Hayatınıza Renk Katacak “Soundtrack” Önerileri #1

Yağız Yılmaz
Kablosuz Beyin
Published in
2 min readJun 1, 2022

Herkese selam! Uzun süredir konuşamadık, umarım afiyettesinizdir. :) Bugün herhangi bir film veya sinema evrenine girmeden, gününüze renk katacak; mutluluğunuzu pekiştirecek, hüznünüze hüzün katacak, umut arayışınıza umut vaat edecek birkaç soundtrack; yani film müziğini sizlerle paylaşmak istiyorum.

Film müzikleri senelerdir en çok önem verdiğim, belki de izlediğim filmden daha çok değer verdiğim tek şey olabilir. Bazılarınız için önemsiz ve gereksiz gelebilir, ancak hayatınızın belirli bir kısmını bu müziklere bağlarsanız vazgeçilmez olduğunu göreceksiniz.

Yoruldum artık, ayağa kalkamıyorum.

Bazen hiçbir şeye gücüm yok, yorulup tükenmişim gibi hissediyorum. Ne yapacağımı bilemez; ne söyleyeceğimi düşünemez, nasıl devam edeceğimi anlayamaz hale geliyorum. İşte bu anların birinde, zamanında karşıma çıkan ve bana inanılmaz bir his veren şu parçayı sizlerle paylaşıyorum:

Brian Tyler: New Beginnings

Evet; Iron Man 3 filminin temasından. Gözlerinizi kapatıp kulaklıklarınızı alırsanız eminim güzel şeyler hissedeceksiniz. Herkesin bir kırılma noktası vardır, bakalım siz neler düşüneceksiniz?

Daha ne yapabilirim ki?

Tüm gün uğraş; çaba sarf et ama asla başarıya ulaşama. Ne yazık ki bazen takılıp kalıyoruz buna. Ama pozitifi yakaladığımız zaman yapamadığımız şey kalmıyor. Bütün çabamızı verdikten sonra geriye kalan sadece bir “inşallah & maşallah” oluyor. Elimizden geleni yaptıysak daha ne yapabiliriz ki?

Alan Silvestry: I’m Forrest… Forrest Gump

Bugünden daha güzel bir gün var mı?

Sabahın erken saatinde uyanmışsınız, güneşi selamlıyor ve gülümsüyorsunuz. Siz elinizi yüzünüzü yıkarken, perdelerin arasında güneş evinize giriyor. Güne hazır; yeni maceralarınızı düşünüyorsunuz. İşte o sırada çalan müzik bu oluyor arkadaşlar:

Howard Shore: The Shire

Yeni fikirler; yeni buluşlar lazım!

Bu soundtrack herkesin hoşuna gitmeyebilir kabul ediyorum. :) Kimya çalışırken sık dinlediğim; vazgeçmediğim parçalardan birisi. Eğer fen alanında çalışıyor ve araştırma yapıyorsanız; hele ki üniversitede bilimsel kaynaklardan faydalanıp ne olup bittiğini çözmeye çalışıyorsanız her zaman soru soracak birisini bulamıyorsunuz. Bu sebeple fikirlerinizi genişletmeniz, hayal kurabilmeniz gerek. İşte benim önerdiğim parça bu:

Chris Tilton: A New Day in Old Town

İlk serinin böylece sonuna geliyoruz! Daha paylaşmadığım birçok soundtrack var, eminim hoşunuza gidecektir. İsmini bile duymadığınız filmlerin muhteşem müzikleri var. Bir sonraki sefere görüşmek dileğiyle! :)

Pandemi sürecinin olumsuz etkilerinden biri de sosyalleşmenin minimuma inmiş olması. Bu olumsuzluğu fark edip en aza indirgemek amacıyla kurulan sosyalleşme ve yardımlaşma platformu Kablosuz Beyin Topluluğu’na göz atabilirsin.

Discord üzerinde aktif birçok kategori ile keyifli vakit geçirebileceğin ve aynı zamanda öğrenebileceğin topluluğa şu ana kadar 6000'e yakın insan katıldı. Sen de topluluğun bir parçası olmak istersen, aşağıdaki görsele tıklayarak bize ulaşabilirsin.

--

--

Yağız Yılmaz
Kablosuz Beyin

Dizi/film; kitap/makale ne ararsanız var! İlgi duyduğum her şey hakkında elimden geldiğince yazmaya gayret ediyorum :)