Yurt Dışı Staj Bursu Röportajı

Esin Çelik
kesisenyollardernegi

--

Yurt dışı staj programlarına başvurmayı düşünüyorsanız, yurt dışı staj bursu imkanları hakkında merak ettikleriniz varsa doğru yerdesiniz! Belki de aradığınız cevaplar Kesişen Yollar yurt dışı staj bursundan faydalanmaya hak kazanan İrem Harputluoğlu ile yaptığımız kısa röportajımızın içerisindedir!

1- Bursiyerimiz İrem Harputluoğlu’nu tanıyabilir miyiz?

Tabii ki. Öncelikle merhaba, ben İrem Harputluoğlu. Orta Doğu Teknik Üniversitesi Kimya bölümü 4.sınıf öğrencisiyim. Annem ve babam öğretmen, bundan dolayı hayatımın ilk 11 yılı Samsun’un küçük bir ilçesi olan Vezirköprü’de geçti, çok mutlu bir çocukluk geçirdim orada. Sonrasında ise ailem benim daha iyi bir eğitim almam için Ankara’ya tayin istedi. Liseyi Türkiye’nin en köklü liselerinden biri olan Ankara Atatürk Lisesi’nde okudum. Hayatım boyunca hep sağlık alanında çalışmak istedim, tabi bu küçükken ne olmak istiyorsun sorusuna ‘doktor olmak istiyorum’ diye bir cevap vermek gibi değildi, klişe değildi anlayacağınız. Türkan Saylan ve onun hayat hikayesi beni çok etkilemişti, ben de hayatımda onu ve tutkularını örnek aldım, şu an da dahil olmak üzere hala bu yolda gitmeye çalışıyorum.

2- Yurt dışında staja kabul alma sürecin nasıldı?

Kimya bölümü çok uygulamalı bir bölüm olduğu için, bize daha mezun olmadan, bölümümüzün araştırma laboratuvarlarında çalışma imkânı tanınıyor. Bu da bizim deneyim kazanmamıza ve biraz da ilerde ne yapacağımıza karar vermemize yardımcı oluyor. Ben gerçekten şanslıydım çünkü çalıştığım laboratuvarın mikrobiyoloji kısmı vardı, aslında benim ilgi alanım olan biyokimyayı tanımamda katkısı çok büyük. Laboratuvarda çalışırken yanında çalıştığım hocamın da önerisiyle, bu alanda staj araştırmalarına giriştim. Benim için iki kriter vardı 1. Gideceğim yerin seviyesi 2.Konumun uygunluğu, bu da tabii ki maddi açıdan önemliydi. Tüm belgelerimi hazırladım ve başvurulara başladım. Aktif bir Linkedin kullanıcısıyım ve artık teknoloji çağında olduğumuz için sosyal medyanın gücüne de inanıyorum. Araştırmalarımı sürdürürken mailin yanında hocalara linkedin üzerinden de ulaştım, şanslıydım çünkü ilk ulaştığım hoca olan Prof.Stuart Maudsley’den çok olumlu bir dönüt almıştım. Skype üzerinden bir tanışma gerçekleştirdik, iki üç gün sonrasında da kabul mektubumu yolladı, o günden beri aktif olarak iletişim halindeyiz ben de staja gidene kadar o alanda okumalar yapıp kendimi en iyi şekilde hazırlamaya çalışıyorum.

3- Kesişen Yollar yurt dışı staj bursu senin hayatında nasıl bir etki yarattı?

Beni gerçekten çok rahatlattı maddi ve manevi anlamda, öncelikle çok başvuru alan bir program ve seçilmiş olmak gerçekten çok gurur verici. Bir kardeşim var, attığım her adımda onu da düşünmek durumundayım ve ben bu yolda yürürken benimle beraber yürüyen ailemi ekonomik açıdan ne kadar rahata erdirsem o kadar iyi olacaktı benim açımdan, bu yüzden bu bursu aldığım için çok mutluyum.

4- Yurt dışında staj yapmak isteyen öğrencilere tavsiye ve önerilerin var mı?

Öncelikle cesur olmak sanırım. Tek bir iletişim aracıyla sınırlı kalmamalarını öneririm yurtdışında staj yapmak istedikleri yerlere ulaşırken, çünkü teknoloji çağındayız ve artık her şey bir tuş uzağımızda. Ne kadar istekli ve meraklı olduklarını anlatan minik bir yazının ardından gerekli belgelerini her türlü mecradan göndermeleri fark edilme oranlarını arttıracaktır, bu konularda çekingen olmamak sanırım en önemli etkenlerden biri oluyor seçilmemizde.

— Kesişen Yollar yurt dışı staj bursu ve diğer programlarımız hakkında daha fazla bilgiye websitemizden ulaşabilirsiniz.

--

--