Kitap Okumanın Bilimsel Olarak Kanıtlanmış Faydaları

Fatih Güner
Kitap Kulübü
Published in
5 min readDec 14, 2016

--

Internetin olmadığı zamanları aranızda birçok okuyucumun hatırladığından eminim. Internetin nispeten bugünkü kadar geniş sınırlarının olmadığı zamanları da hatırlarsınız. Google’ın olmadığı zamanları bilirim, Türkçe internetin Superonline ve Mynet’ten ibaret olduğu zamanları gördüm.

Lisedeydim, 1998 yılı, boş kaldığım her an kitap okuduğum zamanlar. İngilizce dersine çok katılmıyordum, İngilizcem iyiydi çünkü. Din dersinden muaf tutmuşlardı beni, çok soru sorup (sözde) diğer arkadaşlarımın bilgi alma hakkını engelliyordum. Okulda ders araları 10 dakika, öğle arası 40 dakikaydı. Öğle arasında masa tenisi, ders aralarında her türlü sosyal aktivite. Bir defasında, Türkiye Cumhuriyeti tarihindeki tüm siyasi partilerin listesini yaptığımızı hatırlıyorum, üstelik internet falan yok, ezberden yaptık listeyi, 80 küsur siyasi parti listeledik.

Mükemmel zamanlardı, çünkü boş kaldığım her an kitap okuyordum. J.R.R. Tolkien, Michael Crichton, John Grisham gibi serileri o zamanlar bitirdim, Tübitak Yayınları o zamanlar mükemmel kitaplar basardı, her hafta bir kitap okurdum…

--

--

Fatih Güner
Kitap Kulübü

Thinking is an admirable exercise. Digital Thinker // Public Speaker #herhafta1kitap