan cebimdeki telefonun her zerresini kullana kadar prodüksiyon, tasarım ve görsel alanlarda tecrübe sahibi olmaya çalıştım. JENESİS’te çok konuşan iletişim perisi yanımı kullanarak bazen kamera önünde bazen sadece sesimle senin yanında olmaya çalışacağım. Nolur biri beni sustursun ve bir an önce buluşalım..

Ece Öncel, Post-Prodüksiyon Sorumlusu

Helllloooo! Ben Ece, Temmuz ayının rastgele bir gecesinde, hiç beklenmeyen anda dünyaya geldim. Gazeteci bir annenin kızı olarak, küçüklüğümden beri medyayı merak ederek büyüdüm. Fotoğrafçılıktan editörlüğe birçok alana uğrayıp cevap alamadıktan sonra, kendimi video işlerinde buldum. Üretmeyi, kurgulamayı, ve tasarlamayı severim. Yemek, kahve ve sohbet nerdeyse ben de yüksek ihtimalle oralarda bir yerlerdeyimdir. Yani bunları hayatımın favori üçlüsü olarak sayabilirim. Ama söylemeden geçemeyeceğim benim bir yarim daha var; uyku. :’) Bana küçükken köşe yastığı diyorlardı resmen çünkü uykum geldiği an yer mekan fark etmeksizin uykuya rahatça dalabilmek gibi garip bir yeteneğim var. Bununla beraber, gecenin birinde ansızın doğmamın üzerine sabırsızın tekiyim. Hele ki heyecanlandığım bir şey varsa. Aman aman, yerimde duramam vallahi. Projemiz, JENESİS’in biraz panik, biraz da mız mız ama çoğunlukla pozitif düşünceyle hayatını sürdürmeye çalışan Videographer’ı da ben oldum ve bunun için innaannıllmazz heyecanlıyım!

Tanay Özçam, Koordinatör

Heyy! Ben Tanay. Kişiliği bir zamanlar birlikte takıldığı her insanın karışımı olan biri olarak kendimi tanımlamam zor. En baştan başlayalım.. Klasik bir göç hikayesinin sonuçları olarak 1999 yılında İsviçre’de doğdum. Bir gün futbol için erkeklerle kavga eden olmak, ertesi gün annemden aldığım makyaj malzemeleriyle prenses gibi giyinmek benim büyüme tarzımdı; tipik haziran ikizleri. Bu değişkenlik büyüdüğümde de pek değişmedi diyebilirim. Dışardan aşırı soğuk; resting bitch face kraliçesi gibi gözüken ama tanıdıkça samimiyet patlaması yaşatanlardanım. Ayrıca iki kültürün ortasında kalmak kimliğimi çok sorgulamama neden oldu *hala da oluyor*. 2012'den beri Türkiye’de yaşarken, kendimi inatçı aksanlı bir arabesk sever olarak buldum. Sanırım en zevk aldığım şeyler arasında dans en üst sırada olmalı. İster damat halayı, ister salsa hiç fark etmez. Her zaman iki farklı çorap giymek gibi gereksiz takıntıları olan sosyal bir introvert olup notlarına takık bir inek olmak beni sanırım ben yapıyor. Bu proje için bu kadar heyecanlı olmamın nedeni senin için içerik hazırlarken beni creative director olarak hayal ettiğim işe daha da yakınlaştırıyor olması. Birlikte keyifli vakit geçireceğimizden eminim. Görüşene dek, ciao!

Merve Yıldırım, Editör

Hola! Ben Merve. Bir özelliğim şu ki bazı cümleleri nasıl devam ettireceğimi bilemem ve şu an, o anlardan biri. Maalesef yengeç burcu üyeliğine mensup olan ben 2000 yılında İzmir’de maalesef gözlerimi açtım. (Bilerek iki kere dedim: maalesef yengeç burcuyum ve maalesef gözlerimi açtım). O zamandan beri neredeyse hiç İzmir’den ayrılmadım. Ben kimim sorusuna herkes bir şeyler söyleyebiliyor ama ben baktığımda ne söyleyebileceğimi bulamadım. Bu yüzden de sadede gelene kadar biraz lafı uzattım. Şimdi benim çoklu kişilik bozukluğum olduğu için bir miktarda karakterciklerim var yani “so many junior me” diyebiliriz. :’) Ne zaman “ben şuyum” desem bir diğer junior me (bunu çok sevdim) tam zıttını yapıyor. O yüzden şimdi sana ben çok yenilikçiyim derim, bir sonraki içerikte geleneksellik kusan, bayan bir şey görürsün falan o yüzden hiç beklentiye girme. Beni Jenesis’in sürpriz yumurtası olarak düşün. Terzinin kendi söküğüne dikişi tutmaz diyorlar ama bellllki tutar diye psikoloji okuyorum. Bunda beni yüz kere travmatize eden psikiyatristimin de etkisi olabilir. Genelde çok konuşmam ama konuşursam lafım lafımı açar ve susmam. Normalde kılımı kıpırdatmaya halim olmaz yani şu an çok bile konuştum. Görüşürüz. Love ya!

Dilara Koçbay, Editör

Merhaba ben Dilara. Medya ve İletişim bölümü son sınıf öğrencisiyim ve canımız biriciğimiz olan JENESİS dergimizin editörüyüm. Bu hayatta başaramadığım şeylerden biri ben kimim sorusunu cevaplamak olabilir. Nerede mütevazi olmam gerektiğini ve nerede özgüvenli olmam gerektiğini bilmiyorum genelde. Biraz fazla uzun boya sahip olmamın bana getirdiği olumlu etkiler ve tabii hakaretler var. Tatlı ve iyi niyetli olan herkese çok tatlıyımdır ama yalancı ve egoist insanlara uzun boyum sayesinde üstten bakmaktan hiç çekinmem. Kişiliğim yanı sıra bu projede içerik üretmek ve editörlükte görev almayı tercih ettim çünkü bu alanlarda iyi olduğumu düşünüyorum. Mezun olduktan sonra da sosyal medya ve reklam alanında kariyer yapmayı planlasam da prodüksiyon ve post-prodüksiyon alanlarında da kendimi biraz olsun geliştirmem gerektiğini düşünüyorum. Kısacası, JENESİS’in içerik fikirlerinde ve okuduğunuz yazılarda sizlerle olacağım. Umarım kendi düşüncelerim, sizin fikirlerinize yol gösterici olabilir. JENESİS’le kalın, sevgiyle kalın.

--

--

JENESİS Studio

A cross-platform lifestyle magazine as a final project of senior students at Izmir University of Economics. Made with Gen-Z, for Gen-Z.