Öylesine

Adile Güngör ♾️ 🌎
Katma Değer Bilgi
Published in
2 min readMar 30, 2024

--

“Boşver bu kez hatırlatma kendini, unutulmanın verdiği huzura er, ölmeden önce…” Dedi içindeki ses bir kez daha ben kendimle daha mutluydum, hayatıma kimseler gelmezden önce.. Sonra unuttum kendimdeki mutluluğu, bağladım hep birilerinin oluşuna, kimse baki değildi tabi ben de, yani sonrası için tek gayem şu ruhu doyurmaktı. Kusura bakmayın biraz kaba olacağım ama, neyse. Bazı şeyler söylenmemeli diye susuyorum, hem her şeyi bilmenize gerçekten hiç gerek yok. Sonra şu satırlar geldi aklıma. Ortaokul öğretmenimin bende bıraktığı en büyük izlenimmiş meğerse hayatımın felsefesi olacak şu satırlar. Peki ya gömleğine koyduğu şiiri bana verse olmaz mıydı? Zira ben unuttum zırvalıklarımı. Şair diyordu ki “Bağlanmayacaksın hiç bir şeye öyle körü körüne, o olmazsa yaşayamam demiceksin, demiceksin işte, yaşarsın çünkü, öyle beylik laflar etmeye gerek yok ki, çok sevmiceksin mesela, o daha az severse kırılırsın, hem genellikle o daha az sever seni, senin onu sevdiğinden…” henüz bir sevda bağımlılığı yoktu hayatımda lakin abimi kaybettim, bazen sağlığımı, bazen en sevdiğim eşyayı, hep hatırımda kaldı bu şiir böylece. Adı Sabriydi öğretmenimin. Epey uzundu boyu, en büyüktü belki yaşça öğretmenler arasında, ama bizle saklanbaç oynayacak kadar da çocuktu.. Yine güzel ve mutlu hatıralar geldi. Bugün bi film izledim. Aslında sevdiğim yazar Edgar Allan Poe’ nun senaryolarından esinlenilerek yazıldığını duydum. Bu yüzden dikkatimi çekti, bi kahve, bi çay, bi çekirdek eşliğindeydi. Ve şöyle bi replik dikkatimi çekti:

“Ellerinden alırsın ve onlara neye sahip olduklarını gösterirsin”

Image from The Following

Bunun yorumunu size bırakıyorum. Boşlukları sizin doldurduğunuz yazılar daha anlamlı zira benim için. Ve ben, acılarımın sessizliği daha çok duyulur belki diye susmayı öğrendim, sağırlara bağırmaktansa, dilsizlerle bakışmayı yeğledim. Bir Yıldırım da kalmamıştı hikayemde anlatacağım, çok da yaşlıydı artık, hahaha, psikopat olduğumu sanmıyorsun değil mi, bu sadece benim için bi vakit doldurmaca, anın tadını çıkarmayı öğrendim. Ve faydalı olmaktan başka gaye yok, yaşamım bir şeylere anlam katıyor, her ne kadar körler sahnesinde olsam da!..

Kendinize iyi bakın…

--

--