Viktigheten av kompetansedeling

Redaksjonen
Kantega
Published in
2 min readJan 16, 2023

-Herregud, ikke la den sjansen gå fra deg.

Vi tok en prat med Karen for å høre hva hun tenker om kompetansedeling, og hvorfor det er så viktig å få til. Nedenfor kan du lese transkriberingen fra intervjuet 😊

Transkribering

Jeg snakket med en yrkesveileder på NTNU…
så nevnte jeg Kantega og da sperret han opp øynene.
Han var helt sånn:
“Herregud, ikke la den sjansen gå fra deg.”

Han fortalte at Kantega på mange måter var idealet for arbeidsmiljø, inkludering og trivsel. Hvis jeg ble ansatt der var jeg “set”.

Da jeg startet i Kantega var jeg litt usikker på hvilken retning jeg ville utvikle meg i. Jeg var litt sånn “potet” og retningsløs,
men så oppdaget jeg deler av UX som var interessant.
UX tangerer på en måte utdanningen min og det jeg jobber med
Etter hvert ga jeg beskjed om at jeg ville utvikle meg innen UX.
Da fikk jeg mye hjelp.

Vi har faggrupper som jeg har deltatt i og fulgt med på.
Jeg la ut i chatten på den ene faggruppen at:
“Jeg vil bli flinkere i universell utforming.”
“Har dere noen universell utforming for dummies?”
Jeg fikk så mye svar.
Det var til og med en senior UX… jeg husker ikke tittelen hans, men det var Magnus.
Han satte seg ned med meg og gikk gjennom alt av sånn…
nyttige nettsider og forskjellige områder innenfor feltet.
Slik at jeg fikk et godt utgangspunkt for å utvikle meg videre.

Man føler at man har et fint nettverk av kunnskap
Vi setter av en viss mengde med tid i uka til å fordype seg i det man vil bli flinkere til.

Det er veldig innebygd i Kantega at man skal kunne utvikle seg selv,
det er litt følelsen av å ha funnet “sitt folk”.
Selv om ikke alle er helt like…
så er alle veldig hyggelige og respekterer hverandre.

Jeg vil si at det er selvsagt at jeg vil fortsette å jobbe her.
Jeg har jo funnet plassen.

--

--

Redaksjonen
Kantega
Editor for

“Redaksjonen” publiserer på vegne av… Du finner info om selve forfatterne i blogg-teksten.