Esin Çelik
kesisenyollardernegi
3 min readAug 24, 2021

--

Danışmanlık Programı katılımcısı Ömer Gencay ile Danışmanlık üzerine yaptığımız kısa röportajın detayları hemen aşağıda!

1-Danışanımız Ömer Gencay Ünlü’yü tanıyabilir miyiz?

Merhaba, 2010 yılında Ankara Üniversitesi Çalışma Ekonomisi mezun olan Sosyal bilimler kökenli bir Crossing Path katılımcısıyım. Yaklaşık 10 yıldır, bir kamu kurumunda Müfettiş olarak çalışmaktayım. Bu süreçte profesyonel meslek hayatıma yönelik bir alanda da masterımı tamamladım. Ancak son yıllarda veri bilimi ve veri mühendisliği alanına yönelik ilgim artmaya başladı. Bu kapsamda yaklaşık 1 yıl önce Türkiye’de meşhur bir veri bilimi yetiştirme bootcamp programına katılım sağladım. Ardından da yine aynı kuruluşun, big data engineering programına dahil oldum. Çalışma hayatımda da bu alanda edindiğim bilgileri kullanmaya çalışan bir sosyal bilimciyim diye özetleyebilirim kendimi. Bu arada sosyal bilimler ile sınırlı kalmayıp ikinci bir master olarak da Koç Üniversitesinde data science master programına katılma kararı aldım.

2-Danışmanlık Programı ile nasıl tanıştın, dönemi nasıl geçirdiğin ile ilgili bize bilgi verebilir misin?

Danışmanlık programı ile tanışmam, linkedin üzerinden Beste’nin paylaşmış olduğu bir gazete kupürü vasıtasıyla oldu. Yazıda, yurt dışındaki Türklerin karşılık beklemeden akademik ve kariyer planlamasında kendi geçtikleri süreçlerde başvuranlara danışmanlık vermeye çalıştıklarına ve yaratıklara farklara yönelik bir konu vardı. Yazıyı okur okumaz, kesişen yolları takibe almaya karar verdim. Ardından program açılacağını duyunca hemen kendimi kısaca tanıtan bir yazı ile başvurumu tamamladım. Bu dönem içerisinde sanırım tek sosyal bilimler kökenli olan bendim. Ancak sosyal bilimler kökenli olmama rağmen benim mentorum Örneğin hem Beste hem de Emel oldu. Her ikisinden de kendimi geliştirme noktasında oldukça yararlandım. Buna en güzel örneklerden biri, program öncesi aklımda bir master programı yokken, program sırasında akademik niyet mektubu yazımına yönelik webinara katıldıktan sonra Türkiye de Koç Üniversitesine başvurma kararı almamdır. Zaten başvuru sonrasında da kabul aldım. Ayrıca Emel’in data science alanındaki yönlendirmeleri, kendi çevresi ile özellikle de silikon Crossing Paths 2 vadisinden tanıdıkları ile beni görüştürmeye çalışması, coding interview ayarlaması, yine kesişen yollar referansıyla silikon vadisinde veri bilimci olarak çalışan kişiler ile tanışmama ve onların da hiçbir karşılık beklemeden yoğun tempoları içinde bana zaman ayırıp, sorularıma cevap vermeleri vb açısından çok keyifli bir süreçti. Sonuç olarak kesişen yollar ve özellikle mentorlük sistemi benim açımdan hem yeni kişiler ile tanışmak, hem onların Türkiye’de ki insanlar için silikon vadisinde edinmiş oldukları deneyimleri bana aktarmaya çalışmaları açısından paha biçilemez bir deneyim oldu.

3-Danışmanlık Programı akademik\iş hayatında nasıl bir etki yarattı?

Yukarıda da bahsettiğim gibi belli bir deneyime sahip kişilerin ABD de çok farklı alanlara kaydıklarını görmek benim için en büyük motivasyon kaynağı oldu. Türkiye’de ister istemez, bir alana kanalize olduktan sonra elde edinen konfor alanından çıkmak ya da belli bir karşılığı olmadan veri bilimi gibi bir alanla uğraşıyor olmak çevre tarafından çok olumlu karşılanmıyor. Bunu hepimiz iyi kötü deneyimlemişizdir muhakkak. Ancak silikon vadisinde işlerin böyle yürümediğini görmek ve özellikle bu alanda örneğin farklı bir alanda master ve hatta doktora yaptıktan sonra ikinci bir master olarak veri bilimi masteri yapıp, şu an Facebook’da data scientist olarak çalışan bir mentor ile konuşma fırsatı yakalamak ve onun deneyimlerinden faydalanmak, ya da Coinbase’de çalışan bir data scientist ile tanışıp, onun beni yönlendirmesi vb. çok ciddi motivasyon kaynağım oldu. Mentorum Emel’in master başvuru sürecimde bana motivasyon sağlaması, Beste’nin hiç yılmadan master niyet mektubumu gözden geçirmesi sonucunda, akademik hayatıma teknik bir alanda devam etme kararımı almamda çok ciddi destekleri olduğunu söyleyebilirim.

4-Danışmanlık programına başvurmak isteyen kişilere tavsiyelerin nedir?

Crossing Paths 3 Bence kariyerinde ne yapacağına henüz karar verememiş yeni mezun ya da mezun adayları yanında, kariyerine farklı bir alanda devam etmek isteyen ancak nereden başlaması gerektiğini bilemeyen herkes bu programa başvurmalı. Bu şekilde yoğun ve dünyanın sayılı büyük şirketlerinde çalışan kişilerin ne kadar iyi niyetli ve insanların iyiliği için karşılık beklemeden bir şey yapmaya çabaladıklarını gördükçe ve onların deneyimlerinden faydalandıkça, zihinlerinde farklı ufukların açılması deneyimi benim gibi herkesin yaşamasını isterim. Ayrıca dünyanın sandığımız kadar büyük olmadığını ve normal hayatta kolayca erişilemeyecek insanların aslında ne kadar büyük bir alçak gönüllülükle kariyer ve akademik hayat noktasında mentorlük yaptığını gören herkes, hem vicdanen hem de motivasyon olarak mutlaka bir şey yapmak zorunluluğu hissediyor. İtici güç olarak Kesişen Yollar ile herkes tanışmalı isterim.:)

--

--