İşkolik Olmak Hakkında — ¨Öğle Arası¨ 21.04.2020 Yayını

Naci Kahraman
KHRMN
Published in
2 min readApr 22, 2020

Bazı insanlar kendini işinden ibaret sanar. Kendilerini profesyonel olarak yaptıkları iş ile neredeyse eşit tutarlar. Kapitalist dünyada (ve özellikle gelişmiş ülkelerde) bu durum iyi kazanan bir işe sahip olabilmenin temel bir şartı gibi görünse de bunun bazı tehlikeleri de içinde barındırdığı ortada.

24 Mart’ta şöyle bir tweet atmıştım:

Evden çalışma ve aile ile işin daha çok iç içe geçtiği günlerden çıkardığım mesaj: “İnsanlar şirketler için var değildir, şirketler insanlar için vardır.”

Zaten dijital ağırlıklı bir iş yaptığım için evden çalışmaya oldukça alışıktım ama bu durum karantina sebebiyle, sürekli ve 7/24 hale geldiğinde, ev yaşamı ile iş yaşamı tamamen iç içe geçtiğinde, arada bazı çizgiler yaratmak gerektiği konusunu düşünmeden edemedim.

Bunlar üzerine düşünürken, daha önce bir eğitimde eşlik etme şansı bulduğum İsmail Sincik’in paylaştığı bazı şeyler aklıma geldi, bunlar üzerine de bir takım sorular:

  1. İnsanı diğer canlılardan üstün kılan şey ¨ortak hayallere inanma¨ özelliğidir. Mesela, bir şirketin; çalışanları, ürünleri, binaları, makineleri olabilir, bunlar vardır. Ama bir şirket aslında yoktur. Şirket, devletin (ki devlet de insanların ortak olarak kabul ettiği bir akıl ürünüdür) varlığını kabul ettiği bir araçtır.
  2. Gerçek kişi ve tüzel kişi (şirket) arasında bir ilişki olsa da bunlar aynı değildir. Mesela Naci Kahraman kişisi ile Naci Kahraman’ın şahıs şirketi aynı şey değildir. Bu da bizi şuna götürüyor. Ben kişi olarak yapmak istemediğim bir şeyi şirketimin iyiliği için yapmalı mıyım?
  3. Son olarak, ¨şirketin başarısı için ne gerekiyorsa yapmak¨ ile ¨ben kişi olarak iyi değilsem ve iyi hissetmiyorsam, şirketin iyiliğinin bir önemi yok¨ arasındaki çatışmanın şirket sahibi (girişimci) ve şirket çalışanı gözünden değerlendirmesini nasıl yaparız?

Bunları düşünürken dedim ki, madem öyle ben İsmail’i bir canlı yayına davet edeyim, bunu beraber konuşalım. Adına da ¨Öğle Arası¨ ismini verdim. Çünkü ben ofiste çalıştığım zamanlarda öğle yemeği ya da kahve aralarında iş dışında şeylere kafa yormayı, ilginç bulduğum haberleri paylaşmayı ve insanlarla yorumlamayı severdim. Her şey gibi bunu da dijitale taşımaya çalıştım diyebiliriz :)

Siz ne düşünüyorsunuz? Burada veya youtube videosunda yorum yaparsanız memnun olurum.

Canlı yayının kaydını aşağıdan izleyebilirsiniz, sonraki bölümleri kaçırmamak için YouTube kanalına abone olmayı unutmayın! youtube.com/iseyarasin

Canlı yayınlarımıza katılıp soru ve yorumlarınızla bizi renklendirin lütfen!

https://youtu.be/Wcz8W5tbMtw

Beğendiyseniz videoyu BEĞENmeyi ve kanala ABONE olmayı (ve alarmı açmayı) unutmayın! Seveceğini düşündüğünüz kişilerle PAYLAŞmaktan da çekinmeyin!

>>> https://www.youtube.com/c/iseyarasin <<<

İçine dahil olduğum profesyonel işleri, olabildiğince, KHRMN instagram hesabında paylaşıyorum: https://instagram.com/khrmnco ayrıca twitter hesabı da var twitter.com/khrmnco

Görüşmek üzere,
Naci KAHRAMAN

Bana ulaşın, fikir ve önerilerinizi duymaktan memnun olurum:
https://twitter.com/nacikahraman

İş birlikleri için mail: info@khrmn.co

--

--