Krátce kolem opuštěné Bíliny

Před divadlem Bermudský ▵ jsme vyrazili proběhnout Tečku nad Hostomice.

Jirka Dvorak
Kam z Ústí
Published in
4 min readJul 13, 2020

--

Vítek mě namlsal neobjevenými zákoutími řeky Bíliny, tak jsme se tam vydali hned brzy znovu. Tentokrát krátká procházka z Hostomic nad Bílinou přes Křemýžský zámek do Ohníče.

Důvod výletu byl ale ještě jeden. Kousek od Hostomic se nalézá opuštěný letohrádek viditelný z rychlostí silnice na Most. Před pár týdny jsem si ho uložil a trasa se zrovna hodila.

Trasa je to krátká — zvládli jsme to za dvě a půl hodinky se zastávkami.

Husův vrch — tam míříme

Hostomice jsou malý městys s pěti večerkami a nenašel jsem při krátké procházce nic zásadního čemu bych se věnoval — jen citlivou úpravu dveří a odstavenou Daytonu.

Po kraťoučkém výšlapu na Husův vrch se nabízí celkem nezvyklý pohled na Milešovku a zároveň na pánev a Ledvice. Uff, těžký.

Dost lidí se mě ptali na aplikaci — Peak Finder.
Ledvice | pánev | Bořeň
Celkem zajímavý kostel v Křemýži se zvonicí.
I zde kvalitní práce s architekturou.

Křemýžský zámek bohužel není přístupný veřejnosti a brána byla zavřená. Raději jsme nepokoušeli nastevřenou (ano, takhle je to správně!) bránu a holt pokračovali.

Letohrádek Ladenburg už pomalu zarůstá a mizí. Vevnitř nás překvapil jen srnec vybíhající z křoví. Pro prozkoumání bude lepší se tam vypravit v zimě, momentálně je tam i dost klíšťat.

Dále se nachází cestou ještě bývalá hrobka rodiny Ledebour, ze které taky už skoro nic nezbylo.

Kolem musel být původně krásný borový háj a vzhledem k době vzniku sem bylo určitě dobře vidět ze zámku směrem z kopce. Jak se tohle stane, že se absolutně na takovou stavbu zapomene, nějak mi to nejde do hlavy. Je to zvláštní, jak dokážeme přehlížet tyhle proměny kolem nás.

Když si vyberete správnou roční dobu pro výlet, můžete si to vylepšit jako my sbíráním třešní, které tu zbyly pravděpodobně z bývalých sadů. Je tu i hodně ostružiní a malinovníků (tak na konci července).

Tímto krátký výlet končí v Ohníči, kde je pro mě už ozkoušená hospoda U Přibilů. Vaří tam klasiky ze strojem napsaného jídeláku — za mě prejt s opečánkami velký dobrý. Točí bohužel Kozel 10° a Gambrinus 11°:/ Ale je tu klid.

Užijte si léto ;)

--

--