3 kjappe fra 3 Juniorer om det å være studentkonsulent

Junior Consulting er på utkikk etter nye, flinke kolleger. Dersom du lurer på hva en IT, design eller strategikonsulent får ut av å være med i JrC, får du forhåpentligvis svaret gjennom å lese denne artikkelen.

Magnusstrand
Junior Consulting
5 min readJan 28, 2021

--

For å gi deg et innblikk i hvordan tilværelsen egentlig er som konsulent i Junior Consulting har vi stilt 3 kjappe spørsmål til 3 Juniorer fra hver av de 3 avdelingene våre.

Hvorfor søke design i JrC?
Som designer i JrC får du først og fremst muligheten til å jobbe med dyktige ansatte og på prosjekter som utvikler deg faglig! Arbeidsmiljøet er inkluderende og sosialt, og hvis du skulle ha et spørsmål eller trenger faglig input på et prosjekt - så er det alltid noen som kan hjelpe deg.

Prosjektene i JrC er varierte og ofte tverrfaglige, slik at man best mulig kan forberede seg på hvordan arbeidsdagen som en designer vil være etter endt studie. I tillegg får man jobbe tett med kundene på prosjekter, noe som gir deg god erfaring inn i fremtiden som en designer!

Hva er den beste opplevelsen du har hatt hittil i Jrc?
Jeg har vært ansatt i JrC i ett år nå, og allerede hatt mange fine opplevelser! Selv om mye har foregått digitalt, rakk vi en veldig gjennomført ”onboarding” til selskapet, en minneverdig sommerfest- samt et hyggelig strategiseminar (hyttetur). Faglig sett vil jeg si den beste (og mest utfordrende) opplevelsen var et prosjekt jeg var på i fjor høst. Da fikk jeg virkelig satt designkunnskapene mine på prøve, og lærte en hel god del om både designprosessen og meg selv som designer!

Hvordan er det egentlig å være med i JrC?
Å være en del av JrC-teamet gir deg som sagt faglig kompetanse for framtiden, samt personlig utvikling i et dyktig og sosialt miljø. I tillegg er alle ansatte med på å forme selskapet, noe som skaper tilhørighet og samhold!

Hvis du ønsker en relevant deltidsjobb, med en gjeng fantastiske mennesker og prosjekter som fremmer både faglig og personlig utvikling- anbefaler jeg å søke JrC!

Hvorfor søke tech i JrC?
Som techer i JrC vil man få veldig relevant erfaring som kommer godt med når man kommer ut i sommerjobb eller fast jobb. Hvis man ønsker å bli utvikler etter studiene, er det supert å få hands-on erfaring med ulike teknologier allerede i studietiden.

Jeg får programmere 5–8 timer hver uke på et reellt prosjekt med en stor brukerbase, som er en av de største motivasjonene for å være med i JrC for min del. I tillegg får jeg lønn for det. Jeg kan garantert si at de tingene jeg har lært på prosjekt i Junior — både teknisk og hvordan kommunisere med kunden — har gjort at jeg har prestert bedre på sommerjobb og skoleprosjekter.

Hva er den beste opplevelsen du har hatt hittil i JrC?
Det må nok være da appen vi utvikler for kunden vår lå på tredjeplass på Appstore blant nedlastede apper i Norge. Det var sykt kult å se at folk likte appen og at arbeidet vi legger ned gjør en forskjell for mange brukere.

Hvordan er det egentlig å være med i JrC?
Kollegaene mine i Junior er veldig utadvendte og flinke folk, så det er lett å bli kjent med de andre ansatte i selskapet. Når man samler så mange flinke folk i ett selskap gjør det også at får et veldig bra nettverk på NTNU og i arbeidslivet. Det er veldig kult å bli kjent med folk fra ulike studieretninger og årstrinn, og vi lærer av hverandre.

Hvorfor søke strategi i JrC?
Som en strategikonsulent får du anledning til å anvende kunnskapen din fra dag én, i tillegg til å lære utrolig mye — både innenfor strategi og helt andre fagfelt. Dersom du er en person med stå-på-vilje så er det ingenting du ikke kan få til i Junior, og det er utrolig motiverende å vite. I tillegg er strategiuniverset uendelig, og JrC gir deg muligheten til å finne ut av hva du virkelig brenner for. Ikke minst er det en fantastisk mulighet til å bygge et nettverk med inkluderende og faglig sterke folk.

Hva er den beste opplevelsen du har hatt hittil i JrC?
Den beste sosiale opplevelsen var strategiseminaret i høst. Det kan være litt vanskelig å bli godt kjent med folk «i disse tider», men strategiseminaret ga meg mulighet til å bygge relasjoner og lære mer om både Junior Consulting og konsulentene. Etter dette seminaret følte jeg meg virkelig som en del av laget. Den beste faglige opplevelsen var første gang jeg fikk muligheten til å være prosjektleder. Jeg vokste utrolig mye på det, og jeg hadde så gode folk rundt meg at jeg var trygg på at vi kom til å gjøre en god jobb — og det gjorde vi!

Hvordan er det egentlig å være med i JrC?
Jeg hadde et jobbintervju i høst hvor jeg skulle presentere meg selv og veien frem til i dag. Jeg fortalte om utdannelsen min og avsluttet det hele med: «Jeg har alltid hatt en deltidsjobb ved siden av studiet, men dette halvåret her så er jeg bare student. Ingen deltidsjobb!». Hvorpå arbeidsgiver sa: «…bortsett fra Junior Consulting da?». Og det sier vel sitt. Jeg glemmer rett og slett at dette er en jobb!

Du får ansvar, samhold, fleksibilitet og utviklingsmuligheter som er helt unikt for nettopp Junior Consulting. Det er rett og slett den beste jobben du kan ha ved siden av studiet!

--

--

Magnusstrand
Junior Consulting
0 Followers

Strategikonsulent i Junior Consulting