Zümrüt Karaca — Finca Santa Maria — Geisha Mikrolot

kafeinseyirdefteri
kafeinseyirdefteri
Published in
1 min readSep 25, 2021

Web Sitesi

Demleme reçetesi

Demleme Metodu: Clever Dripper — James Hoffman
Değirmen ve Öğütüm Ayarı:
Comandante 28 click
Su Markası ve Sıcaklık:
96 Derece — Erikli Su

Tadım Notları

Aroma(Koku): Yoğun kakao, fındık

Asidite : Az-orta

Tatlılık: Az-orta

Gövde: Orta üstü gövde, kadifemsi

Bitiş: Uzun, baharatsı tatlar.

Tatlı Eşleştirmesi : Sütlaç, sen sebastian cheesecake, cinnamon bun, holanda waffle, bavyera kremalı donut

Tadım: İlk olarak yoğun kakao tadı ile fındık, karamel, bitter çikolata tatları geliyor. Bu tatlar ile Güney Amerika kahvesinin karakteristik özelliklerini taşıyor. Hafif şarapsı tatları ve bitişindeki baharatsı hisler ile özgün bir kahve olduğunu gösteriyor. Soğudukça asidite açığa çıkıyor ve kırmızı orman meyveleri ve kuru portakal kabuğu tatları beliriyor. Ek olarak, dumansı, topraksı tatlar da mevcut. İlk olarak Comandante 24 click ile demlediğim kahvede bu tatları azaltmak için sonradan 28 click ile demledim, daha dengeli bir bardak ortaya çıktı. Tedarikçi ve kavurucunun tanım notları; “Kırmızı meyvalar, şeftali karamel, bal, limon”. Benim bardağımdaki deneyim bundan farklıydı.

Kahvenin, bir geisha çekirdeğinden beklenen çiçeksi ve meyvemsi özellikleri baskın değil. Fakat dengeli, lezzetli ve kendine özgü özellikleri olan bir Colombia kahvesi diyebiliriz.

Son olarak; eşim bu çekirdeğin yakışacağını düşünerek türk kahvesi olarak denedi. Kakao ve baharatsı tatların insanı heyecanlandırdığı tatlı bir fincan ortaya çıktı. Şimdiye kadar içtiğim en güzel türk kahvesiydi

--

--