Yarışma Deneyimlerim :D

Ecem Esra Öztürk
Kodcular
Published in
5 min readJun 2, 2020

--

Merhabalar, bu yazımda 2020 ve 2021 yıllarında katılmış olduğum iki yarışma deneyimimi aktardım.

Her zaman başarılar anlatılmaz diye düşünerek 2020 yılında henüz üniversite 2. sınıf öğrencisiyken katılmış olduğum ve herhangi bir başarı elde edemediğim yarışma deneyimimi aktarmıştım. 2021 yılında Endeavor & Akbank tarafından düzenlenen bir ideathona katıldım ve bu programda ekip arkadaşlarımla birlikte sürdürülebilirlik üzerine ürettiğimiz proje ile 2. olduk 🎉 Bu yazıyı da 2022 itibari ile editleyerek geçen bir yılda nelerin değiştiğini aktarmak istedim, keyifli okumalar :)

experience is what you get when you didn’t get what you wanted — igor

Coronathon Türkiye

Geçtiğimiz mart ayında (03.2020) katılmış olduğum bir hackathondan ve pandemi sürecinde krizi fırsata çevirerek edindiğim tecrübelerden bahsedeceğim.

Hackathon nedir?

Hackathon genellikle yazılım geliştiricilerinin, arayüz tasarımcılarının ve bilgisayar programcılarının 3-5 kişilik gruplar halinde bir araya gelerek 1-2 gün boyunca çalışarak yeni bir proje geliştirdikleri yarışmadır.

Hackathon yarışmacıların inovatif ve sürdürülebilir fikirlerini hayata geçirme ve bunun dışında sosyal ağını genişletme imkanı sağlar.

CoronathonTurkiye’nin amacı nedir?

Coronavirus salgınının yarattığı sorunlara sosyal ve lojistik anlamda yenilikçi çözümleri olan bireyleri ve takımları bir araya getirmeyi amaçlayan online bir hackathondur.

Toplamda 1500’den fazla kişinin katıldığı bu hackathonda Faruk Eczacıbaşı, Çagdaş Ergin, Cem Leon Menase, Aysegül Toker, Koray Gültekin Bahar, Ali Karabey, Başak Taşpınar-Degim, Burak Yaman, Emin Okutan, Aslı Kurul Türkmen, Timur Topalgoekceli, Mehmet Can İrhan, Onur Kavak ve Mehru Aygül başta olmak üzere 150’den fazla mentor girişimcilere yardımcı oldu.

Online hackathon akışına ve işleyişine buradan ulaşabilirsiniz.

Bu hackathonda edindiğim tecrübelerden biraz bahsedeyim.

Sosyal medya aracılığıyla Covid-19'a savaş açan bir hackathon düzenlendiğini gördüm. Bende bu hackathonun içerisinde yer almalıyım dedim ve yeni tecrübeler edinmek amacıyla bir takım aramaya başladım. İletişim için kurulmuş olan Facebook grubuna dahil olmak için bir facebook hesabı açıp gruba dahil oldum. Bir endüstri mühendisine ihtiyacı olan ekibe ulaştım. Ekip birbirini tanımayan üyelerden oluşuyordu ve ben de onlardan biriydim. Bir WhatsApp grubu açılmıştı ve grup içerisinde 2 mentor ve ekip arkadaşlarım vardı. İletişimi bu grup üzerinden sağlamaya çalışıyorduk. Çok heyecanlıydım ilk online hackathon deneyimimdi.

Bana ekip içerisinden biri proje fikirlerinden bahsetmek için ulaştı. Proje ekibi yazılım ve iş geliştirme olarak iki kola ayrılıyordu. Yazılım ekibi 2 kişiden oluşuyordu. Yazılım ekibinin görevi uygulama ve MVC tasarımını hazırlamaktı. İş geliştirici olarak benim de aralarında bulunduğum üç kişilik bir ekibimiz vardı. Bu ekip ile projeyi nasıl geliştirebileceğimiz, iş akışını düzenlemek ve mentorlerle iletişim sağlamak gibi görevlerimiz vardı. Bu konular üzerine gece boyunca uzunca sohbet ettik. Ertesi gün yani pazar günü farklı mentorler ile iletişime geçip fikirlerini aldık ve projemiz üzerinde bazı değişiklikler yaptık. Daha sonra iş geliştirme ekibi olarak projemizin sunumunu gerçekleştirebileceğimiz Canvas, PowerPoint dosyası, iş akış şeması ve yazılım ekibine teslim etmek üzere uygulama için akış diyagramı hazırlamaya başladık. Uygulamamızı hazırlayan yazılım ekibi başka işlerle de ilgilendiğinden sık sık iletişim kopuklukları yaşandı, uygulamamız son 4–5 saat kala yapılmaya başlandı. Zar zor da olsa bir şeyler yetiştirildi.

Hizmet Taslağımızın Sunumundan

Ve sonucu merak etmişsinizdir. Belki yarışma içerisinde bir kazancımız olmadı ama kaybettim diyemem çünkü yeni insanlarla tanışırken bir yandan kendimi geliştirdim ve yeni şeyler öğrendim.

Coronathon Türkiye’den Bana Kalanlar

  1. Ekip çalışması içerisinde çıkabilecek sorunlara karşı deneyim kazandım.
  2. Yer aldığınız etkinliklerde etkin rol almanın çekinmeden fikirlerinizi söylemenin ve gelen eleştirileri can kulağıyla dinlemenin çıkacak olan sonucu iyileştirdiğini gördüm.
  3. Süre kısıtlı olduğundan proje ekibindeki kişilerin tam olarak bu projeye kendilerini vermeleri gerektiğini gördüm aksi takdirde sonuç istediğiniz gibi olmuyor.
  4. Online bir hackathona katılacaksanız ekip arkadaşlarınızla sürekli yaptığınız işleri paylaşır durumda ve iletişimin sürekli ilerliyor olmasına özen gösterin.
  5. Karşımıza çıkan zorluklar karşısında yine de yılmadan sonucu istenen gibi olmasa da geriye kalacak tecrübe için çıkılan yola devam etmem gerektiğini öğrendim.
  6. Hiç tanımadığın kişilerle doğru iletişim sayesinde ilerleyen zamanlarda yapacağın işlerde bile ekibinde görmek isteyeceğin kişiler olabileceğini gördüm.
  7. Yüz yüze görüşmemiş olsak bile birbirimize kattığımız değerler ile geriye kalan arkadaşlıklar. Hackathon sırası ve sonrasında görüşmekte olduğum ve sık sık paylaşımda bulunduğum arkadaşım Sevcan’a sevgilerimle :)

Endeavor & Akbank Ideathon

Endeavor & Akbank Ideathon’u duyduğum ilk günden beri katılmayı çok istediğim bir programdı. Programa başvurduğumda bir şirkette yeni çalışmaya başlamıştım ve bu program için izin almam gerekti, sağ olsun o zamanki liderim bana yarışmaya katılmam için izin vermişti. İyi ki izin almış ve katılmışım dediğim bir program oldu. Süreçte bize destek olan mentorlerimiz ve ekip arkadaşlarımızla birlikte çok keyifli ve öğretici geçti.

Ideathon Hakkında

Bu ideathon’a başvuru ve mülakat aşamasından sonra eğer sonuç olumlu olursa kabul ediliyorsunuz. Kabulunuz geldikten sonra 4 gün süren ideathon süreci başlıyor.

Fırsat tanımlama & fikir validasyonu, problem tanımlama, fikir sunum hazırlığı, değer önerisi & çözüm önerileri, pazar ve müşteri profili/gelir modeli, startup iş modelleri, MVP, ürün-pazar uyumu, geleceğin iş yetkinlikleri üzerine eğitimler aldığımız 4 güne sığdırılmasına rağmen birkaç aylık bir eğitime katılmış gibi hissettiren dolu dolu bir serüvendi.

Yarışma sürecinde ilk gün problem tanımı/yalın fikire, ikinci gün pazar müşteri profili/gelir modeline karar verdik. Üçüncü gün biraz daha somut şeyler hazırladığımız bir gündü. Gece 3'e kadar Ürün/Hizmet Taslağı sunumumuzu hazırladık, aslında ürün için en yoğun çalıştığımız gündü. Son gün de sunumları aramızdan belirlediğimiz bir arkadaşımız gerçekleştirdi, diğer ekiplerin sunumları da güzeldi ancak sunum sonunda sorulan eleyici sorulara ekip arkadaşımızın verdiği cevapların bizi bir adım öne geçirdiğini düşünüyorum. Böylece yarışma sonunda; Melisa Fakabasmaz, Selim Yüksel ve Ozan Sönmez’in bulunduğu jüri ekibi tarafından iş fikrimiz 2. seçildi! 🎉

Ürün Taslağımızın Sunumundan

Süreç benim için inanılmaz keyifliydi, emeği geçen herkese çok teşekkürler! Sevgiler:)

--

--