Antergos İnceleme

Ali Yatarkalkmaz
Kodcular
Published in
2 min readAug 23, 2019

Arch tabanlı dağıtımlardan biri olan Antergos bugün ki inceleme konuğumuz. Antergos gerek kullanım gerekse de kurulum kolaylığı ile Arch Linux’ün eksiklerini (tabii bunlara eksik denilebilirse) kapatıyor ve son kullanıcıya ulaşması daha da kolay bir işletim sistemi sunuyor. Burada bir soruya da cevap vermek istiyorum Antergos mu Majaro mu? derseniz burada eğer Arch tadını daha çok yaşamak istiyorsanız size Antergos öneririm çünkü bana göre Antergos sadece kurulumu kolaylaştırılmış ve işinize yarayacak bir kaç uygulama eklenmiş bir Arch dağıtımı. Manjaro ise bana göre sadece Arch tabanlı farklı bir dağıtım gibi geliyor. Yani Arch’ın ruhunu bence tam olarak barındırmıyor. Tabii bu kişiden kişiye değişir belki de benim tam aksimi düşüneceklerde olacaktır. Bu kısmı daha fazla uzatmadan Antergos’a geri dönelim.

İlk Görüş:

İlk görüş olarak Gnome arayüzü ile test ettiğim için aslında çok da bir farklılık görmedim. İncelediğim bir çok dağıtım artık Gnome kullandığı için gayet tanıdık bir arayüz sunuyor ve size Arch tadını yaşatıyor. Bunun yanında bir çok uygulamayı size sunması ve bir yazılım marketinin (tam olarak yazılım marketi diyemeyiz aslında daha çok bir uygulama yükleme-kaldırma merkezi) olması da size istediğiniz her uygulamaya ulaşma imkanı tanıyor. Tabii unutmadan ekleyeyim Antergos’u kurarken sadece Gnome değil Cinnamon’dan Deepin’e kadar bir çok masaüstü ortamını seçme imkanını size sunuyor. Bu yüzden masaüstü ortamı seçiminde de özgürsünüz.

Yazımın devamını okumak isterseniz bloguma beklerim;

https://www.aliytrklkmz.com/2018/10/antergos-inceleme.html

--

--

Ali Yatarkalkmaz
Kodcular

https://ali.net.tr sürekli yeni bilgiler edinmeyi, edindiği bilgileri de blogunda paylaşmayı seven biriyim :)