Top Gun: Maverick Bir Harika!

Yağız Yılmaz
Kablosuz Beyin
Published in
3 min readMay 26, 2022

Herkese selamlar

Top Gun Maverick filminin ön gösterimine gittim, aşağıda yer alan kısımda filmin ilk yarısı ve ikinci yarısını içeren iki kısım göreceksiniz, keyifli okumalar :) Spoiler içermiyor, hiç merak etmeyin.

Top Gun: Maverick

İlk Yarı Arası

Filmin ilk yarısı sona ermiş durumda. Top Gun filminden sonra gerçekten de Pete Maverick Mitchell’ı özlediğimi fark ettim, çok zaman olmuş Tom Cruise’u böyle izlemeyeli. İlk Top Gun filmini lise yıllarımın başında izlemiştim, çok sevmiştim. Babamın tavsiyesi üzerine izlediğim bir filmdi. Yine babamın sözleriyle izleyen herkesin pilotluğa sempati kazandığı bir film olduğunu anlamıştım ilk film sonrasında.

Gelelim bu filme, gerçekten özlenmiş, Maverick’in ustalığıyla hasret giderdiğim bir ilk yarı oldu. Biraz daha Uçuş sahnesi görmeyi isterdim, ancak henüz ikinci yarı var.

Goose’un ölümünü ilk yarıda bolca işledik, bir kez daha üzüldük. Maverick’in 30 sene geçmesine rağmen hala bunu atlatamadığı da aşikar bir durum. Goose’un oğluyla Top Gun görevinde karşılaşan Maverick’in hikayesini izleyeceksiniz ilk yarıda.

Uçuş sahnelerine belki de ikinci yarıda çok değineceğim ancak tekrar bahsetmek istiyorum, çok güzel sahneler. Heyecanı doruğunuza kadar yaşıyorsunuz, tehlikeyi de yaşıyorsunuz. Filmin ilk yarısını böyle bitireyim, ikinci yarı net bir şekilde konuşalım :)

Top Gun: Maverick

Film Sonu

Eveeet, film bitti, ben de bittim dostlarım! Sıfır şaka; i-na-nıl-maz-dı! Uzun süredir bir filmden bu kadar keyifli çıkmamıştım, En son Spider-man: No Way Home’da zıp zıp zıpladığımı hatırlıyorum :)

Top Gun filminin bende ki yeri gerçekten başkaydı, bunun bir etkisi olsa gerek. Seneler önce babamın önerisiyle izlediğim 1986 yapımı Top Gun filminden sonra “acaba?” hevesiyle ikincisini içten içe beklediğim; Tom Cruise’un Maverick’i duyurmasıyla heyecandan yerinde duramadığım bir film.

Çok korkmuştum, devam filmleri her zaman iyi olmuyor. Son dönemin en açık örneği Venom: Let There Be Carnage filmi olmuştu biliyorsunuz. Bu sebepten biraz gergin gittim filme. Beklentim vardı, ancak bu kadarını inanın ben de beklemedim. İlk filmin verdiği aksiyonu birebir yaşatabilen, sizi eski günlere gönderen bir filmdi.

Nostaljiye muazzam değinmişler, tam ayarında bir kıvam. Bakın kolay kolay övmem ben bu kadar, gerçekten çok hoşuma gitti. Sizin hoşunuza gider diyemiyorum, çünkü ilgi alanı ve heyecan meselesi. Top Gun filminin hayranları bu filme bayılacaklardır, ki Tom Cruise’un aşağıdaki Tweet’ine verilen Retweetler bunu destekler durumda.

Çok Muazzam bir atmosfer, hat safha bir heyecan ve keyif. Top Gun: Maverick 10 /10 aldı benden. Filmler arasında en çok değer verdiğim şeylerden birisi film müzikleri, bir diğeri de bana verdiği heyecan oluyor hep. Ben bir duyguyu yükseltebilen filmlere hep yüksek veriyorum.

Efekti de, kamera açısı da yere batsın.

Şaka şaka. Tabii ki öyle değil ama duyguya çokça değer veriyorum bu bir gerçek. Daha fazla yazmaya kalkarsam spoiler vereceğim gibi duruyor, o yüzden burada noktalıyorum. Kendinize çok ama çok iyi bakın, umarım günün birinde bir “Maverick” olursunuz. Hoşçakalın! :)

Pandemi sürecinin olumsuz etkilerinden biri de sosyalleşmenin minimuma inmiş olması. Bu olumsuzluğu fark edip en aza indirgemek amacıyla kurulan sosyalleşme ve yardımlaşma platformu Kablosuz Beyin Topluluğu’na göz atabilirsin.

Discord üzerinde aktif birçok kategori ile keyifli vakit geçirebileceğin ve aynı zamanda öğrenebileceğin topluluğa şu ana kadar 6000'e yakın insan katıldı. Sen de topluluğun bir parçası olmak istersen, aşağıdaki görsele tıklayarak bize ulaşabilirsin.

--

--

Yağız Yılmaz
Kablosuz Beyin

Dizi/film; kitap/makale ne ararsanız var! İlgi duyduğum her şey hakkında elimden geldiğince yazmaya gayret ediyorum :)