Clear OS İnceleme

Ali Yatarkalkmaz
Kodcular
Published in
1 min readFeb 10, 2020

on günlerde ismini sıkça duyduğumuz Clear Os’u inceleme zamanı geldi diye düşündüm ve listemde onu inceleme sırasında öne aldım. Clear Os İntel sayesinde adı hızla duyulan ve yayılan bir işletim sistemi oldu.

İlk İzlenim ve Kurulum:

İlk izlenim olarak tabii ki Gnome arayüzü ile bizi karşıladığı için gayet alışması kolay oluyor. Bir çok dağıtımında kullandığı gibi Clear’de Gnome arayüzünü tercih etmiş. Diğer uygulamalarda alışık olduğumuz uygulamalar olduğu için tabii ki ilk izlenim olarak gayet sade, alışması kolay bir işletim sistemi bizi karşılıyor. Bu nedenle ilk izlenimimin olumlu olduğunu söyleyebilirim.

Kurulum kısmında ise özellikle sanal makineye kuracaklara bir uyarıda bulunayım sanal makineye kurmak için kendi sitesinden gerekli kalıbı indirmeniz gerekiyor. Aksi halde iso dosyası ile kurulum yapmaya çalışırsanız hata ile karşılaşabiliyorsunuz. Kurulumu ise gayet kolay onu da ekleyeyim. :)

Türkçe Dil Desteği:

Bu başlığı öne alma kararı aldım çünkü kurulum sırasında Türkçe yok!. Yani bu konuda maalesef sınıfta kalıyor.

Yazının devamı ve resimler için bloguma beklerim; https://www.aliyatarkalkmaz.com.tr/clear-os-inceleme

--

--

Ali Yatarkalkmaz
Kodcular

https://ali.net.tr sürekli yeni bilgiler edinmeyi, edindiği bilgileri de blogunda paylaşmayı seven biriyim :)