Blogowanie — wyjście ze strefy komfortu

Krzysztof Kempiński
kkempin’s dev blog
2 min readApr 22, 2017

Początki zawsze są trudne dlatego…

W zamiarze mam zamiar rozpocząć blog techniczny zawierający głównie treści ze świata web developmentu. Zwłaszcza Ruby on Rails i Elixir/Phoenix, który to mam zamiar zgłębić.

Zatem dlaczego chcę rozpocząć przygodę z blogowaniem? Ponieważ:

  • chcę spróbować czegoś nowego,
  • mam 12 lat doświadczenia w branży i wydaje mi się 😉, że mam coś do powiedzenia,
  • poprzez blog chcę uczyć ludzi i niejako dać coś do community,
  • chcę dostawać feedback od ludzi, którzy przeczytają moje posty a poprzez to nauczyć się czegoś nowego,
  • chcę śledzić rozwój mojego bloga i niejako siebie również.

Z rozpoczęciem blogowania noszę się już od dawna. Jest to powszechna praktyka w naszej branży. Developerzy blogują, firmy blogują. Z wielu źródeł słyszę jak ważne jest blogowanie:

  • przy szukaniu nowej pracy,
  • wymusza to analizę, głębsze spojrzenie w problem o którym piszesz i utrwalenie wiedzy,
  • dajesz coś do community,
  • zawsze jest ktoś kto może się z tych postów czegoś nauczyć.

To oczywiście są bardzo ważne rzeczy. Jednak dla mnie najistotniejsze jest chyba wyjście ze strefy komfortu. Niejako otworzenie się na świat. Pokazanie swoich opinii, kodu, rzemiosła publicznie i bycie otwartym na krytykę, hejt, uwagi. Heh, czyli typowe problemy, z którymi musi sobie radzić introwertyczna osoba w zetknięciu ze światem zewnętrznym 😉

Mam na imię Krzysztof. Jestem ojcem, mężem. W pracy i z zamiłowania programistą. Zarządzam zespołem developerskim w Brandnew IO. Zapraszam na mój blog 😀

--

--

Krzysztof Kempiński
kkempin’s dev blog

IT expert. Ruby on Rails/iOS/Elixir programmer. Blogger. Podcaster.