Kral Katili Güncesi Serisi ve Kvothe

Seda Nur Ataman
Kablosuz Beyin
Published in
3 min readApr 29, 2022

Fantastik kitap severlerin en az bir kere adını duyduğu bir seri Kral Katili Güncesi.

Kimisinin gözünü korkutacak derecede kalın olan serinin ilk kitabı 736, ikinci kitabı ise 1142 sayfa.

“Uyuyan höyük krallarından prensesler kaçırdım. Trebon kasabasını yakıp kül ettim. Felurianla bir gece geçirdim ve hem canıma hem de aklıma mukayyet olabildim.

Çoğu insanın alındığından daha küçük bir yaşta Üniversiteden atıldım. Başkalarının gündüz gözüyle ağızlarına almaktan bile korktukları yollardan ay ışığı altında geçtim.

Tanrılarla konuştum, kadınlar sevdim ve ozanları ağlatan şarkılar yazdım.

Benim adım Kvothe.

Belki beni duymuşsunuzdur.”

Serinin son kitabı ise dört gözle beklense de hala net bir tarihe sahip değil. Yazarın kalemini seven biz okurlar ise sabırsızlıkla kitabı beklediğimiz için yazara kızıyoruz.

Çünkü yazar kitapta hissetmemizi istediği her şeyi eksiksiz bir şekilde hissettiriyor, kitapta heyecanı sürekli yukarılarda tutuyor.

Kitabın kalınlığına aldırmadan içine girdikçe daha fazla yazsaydı keşke bu kısım neden bu kadar hızlı geçildi ki diye yazara sitem ettiğiniz yerler oluyor.

Amerikalı Fantastik Edebiyat Yazarı ve Üniversite Öğretim Üyesi olan Patrick James Rothfuss kısa sürede üçüncü kitabı da yayınlar ve biz okurlar da hikayenin nerelere gideceğini öğrenebiliriz umarım.

İlk kitaba yani Rüzgarın Adı’na gelecek olursak Kote ismiyle anılan hancı aslında bizim efsanevi karakterimiz Kvothe’dir.

Artık eski hayatını geride bırakıp hancılık yapmaktadır. Bir tarihçi hana gelir ve Kote’yi tanıdığını ve onun aslında Kvothe olduğunu anlar.

Hikayesini bilen tarihçi bunu yazmak ister Kvothe ise bunun 3 gün süreceğini söyler ve böylece hikayemiz başlar.

1. Gün, Kvothe’nin çocukluğundan başlayarak eğitim hayatının ortalarına dek devam eder.

Günler içindeki olanlar kitabın içinde çok yer almasa da o gün içinde Kvothe’nin tarihçiye anlattığı şeylerin içeriği uzun uzadıya kitabı derin hale getirir.

Kvote, çok zeki bir karakter esasında. Küçüklük zamanında bir gün bir olay yüzünden hayatı değişiyor. Bu olayın peşine düşüp birçok macera yaşıyor.

Şu an kimliğini gizleyerek hancı olarak saklanan yardımcısı tarafından Reshi olarak seslenilen karakter kitabın ana ve en derinlikli karakteri.

İkinci kitap ise Bilge Adamın Korkusu’dur.

Bu kitapta ise Kvothe olduğundan daha büyük işlere kalkışıp sorumluluklar alır ve bunun sonucunda karakter gelişimini daha iyi görmüş oluruz.

Kızıl saçları, yeşil gözleri, beyaz teni ve yeni maceralarıyla ilk kitabın üzerine elimizdeki verilerin biraz daha oturduğu bu kitapta serinin sonunu merak ederek 3. güne bizi sürüklemiştir.

Yazıma ikinci kitabın içinden bir alıntı ile son vermek istiyorum.

“Her bilge adamın korktuğu üç şey vardır: fırtınalı bir deniz, aysız bir gece ve yumuşak başlı birinin öfkesi.”

Pandemi sürecinin olumsuz etkilerinden biri de sosyalleşmenin minimuma inmiş olması. Bu olumsuzluğu fark edip en aza indirgemek amacıyla kurulan sosyalleşme ve yardımlaşma platformu Kablosuz Beyin Topluluğu’na göz atabilirsin.

Discord üzerinde aktif birçok kategori ile keyifli vakit geçirebileceğin ve aynı zamanda öğrenebileceğin topluluğa şu ana kadar 6000'e yakın insan katıldı. Sen de topluluğun bir parçası olmak istersen, aşağıdaki görsele tıklayarak bize ulaşabilirsin.

--

--