Sakin Şizofren

Adile Güngör ♾️ 🌎
Katma Değer Bilgi
Published in
2 min readFeb 24, 2024

--

Photo by Suzanne D. Williams on Unsplash

Unutmakla başlanır mı bir tümceye
Pes etmekle hiçbir yere gelemezsin
Nefretle hiçbir yere gelemezsin
Ve öfkeyle hiçbir yere gidemezsin

İçimdeki susturulmuş çocuğun bağırtıları
Bu aptal gülüşlerim
Şımarıklığıma dokunma
Aslında çok duygusal biriyim

Kızaran gözler arasında beliren camlar
Bir psikopat olduğumu iddia eden sesler
Sesler neden bulur sesleri ?
Hayır, keşke kelimeleri hissedebilseniz
Bunun simülasyonu yapılabilir mi ?
Renklerin tadını alan adı “ş” ile başlayan bir hastalık gibi mi?

Yazınca sakinleşiyor insan, ne tuhaf
En çok da Edgar Allan’ı merak ediyorum
Çok mu merhametliyim
Birine sevgi beslemek için canlı olması yetmez mi ?

Belki de bazen
Nefret beslememenin cezasını çekiyorum
Affedersen yük olmazmış
Biliyor musun?
Affettim mi onu bile bilmiyorum

Herkes kendi hikayesinin kahramanıymış
Kahramanlık bir durum var mı
Henüz bilmiyorum

Bir mucize arıyor bazen
Oysa mucize çok
Teşekkür çok

Kaygısız olmak en sevdiğim
Bu yüzden bazen kusurdan korkmayışlarım
İnsanlar ne der dediğim her dakika, zehir bana
Oysa ben bir kelebeğim

Bir kaplumbağayım bazen
Hani becerebilirsem
Ki tavşan olmaktan zordur bu hengamede

Bir kurbağayım ben
Zirveyi düşünen
Ki kulaklarını tıkamak daha zordur
Bunca sese rağmen

Bir kuğuyum ben
Sadece süzülen
Ne olacağını bilmeden
Ki çok zordur yine
Ve haberim olmaz bazen
Teslimiyetten

Ve en sonunda
Bir yalancıyım
Aslında neyim ben ?
Hiçbirini bilmeden
Bir dağ yükünü almış insanım ben

Kaygıyım bazen
Savaşım bazen
Öfkeyim bazen
Ve hepsini kaybettiklerimle kazandım ben
İnsan kötüyü de sahiplenir mi
Kötüyü de sever mi
Sahip olunca bazen, kötüyü ayırt edemez insan
Pek çok iyiden

Bir Sabri’den söz etmek istiyorum
Bu endişede yüzümü güldürdü gayrı
Portakallı kek bazen
Bir gitarla yan yana
Belki de bir klarnet
Küçücük bir kız sonra
Asla büyümeyen

Bir Başak’tan söz etmeli bazen
Devrimi çağrıştıran
Ve sonrasında yine küçük bir kız
Şarkı söyleyen
Adını Deniz koyan

Bir Yusuf’tan söz etmeli bazen
2 yana örgüleri atılmış
Küçük değil kaçak bir kızdan bazen

Bir Ahmet’ten bahsetmeli
Yine küçük bir kızdan
Elinden Türkan’ı düşürmeyen

Ve yine bir Özlem’den bahsetmeli
Bir kızın ellerini bırakmayan
O büyük öğretmenden

Ve daha çoğundan söz etmeli
Ve bitmemeli satırlar
Belki de yazılan satırların hikayesini
Merak etmeli bazen

Daha çok okumalı
Daha çok gezmeli
Daha çok söz etmeli bazen

……

--

--