Ekonomi ve Gerçekler: The Big Short

Yağız Yılmaz
Kablosuz Beyin
Published in
3 min readApr 26, 2022

Zaman zaman nostalji yaparak listeme eklediğim eski filmleri izliyorum. Bu sefer ki seçimim ise The Big Short filmiydi. Bunun temel sebepleri arasında Christian Bale, Bradd Pitt gibi isimlerin olmasıydı ama filmi izledikten sonraki kanaatim çok ama çok farklı.

The Big Short filminde 2008 krizi öncesi yaşanan tahminleri ve ekonomi zekileri dediğimiz kişileri izledik. Leonardo Dicaprio’nun oynadığı “The Wolf of Wall Street” filminden sonra bir daha banka ve finans filmi izlememeye kararlıydım. Çünkü bir şey inanılmaz derecede rahatsız ediciydi benim için: İnsanların böylesine vurdumduymazlığı.

The Big Short

The Big Short filminde ise inanılmaz bir sürükleme, inanılmaz bir merak sardı beni. Finans sektörünün ciddiliği beni ürkütüyor, bu sebeple basit bir insan olmaya çalışıyorum her zaman. İlgi alanım olan bir şey olmadığı kesin.

Oyunculuklarla beraber senaryoyu ve filmin kurgusuna bayıldım! Farklı kişilikleri ve Ryan Gosling ile arka plan anlatımı muhteşemdi. Zaman zaman sahnenin durup kişilerin ekrana konuşması da seyir zevkini artıran bir durum.

Ayrıca fark ettiğim bir şey daha var, ya filmlerde böyle gösteriliyor, ya da gerçek hayatta da bazıları böyle diye düşünüyorum. Hep bir kırıklık, bir hiperaktif kişilik mevcut.

Ayrıca finans sahnelerindeki terim karmaşasına da çok ama çok güzel açıklık getirmişler, ara sahneler ile bu terimleri açıklamaları çok güzeldi. Finans sektörüne ait bir filme 9/10 vereceğim aklıma gelmezdi.

The Big Short

Ayrıca bu film gerçeklere dayanan bir film olduğu gibi birazcık da “The Social Network” filminden referans almış. Benzer olduğu çok fazla alan mevcut. Film sonu açıklamaları, karakterlerin oyunculukları gibi pek çok benzerdi, ki bu güzel bir şey. Çünkü The Social Network filmi de bu yönden kaliteli bir filmdi.

Christian Bale, Steve Carell, Ryan Gosling, Bradd Pitt ile 2008 krizini anlatan The Big Short, pek çok eleştiri barındıran bir film. Sisteme ve politikaya sitem eden, hile ve haksızlığa karşı siper olmuş bir film gibi. Anlatım gerçekten hoşuma gitti.

Film hakkında çok bir şey anlatmadım çünkü anlatmaktan ziyade izlemelik bir film diye düşünüyorum. Çünkü finans sektörünün acımasızlığını bizlere çok net bir şekilde gösteriyor.

Tavsiye ettiğim filmler arasına girdi, izlemenizi şiddetle öneririm. Tekrar görüşmek üzere!

Pandemi sürecinin olumsuz etkilerinden biri de sosyalleşmenin minimuma inmiş olması. Bu olumsuzluğu fark edip en aza indirgemek amacıyla kurulan sosyalleşme ve yardımlaşma platformu Kablosuz Beyin Topluluğu’na göz atabilirsin.

Discord üzerinde aktif birçok kategori ile keyifli vakit geçirebileceğin ve aynı zamanda öğrenebileceğin topluluğa şu ana kadar 6000'e yakın insan katıldı. Sen de topluluğun bir parçası olmak istersen, aşağıdaki görsele tıklayarak bize ulaşabilirsin.

--

--

Yağız Yılmaz
Kablosuz Beyin

Dizi/film; kitap/makale ne ararsanız var! İlgi duyduğum her şey hakkında elimden geldiğince yazmaya gayret ediyorum :)